Problemen met garantie Selle Italia
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Problemen met garantie Selle Italia
Post by nothing 's impossible »
Hallo,
The story:
07/07 zadel gekocht (selle Italia, SLRT1) bij VE.
Dit zadel is een specifiek MTB zadel met een extra dikke neus om comfortabeler te klimmen, ook geen goedkoop zadeltje
Pas na enkele dagen gemonteerd geraakt, na een paar weken begon het leder op de zijkant los te komen, ik merkte het voor een lange trainingsrit, onderweg is de bekleding vooraan volledig losgekomen.
18/08 zadel terug naar VE,
Daar een reservezadel meegekregen en de garantie dat het even zou duren.
Nu, 04/10, pas nieuws: Wat zegt ICC service: "Geen fabricagefout", niks meer, niks minder, zadel komt onhersteld retour.
Alvorens stappen te ondernemen heb ik volgende vragen:
-Wie moet de garantie geven: De verkoper of de fabrikant? Ik koop iets bij VE, kan VE zich dan wegsteken achter een negatieve respons van de importeur, of moeten zij de fout herstellen?
Hoe staat het met de garantiebepalingen: heb ik een poot om op te staan?
Of er nu een fabrikagefout is opgetreden of niet, ik heb toch recht op een redelijke garantieperiode:
Ik heb het zadel gebruikt waarvoor het dient, mtb, het kan toch niet dat een zadel dan zo slecht ontworpen is dat het geen maand meekan?
Iemand wat meer ervaring rond die kwestie?
The story:
07/07 zadel gekocht (selle Italia, SLRT1) bij VE.
Dit zadel is een specifiek MTB zadel met een extra dikke neus om comfortabeler te klimmen, ook geen goedkoop zadeltje
Pas na enkele dagen gemonteerd geraakt, na een paar weken begon het leder op de zijkant los te komen, ik merkte het voor een lange trainingsrit, onderweg is de bekleding vooraan volledig losgekomen.
18/08 zadel terug naar VE,
Daar een reservezadel meegekregen en de garantie dat het even zou duren.
Nu, 04/10, pas nieuws: Wat zegt ICC service: "Geen fabricagefout", niks meer, niks minder, zadel komt onhersteld retour.
Alvorens stappen te ondernemen heb ik volgende vragen:
-Wie moet de garantie geven: De verkoper of de fabrikant? Ik koop iets bij VE, kan VE zich dan wegsteken achter een negatieve respons van de importeur, of moeten zij de fout herstellen?
Hoe staat het met de garantiebepalingen: heb ik een poot om op te staan?
Of er nu een fabrikagefout is opgetreden of niet, ik heb toch recht op een redelijke garantieperiode:
Ik heb het zadel gebruikt waarvoor het dient, mtb, het kan toch niet dat een zadel dan zo slecht ontworpen is dat het geen maand meekan?
Iemand wat meer ervaring rond die kwestie?
ik heb ook eens een zadel van selle italia gehad. Met name de c2 gel flow. Na een mtb ritje was de zadel brug geplooid.
Dit gemeld aan de vertegenwoodiger van selle italia, het zou onder de garantie vallen. Zadel dus opgestuurd. DIt heeft maanden geduurd voordat ik een andere zadle kreeg. Mijn fietsenmaker heeft dan uiteindelijk zelf een zadel meegegeven.
Dus in feite heeft mijn fietsenmaker de garantie verzord en niet selle italia.
Dit gemeld aan de vertegenwoodiger van selle italia, het zou onder de garantie vallen. Zadel dus opgestuurd. DIt heeft maanden geduurd voordat ik een andere zadle kreeg. Mijn fietsenmaker heeft dan uiteindelijk zelf een zadel meegegeven.
Dus in feite heeft mijn fietsenmaker de garantie verzord en niet selle italia.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Het zal nog effe duren vrees ik, kreeg deze respons van ICC:
Beste Arnout,
Het loslaten van het leer kan verschillende oorzaken hebben:
Door factoren buitenaf zoals schoonmaakmiddel, broekvet e.d. kan de lijm onder het leer oplossen en vervolgens het lijm loslaten.
