Maximum daalsnelheid ?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
jens007
Mountainbiker

Post by jens007 »

mijne max. speed was ook op de mont ventoux ,op de afdaling richting maulencene 89.9 , echt kicken.Volgende zomer ga ik voor de magische grens van de 100 :-)
wizepize
Mountainbiker

Post by wizepize »

roy wrote:Met ek in kluisbergen 72 van de kluisberg gevlamd.
Gisteren op het vlakke 53 max maar das niet zo lang vol te houden zelle.
:oops: ik haalde maar 63.7 van de kluis , verder durfde ik nie gaan , want het rond punt kwam al in zicht :lol: heb mij wel laten bollen en nie zitten bijduwen
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Op asfalt in Oostenrijk 80/u met op 't einde een scherpe bocht naar links :-?
Dank u koeienwei (zonder vlaaien), voor de redding :lol:

En neen, geen helm op, we gingen "even een eindje op de weg fietsen",
en dan natuurlijk gebeurt dat hé #-o

En remmen met stopkesrubber op asfalt gaat al evenmin tegen die snelheid :drunk:
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

als ik mijn fietscomputer moet geloven heb ik vandaag 92 km/h gehaald :drunk:
trouwens hard rijden kan iedereen in mijn ogen wel op van die vlakke stukken weg, probeer maar eens off-road da's veel meer kicken tegen lagere snelheid
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Tis mss interessanter om de topsnelheid op het vlakke eens te vergelijken ;)
flip
Mountainbiker

Post by flip »

Amai der zitten hier precies echt wel zotten bij. Mijn topsnelheid op de weg 69 km/u op Cote d'Hallembaye, aan de steile kant. Moet wel erbij zeggen dat je daar zo een knik (wegverzakking) hebt als je bijna beneden bent waar je de kriebels van in de buik krijgt. En off-road moet dat zowat rond de 56 km/u geweest zijn dit jaar met de Vulkanbike, maar de paadjes waren hier dan ook ideaal daarvoor (lees breed en weinig oneffenheden).
navidad
Mountainbiker

Post by navidad »

flip wrote:Mijn topsnelheid op de weg 69 km/u op Cote d'Hallembaye, aan de steile kant.
Geeft een idee hoe steil zo'n helling is. Vergelijk zo de Hallembaye een keer met 2 hellingen in buurt van Ronse: de Bourliquet (Frasnes) 82 km/h en Les Hauts (St-Sauveur) 84 km/h, beide zijn mooie asfaltwegen. Telkens aanloop en dan 'aërodynamisch' laten bollen. In afdaling van de Kwaremont naar datzelfde Ronse toe moet je al serieus bijduwen om 75 km/h te halen.
van_hoof
Mountainbiker

Post by van_hoof »

mijn topsnelheid is om en bij de 70 km/uur in de vlaamse ardennen behaald, met koersvelo. In het dorpje beffe, een afdaling van 2km met stijginspercentage van 18% ( 10% opt eind) kheb ze 3 keer achter elkaar gedaan zo kicken da da was :lol:
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

:oops: ahum, mijn topsnelheid is van 46 naar 50.5km/u gegaan.
niet zo steil bergaf maar in het midden ligt een goot, en daar spring ik altijd over, en daar is men wiel wle ietsje sneller gaan draaien denkik.
flip
Mountainbiker

Post by flip »

navidad wrote:
flip wrote:Mijn topsnelheid op de weg 69 km/u op Cote d'Hallembaye, aan de steile kant.
Geeft een idee hoe steil zo'n helling is. Vergelijk zo de Hallembaye een keer met 2 hellingen in buurt van Ronse: de Bourliquet (Frasnes) 82 km/h en Les Hauts (St-Sauveur) 84 km/h, beide zijn mooie asfaltwegen. Telkens aanloop en dan 'aërodynamisch' laten bollen. In afdaling van de Kwaremont naar datzelfde Ronse toe moet je al serieus bijduwen om 75 km/h te halen.
Het is wel zo dat de steile kant maar een 900 m lang is, tegen dat je op je topsnelheid zit ben je bijna onder. En je hebt geen aanloop, want je moet eerst langs den andere kant omhoog. Daarbij toen ik die snelheid had moest ik serieus snel trappen om nog bij te geven, dus ik begrijp niet hoe sommigen hier aan snelheden tegen 90 km per u komen. Alle mss dat dat niet met de MTB maar met de koersfiets is??
Post Reply