MTB en (loslopende) honden
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- Evil Mogwai
- Mountainbiker
Post by Evil Mogwai »
In mijn ervaring zijn het meestal honden die van het erf kunnen
die je lastig vallen. Ik kan je verzekeren, als er 3 of 4 middelgrote keffers agressief blaffend op je af komen weet je toch niet direkt hoe te reageren. De meeste kan je wel afschrikken door te roepen, maar met 4 op de rand van hun terrein voelen ze zich dubbel gesterkt. Dan probeer ik m'n voeten hoog te houden en me rustig uit de voeten te maken. Als ze echt proberen te bijten (ik zie wel het verschil tussen speels achter je aan zitten en aanvallen) kunnen ze altijd de studs van m'n schoenen tegen hun neus verwachten. Ook 's voorgehad dat een colly vanachter een struik vanop z'n oprit voor mijn wiel sprong (tegen 30) gelukkig sloeg ik op tijd de boel toe en was het dier even hard geschrokken als ik, zodat een aanvaring uitgebleven is (beetje off topic maar was wel verschieten). In mijn ogen hangt het serieus af welk dier je tegenkomt en kan je de juiste reactie slechts op het moment zelf beoordelen. Vertragen doe ik wel altijd, en zie dan wat ze van plan zijn. Iig, honden horen niet los te lopen, vind ik. Als er een koppel met kleine kinderen aankomt gewandeld, of een ruiter op z'n paard kan het veel slechter aflopen als een gaatje in een overschoen.
- bikerpol
- Mountainbiker
Ik heb eens de schrik van mijn leven gehad toen ik tijdens de afdaling van een technisch bospad naast de bosberg plotseling achtervolgd werd door 2 grote honden : een duitse schaper en een buldog.
Omdat ik schrik had om te vallen , indien ik mij haaste en ik dan weerloos zou zijn, ben ik afgestapt , mijn fiets ertussen gehouden en ik heb ze gedurende een 15 tal minuten luid bestookt met scheldwoorden, in zoverre dat ik mijn schrik minder voelde Ze zijn tenslotte afgedropen na een 15 tal minuten.

Omdat ik schrik had om te vallen , indien ik mij haaste en ik dan weerloos zou zijn, ben ik afgestapt , mijn fiets ertussen gehouden en ik heb ze gedurende een 15 tal minuten luid bestookt met scheldwoorden, in zoverre dat ik mijn schrik minder voelde Ze zijn tenslotte afgedropen na een 15 tal minuten.
wij hebben ook duitse scheper gehad.
beestje laten doodspuiten
deed nooit een vlieg kwaad, maar naar voetballen was zij niet goed gezind naar. familliefeest, ja wij voetballen. hond los en beet bijna in mijn neef zijn gat
en ze heeft ook het hondje van de buren is vastgegrepen (ietske groter als een jack russelke) in zijn bek en is geschud. arm beeste was 2 dagen later ook dood. dus wij onzen hond ook laten doodspuiten.
als hij andere hondjes doodbijt is het gene gewone hond niemeer hé.
- robin
- Mountainbiker
vandaag een duitse herder achter me aan gehad in het Bos van de Haan,en twee weken geleden een pitt bull achter me gehad,ja man,kheb nog nooit zo vlug gereden,en me maat op het strand,een hond die voor z'n wiel springt,hij is overkop gegaan,resultaat en spaak door,zie ik een hond ofwel vlug ervoorbij,of mooi er rond rijden om misserie te voorkomen,sindsdien kijk ik uit me dopen 
-
fcbtothebone
- Mountainbiker
honden aan leidband
Post by fcbtothebone »
hallo, k'weet nie of er al een topic over bestaat, maar k'heb vandaag iets tegengekomen. K'was aan't mountainbiken in de beernemse bossen en voor mij liepen 2 mensen met hun jack russels zonder leiband, ik vertragen en k'zie da dat de 2 beestjes naar hun baasje lopen. Even later draait een van die beesten zich om, KNAL, recht onder mijn voorwiel. t'beestje had nie veel, maar ik en mijn fiets wel, mijn fiets, nog maar 3 weken oud een schone schreef in, een paar spaken in voorwiel gebroken, en mijn kilometriek naar de kl*ten. Aan mij, knieën aan beide kanten moordeblauw en dik, en een paar schaafwonden aan armen en benen. => ne maand nie mountainbiken. Dan vraag ik mij toch af waarvoor leidbanden dienen.
en nog iets, moest ik die mensen hun gegevens gevraagd hebben, want ik zit hier schoon met de rekening van de dokter en fietsenmaker.
jullie mening hierover graag, zijn er al mensen die dit ook meegemaakt hebben
jullie mening hierover graag, zijn er al mensen die dit ook meegemaakt hebben
-
skyrider
- Mountainbiker
Ik heb ook één keer een hond onder mijn voorwiel gekregen. Die hond deed ineens raar en liep wild voor mij in. Ik heb er geen schade aan opgelopen, maar die hond zal dat geen tweede keer proberen. Ik was helemaal met mijn voorwiel erover en bijna nog met mijn achterwiel ook.
Ikhad al speciaal afgeremd om niet te wild te rijden.
Ik rij normaal op dat stukje over de 30km/h nu had ik speciaal voor die hond al afgeremd tot bijna 20km/h.
Was anders wel in een bas waar leiband verplicht is.
Het is en blijft hetzelfde, iedereen moet de regels respecteren anders komen we nooit overeen

Ikhad al speciaal afgeremd om niet te wild te rijden.
Ik rij normaal op dat stukje over de 30km/h nu had ik speciaal voor die hond al afgeremd tot bijna 20km/h.
Was anders wel in een bas waar leiband verplicht is.
Het is en blijft hetzelfde, iedereen moet de regels respecteren anders komen we nooit overeen
- Sjoerie
- Mountainbiker
Op ne bunnyhop waarde ni voorbereid zeker? 
Eigelijk zijn die mensen in fout eh... hond moet aan de leiband. khad toch de gegevens gevraagd ze...
Kheb nog nooit last gehad... behalve toen ik met wa maten opt bloso parcour aant rijde was en der waren een paar mensen (stuk of 5) met honden en die honden liepen allemaal los... we vertraagden en reden er rustig langs ma ene hond die bleef zo langs ons lope
Versnelle heeft natuurlijk geen zin da beestje ga ook harder lope
Baasje heeft hem terug geroepe... maar zo'n beest moe maar eens zot beginne doen 
Eigelijk zijn die mensen in fout eh... hond moet aan de leiband. khad toch de gegevens gevraagd ze...
Kheb nog nooit last gehad... behalve toen ik met wa maten opt bloso parcour aant rijde was en der waren een paar mensen (stuk of 5) met honden en die honden liepen allemaal los... we vertraagden en reden er rustig langs ma ene hond die bleef zo langs ons lope