Nogmaals na beoordeling door ons is gebleken dat het geen fabricagefout is en dus door een van buitenkomende factor is veroorzaakt.
Helaas kunnen wij u niet positiever berichten.
Met vriendelijke groet,
Ivo van Rosevelt
ICC b.v.
----- Original Message -----
From: arnout Matthys
To: service@i-c-c.nl
Sent: Monday, November 14, 2005 4:32 PM
Subject: Garantie SLRT1
Hallo,
Ik kocht op 07/07 een SLRT1 bij Van Eyck sport in Aalst, ik verwachtte een degelijk zadel te hebben gekocht dat mij enkele duizende kilometers mountainbikeplezier zou verschaffen.
Helaas, na een 10-tal ritten kwam het leder los, dit gebeurde tijdens een marathonrit, ik merkte reeds dat de zijkant los kwam, maar bij de aankomst hing de volledige neus reeds los.
Op 18/08 bracht ik het zadel terug naar Van eyck, ik verwachtte dat het zadel binnen garantie hersteld of vervangen zou worden, een meer dan middenklasse geprijsd zadel kan het toch niet zomaar laten afweten na enkele ritten!
Ik kreeg een vervangzadel, want het zou wel een tijdje duren.
Eergisteren kreeg ik een ontgoochelend bericht van VE; het zadel was niet gerepareerd noch vervangen, volgens jullie commentaar gaat het niet om een fabricagefout, van garantie is er dan blijkbaar geen sprake.
Wat ik me dan afvraag, wat is er dan wel misgelopen?
Is 10 ritten een aanvaardbare levensduur voor een zadel van Selle Italia?
Gaat het hier om een ontwerpfout eigen aan de SLRT1, of moet ik me voor mijn recent aangekochte SLR dezelfde zorgen maken?
Heb ik als consument geen recht op een zekere garantie?
Graag meer info,
Arnout Matthys
België
Beste Arnout,
Het loslaten van het leer kan verschillende oorzaken hebben:
Door factoren buitenaf zoals schoonmaakmiddel, broekvet e.d. kan de lijm onder het leer oplossen en vervolgens het lijm loslaten.
Nogmaals na beoordeling door ons is gebleken dat het geen fabricagefout is en dus door een van buitenkomende factor is veroorzaakt.
Helaas kunnen wij u niet positiever berichten.
Met vriendelijke groet,
Ivo van Rosevelt
ICC b.v.
From: arnout Matthys
To: service@i-c-c.nl
Sent: Monday, November 14, 2005 4:32 PM
Subject: Garantie SLRT1
Hallo,
Ik kocht op 07/07 een SLRT1 bij Van Eyck sport in Aalst, ik verwachtte een degelijk zadel te hebben gekocht dat mij enkele duizende kilometers mountainbikeplezier zou verschaffen.
Helaas, na een 10-tal ritten kwam het leder los, dit gebeurde tijdens een marathonrit, ik merkte reeds dat de zijkant los kwam, maar bij de aankomst hing de volledige neus reeds los.
Op 18/08 bracht ik het zadel terug naar Van eyck, ik verwachtte dat het zadel binnen garantie hersteld of vervangen zou worden, een meer dan middenklasse geprijsd zadel kan het toch niet zomaar laten afweten na enkele ritten!
Ik kreeg een vervangzadel, want het zou wel een tijdje duren.
Eergisteren kreeg ik een ontgoochelend bericht van VE; het zadel was niet gerepareerd noch vervangen, volgens jullie commentaar gaat het niet om een fabricagefout, van garantie is er dan blijkbaar geen sprake.
Wat ik me dan afvraag, wat is er dan wel misgelopen?
Is 10 ritten een aanvaardbare levensduur voor een zadel van Selle Italia?
Gaat het hier om een ontwerpfout eigen aan de SLRT1, of moet ik me voor mijn recent aangekochte SLR dezelfde zorgen maken?
Heb ik als consument geen recht op een zekere garantie?
Graag meer info,
Arnout Matthys
België
-
Guest
Post by Guest »
Wat een wazige uitleg. Broekvet, schoonmaakmiddel. Iedereen weet toch dat men met een dergelijk zadel deze dingen gaat tegenkomen. Volgens mij is dit een dooddoenertje om van jou af te zijn. Als Selle Italia zulke zwakke producten vervaardigd stel ik mij vragen.
