Overstappen naar sram?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Roeki
Mountainbiker

Post by Roeki »

Een XO is zijn geld dubbel en dik waard!!! Na 2,5jaar nog steeds geen speling!! Moet wel goed afgesteld staan en dan rijden maar en da schakelt als een fluitje van een cent. Laat die XTR'S maar ratelen als er nog juist op het laatste moet geschakelt worden. Zelf meegemaakt op een marathon in de ardennen, uitspraak van een competitierijder die ik al meermaals gepasseerd was omdat hij steeds schakelproblemen had met zijn shimano" ik hoop dat ze volgend jaar SRAM binnenhalen als sponsor of ik zoek een ander team dat met SRAM rijd" .
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

ROEKI wrote: Laat die XTR'S maar ratelen als er nog juist op het laatste moet geschakelt worden. Zelf meegemaakt op een marathon in de ardennen, uitspraak van een competitierijder die ik al meermaals gepasseerd was omdat hij steeds schakelproblemen had met zijn shimano" ik hoop dat ze volgend jaar SRAM binnenhalen als sponsor of ik zoek een ander team dat met SRAM rijd" .
aaahja, diee kerel zijn materiaal stond dan waarschijnlijk top afsteld. Volgens mij kan die kerel beter een ploeg zoeken met een goede mechanieker.
Merlin
Mountainbiker

Post by Merlin »

Mijn bike is sinds eergisteren voorzien van sram X-0 achterder. en twistshifters, en een sram X-gen voorder. . Vandaag de eerste vuurdoop gehad, en ben echt onder de indruk. Het schakelen is een echt plezier. Het afstellen een fluitje van een cent.
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

)Precies toch ook maar is gaan investeren in die sram spullen als ik dat hier allemaal lees. (Zal iets voor mijn mudbike project worden :wink:

Nog niemand probleme gehad in nat of modderig weer met de twist shifters ?
LoXoS
Mountainbiker

Post by LoXoS »

Vandaag heb ik ook de eerste grote rit gedaan met mijn x.0 achter der, xgen voorder en twist shifters. Het was regenachtig, en modderig, schakelen geen enkel probleem.

In het begin is het even wennen aan het schakel principe maar eens je ermee weg bent is het een luxe. :lol:

Afstellen heb ik eigenlijk niet moeten doen ...
____utar____
Mountainbiker

Post by ____utar____ »

iemand een idee waar een Sram X.O groep het voordeligste te kopen valt?
Core
Mountainbiker

Post by Core »

euhm bij s-tec sports dacht ik dat het voor twisters en x.0 achterderailleur 155e was

en ja de rest kost ook nie zoveel :-D

greetz
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

155€ voor de X0 met gripshift
275€ voor X.0 en carbon trigger (1)

(1) ik zou me goed informeren WAT je juist krijgt en van welk jaar. Ik vertrouw die duitsers niet.

Bij B2B is het 215€ voor de2006 X.0 achterderailleur en 215€ voor de carbon triggers shifters
dat lijkt me al dichter bij de realiteit
pr023473
Mountainbiker

Post by pr023473 »

Bij Barracuda is het promotie op sram 2006

Achterder. 2006 : 159 euro
Triggers 2006 : 159 euro

http://www.mtbikers.com/StoreFront/prod ... .do?id=925
http://www.mtbikers.com/StoreFront/prod ... .do?id=927
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Scherpe prijzen maar X.0 A-der is enkel verkrijgbaar in medium. korte kooi is 10g lichter.
Dan zou die 275€ bij S-Tec ook wel kunnen voor X.0 + 2 triggers.
Post Reply