"Confrontatie biker - paard"

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

het woord hier is R E S P E C T en dat liefst van beide kanten.
Je zult zien, dan gaat het allemaal vlot.
picolo
Mountainbiker

Post by picolo »

100% gelijk adri,
ik ben zowel biker als ruiter en als beiden een beetje toegeeflijk zijn dan zouden er vele problemen opgelost zijn. Voor de ruiter geef plaats aan de biker en zeg hem wanneer het goed is om te passeren. En voor de biker passeer traag en zorg ervoor dat de ruiter weet dat je er bent. DENK eraan hij rijdt met een dier en hij weet het best hoe dit dier zal reageren en hoe het dier op dat moment is (kalm, gespannen) Hij zal wel zeggen dat het ok is om te paseren. En denk eraan als biker wanneer men het leuk vindt om het paard zonder boe of ba voorbij te vliegen zijn er kansen op ongelukken (en ferme) voor zowel ruiter, biker of derden :oops: . En dan zal de discussie pas beginnen WIE WAS IN FOUT :evil: . Dus bikers respecteer de ruiters en ruiters respecteer de bikers en laat hen door wanneer het kan. Beiden genieten we van de natuur :-) :bounce: =D> =D>
Guest

Post by Guest »

Volledig met je eens. Het grote probleem op een forum als dit is om een objectieve discussie rond dergelijke onderwerpen te voeren. Het is derhalve ook nuttig dat jij als ruiter en biker hier op reageert. Ik denk dat Adri en jij hier de kern van het probleem duidelijk weergeven.
Moest de “IK’ mentaliteit tegenwoordig niet zo zitten ingebakken, dan konden veel problemen worden voorkomen.
Het is heel eenvoudig om eventjes te vragen of je door kunt rijden of zelfs ff stoppen ( en niet met piepende remmen), zeker als ik vanachter aankom waarschuw ik de ruiter en vraag hem of ik langs kan rijden
picolo
Mountainbiker

Post by picolo »

Vroeger ging ik soms rijden met mn mtb en mn vriendin ging te paard. Deze was het gewoon om met een mtb naast hem te gaan wandelen. Wanneer ik dan plotseling ging versnellen dan was de automatische reactie van het paard om mee te versnellen. Dus wa moet de reactie zijn van een paard als een bende komt voorbij gevlogen en fluo jasjes :bounce: :bounce: joehoe ambiance verzekerd.
Ik geef toe dat ik ook als eens gesakkerd heb wanneer ik moet wachten om voorbij te steken maar wachten en vertragen doe ik toch want ik weet wat er kan gebeuren.
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Ik heb nog nooit problemen gehad met ruiters, en ben er wel al velen gekruist. Ik vertraag altijd, maak geen te bruuske bewegingen tot ze gepasseerd zijn, begroet de ruiters en voilà, no problem. Die mensen zijn echt wel vriendelijk als je zelf ook van goede wil bent.
Guest

Post by Guest »

idd als ze merken dat je moeite doet om het paard niet te erg aan het schrikken te brengen zijn ze vriendelijk
wederzijds respect helpt enorm veel
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Ik vind het wel vreemd dat er enkele mensen hier wederzijds respect zitten te roepen terwijl ze in een ander topic (nl. hoe reageren op honden) nogal weinig respect opbrengen voor andere dierenliefhebbers :( .

(ik val hier wel in herhaling maar anderen doen dit ook)
Last edited by Rikske on Sun 06 Nov 2005 22:10, edited 1 time in total.
Guest

Post by Guest »

dit geld ook voor honden!!
sorry dat ik daar ook nog niet heb op gereageerd
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Ik wou maar even aanstippen dat dit respect geen alleenrecht is voor de ruiters, hondenliefhebbers, mensen met kleine kinderen, oudere mensen te voet of met de fiets, ...

Deze verdienen dit respect ook vond ik.

(merci voor de reaktie manitou :wink: )
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Tijdens de TT van Ruislede kwamen we op een single track, en waren er daar ook ruiters (die in dezelfde richting liepen). We hebben die mensen heel rustig hun weg laten voortzetten, en hebben dat ook gezegd aan hen. Na een paar minuten zijn ze mooi langs de kant gaan staan voor ons. Tijdens het passeren werden er heel vriendelijk goedendag gezegd aan elkaar. Zij blij, wij ook. En dat gemiddelde? Daar doe ik het niet voor.

Conclusie .... Respect komt van beide kanten. Als de ruiters er geen zin in hebben, negeer hen dan.
Post Reply