Bezorg mij het mailadres van die vent eens en ik kijk wat ik kan doen, hier krijg ik het dus echt van.
Heb je trouwens een gebruiksaanwijzing gekregen waarin staat welke producten je wel en niet mag gebruiken? Of moet je hier als klant maar zelf achter zien te komen.
Bezorg mij het mailadres van die vent eens en ik kijk wat ik kan doen, hier krijg ik het dus echt van.
Heb je trouwens een gebruiksaanwijzing gekregen waarin staat welke producten je wel en niet mag gebruiken? Of moet je hier als klant maar zelf achter zien te komen.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Dit antwoorde ik :
Beste Ivo,
Ik gebruik geen broekvet en aan het zadel komt verder enkel wat water, modder en soms wat zweet (ik zit op het zadel, modder en water zijn eigen aan mountainbiken).
Ik gebruikte het zadel ook enkel waarvoor het bedoeld is (mountainbiken) en monteerde en behandelde het zoals in jullie bijgevoegde flyer beschreven. Ik ga er van uit dat een zadel een zekere levensduur heeft en dat deze te verwachten levensduur veel groter is dan 1 maand of 10 ritten.
Ik hoop dat jullie het ook niet normaal vinden dat een dergelijk zadel het zo snel laat afweten, daarom
-en om hetzelfde probleem bij mijn nieuw zadel (SLR) te vermijden- vraag ik me af; wat is er dan wel misgelopen?
Is de belasting op de lijmnaad te groot door de extra vulling?
Zijn er andere factoren die niet vermeld staan in de bijgevoegde flyer die toch vermeden moeten worden?
Hopend op een oplossing,
Arnout
Hopelijk krijg ik uiteindelijk toch een positief antwoord
Beste Ivo,
Ik gebruik geen broekvet en aan het zadel komt verder enkel wat water, modder en soms wat zweet (ik zit op het zadel, modder en water zijn eigen aan mountainbiken).
Ik gebruikte het zadel ook enkel waarvoor het bedoeld is (mountainbiken) en monteerde en behandelde het zoals in jullie bijgevoegde flyer beschreven. Ik ga er van uit dat een zadel een zekere levensduur heeft en dat deze te verwachten levensduur veel groter is dan 1 maand of 10 ritten.
Ik hoop dat jullie het ook niet normaal vinden dat een dergelijk zadel het zo snel laat afweten, daarom
-en om hetzelfde probleem bij mijn nieuw zadel (SLR) te vermijden- vraag ik me af; wat is er dan wel misgelopen?
Is de belasting op de lijmnaad te groot door de extra vulling?
Zijn er andere factoren die niet vermeld staan in de bijgevoegde flyer die toch vermeden moeten worden?
Hopend op een oplossing,
Arnout
Hopelijk krijg ik uiteindelijk toch een positief antwoord
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Bon, even een update 
Enerzijds slecht nieuws, het Trigon zadel dat ik ter vervanging van de SLRT kocht begon te kraken na 10 minuten rijden, na een half uurke begon je barstjes te zien, dit zadel werd direkt vervangen door VE :applaus:, heb in de plaats voor een SLR gekozen.
En gisteren op een kort en rustig verkenningsritje met een paar mede forummers ineens (zat op het topje van het zadel en reed door een klein putje) krak! Merkte dat er iets niet meer klopte, thuis bleek de rail gebroken
:toeme:
Ik met een klein hartje naar VE, maar, :applaus: direkt een nieuwe SLR meegekregen
Ik kan weer fietsen.
Maar, ik hoop onderhand eindelijk een betrouwbaar zadel te hebben :huh:
Over de SLRT kreeg ik ondertussen volgend bericht (Maurice (je weet wel
) had aangeboden wat druk te zetten. (Waarvoor dank)
Beste Maurice,
De klacht van de heer Matthys is mij bekend. Het is echter moeilijk te
achterhalen wat de exacte oorzaak kan zijn van het loslaten van het leder.
De door ons genoemde oorzaken, schoonmaakmiddel of broekvet, zijn slechts
twee voorbeelden. Het kan echter door een andere van buitenkomende factor
zijn veroorzaakt.
Het betreffende zadel is bij ons binnengeweest, wij hebben het zorgvuldig
beoordeeld en vervolgens geconcludeerd dat het hier geen garantie betrof.
Wij zullen daarom ook bij dit standpunt blijven.
Ik dank u echter voor de genomen moeite om mij te attenderen op het topic op
uw forum. Deze email zal ik ook aan de heer Matthys doorsturen.
Met vriendelijke groet,
Ivo van Rosevelt
ICC b.v.
From: "maurice" <maurice.severins@mountainbike.be>
To: <service@i-c-c.nl>
Sent: Friday, December 02, 2005 7:14 PM
Subject: t.a.v Ivo Rosevelt.
> Hallo Ivo,
>
> Mijn naam is Maurice *********** en ik ben Moderator/coördinator van
> www.mountainbike.be, een mtb service en portaalsite met meer dan 5000 hits
> per dag. Momenteel zijn wij de grootste ene snelst groeiende site in de
> Benelux.
> Graag wil ik je attenderen op een klacht die op ons forum is binnengekomen
> rond een betwist garantie geval.
> Arnout Matthys heeft namelijk contact met jou gehad rond een zadel waarvan
> het leder was losgekomen. Nu stelt de man dat jullie de klacht hebben
> afgedaan met de reden dat het leder zou losraken door het oplossen van de
> lijm. Dit zou komen door gebruik van zeep of broekvet. Nu lijkt het mij
> onmogelijk dat een fabrikant met jullie status zich niet realiseert dat
> bijna iedere fietser zijn fiets met een sopje poetst en broekvet gebruikt.
> Ikzelf heb jaren op jullie zadels gereden en ben dit nog nooit
> tegengekomen,
> ook niet bij andere goedkopere merken die op onze testbikes zaten. Dus
> met
> deze uitleg neemt de persoon dan ook begrijpelijk geen genoegen en wij
> kunnen deze uitleg ook niet aanvaarden.
> Zou het niet mogelijk zijn om e.e.a nog eens te herzien, zeker om jullie
> naam niet verder te benadelen. In ieder geval is het voor jullie
> opportuun
> om op deze topic te reageren. Dit kan eventueel via mij. Het zou jammer
> zijn dat dit voorval jullie naam zou schaden bij de meer dan 5500
> geregistreerde bikers op ons forum.
>
> http://www.mountainbike.be/forum/viewto ... ht=#242812
> dit is het bewuste topic.
>
>
> Sportieve groeten
>
>
> Maurice ************
Ik sta nog niet veel verder natuurlijk.
Trouwens, niemand O2bikers klachtenbrieven gelezen???
Enerzijds slecht nieuws, het Trigon zadel dat ik ter vervanging van de SLRT kocht begon te kraken na 10 minuten rijden, na een half uurke begon je barstjes te zien, dit zadel werd direkt vervangen door VE :applaus:, heb in de plaats voor een SLR gekozen.
En gisteren op een kort en rustig verkenningsritje met een paar mede forummers ineens (zat op het topje van het zadel en reed door een klein putje) krak! Merkte dat er iets niet meer klopte, thuis bleek de rail gebroken
Ik met een klein hartje naar VE, maar, :applaus: direkt een nieuwe SLR meegekregen
Maar, ik hoop onderhand eindelijk een betrouwbaar zadel te hebben :huh:
Over de SLRT kreeg ik ondertussen volgend bericht (Maurice (je weet wel
Beste Maurice,
De klacht van de heer Matthys is mij bekend. Het is echter moeilijk te
achterhalen wat de exacte oorzaak kan zijn van het loslaten van het leder.
De door ons genoemde oorzaken, schoonmaakmiddel of broekvet, zijn slechts
twee voorbeelden. Het kan echter door een andere van buitenkomende factor
zijn veroorzaakt.
Het betreffende zadel is bij ons binnengeweest, wij hebben het zorgvuldig
beoordeeld en vervolgens geconcludeerd dat het hier geen garantie betrof.
Wij zullen daarom ook bij dit standpunt blijven.
Ik dank u echter voor de genomen moeite om mij te attenderen op het topic op
uw forum. Deze email zal ik ook aan de heer Matthys doorsturen.
Met vriendelijke groet,
Ivo van Rosevelt
ICC b.v.
From: "maurice" <maurice.severins@mountainbike.be>
To: <service@i-c-c.nl>
Sent: Friday, December 02, 2005 7:14 PM
Subject: t.a.v Ivo Rosevelt.
> Hallo Ivo,
>
> Mijn naam is Maurice *********** en ik ben Moderator/coördinator van
> www.mountainbike.be, een mtb service en portaalsite met meer dan 5000 hits
> per dag. Momenteel zijn wij de grootste ene snelst groeiende site in de
> Benelux.
> Graag wil ik je attenderen op een klacht die op ons forum is binnengekomen
> rond een betwist garantie geval.
> Arnout Matthys heeft namelijk contact met jou gehad rond een zadel waarvan
> het leder was losgekomen. Nu stelt de man dat jullie de klacht hebben
> afgedaan met de reden dat het leder zou losraken door het oplossen van de
> lijm. Dit zou komen door gebruik van zeep of broekvet. Nu lijkt het mij
> onmogelijk dat een fabrikant met jullie status zich niet realiseert dat
> bijna iedere fietser zijn fiets met een sopje poetst en broekvet gebruikt.
> Ikzelf heb jaren op jullie zadels gereden en ben dit nog nooit
> tegengekomen,
> ook niet bij andere goedkopere merken die op onze testbikes zaten. Dus
> met
> deze uitleg neemt de persoon dan ook begrijpelijk geen genoegen en wij
> kunnen deze uitleg ook niet aanvaarden.
> Zou het niet mogelijk zijn om e.e.a nog eens te herzien, zeker om jullie
> naam niet verder te benadelen. In ieder geval is het voor jullie
> opportuun
> om op deze topic te reageren. Dit kan eventueel via mij. Het zou jammer
> zijn dat dit voorval jullie naam zou schaden bij de meer dan 5500
> geregistreerde bikers op ons forum.
>
> http://www.mountainbike.be/forum/viewto ... ht=#242812
> dit is het bewuste topic.
>
>
> Sportieve groeten
>
>
> Maurice ************
Ik sta nog niet veel verder natuurlijk.
Trouwens, niemand O2bikers klachtenbrieven gelezen???
Last edited by nothing 's impossible on Mon 12 Dec 2005 19:32, edited 2 times in total.
Ze kunnen niet 'achterhalen wat de exacte oorzaak kan zijn van het loslaten van het leder'. Dus dat betekent automatisch dat het geen garantie is? Eigenaardig, ik zou hopen dat zij een of ander verkeerd gebruik moeten aantonen om garantie uit te sluiten.
En blijkbaar snappen ze niet dat dit voor hun prijsklasse een wel heel negatief beeld achterlaat. Ik was nog aan het twijfelen tussen Selle Italie en Fizik (waar ik trouwens wel geholpen werd met een garantiegeval na een 8-tal maand), en ik denk dat het terug een Fizik zal worden.
Bestaat er een mogelijkheid om dit soort gevallen, breuken en de daaropvolgende garantie (of niet) op een gestructureerde manier op het forum of op de site beschikbaar te stellen? In de informaticawereld ken ik storagereview.com, waar een duiding over de betrouwbaarheid van allerhande hard disks gegeven wordt.
En blijkbaar snappen ze niet dat dit voor hun prijsklasse een wel heel negatief beeld achterlaat. Ik was nog aan het twijfelen tussen Selle Italie en Fizik (waar ik trouwens wel geholpen werd met een garantiegeval na een 8-tal maand), en ik denk dat het terug een Fizik zal worden.
Bestaat er een mogelijkheid om dit soort gevallen, breuken en de daaropvolgende garantie (of niet) op een gestructureerde manier op het forum of op de site beschikbaar te stellen? In de informaticawereld ken ik storagereview.com, waar een duiding over de betrouwbaarheid van allerhande hard disks gegeven wordt.