Sommige van die beesten hebben niks beters te doen. Ik spreek uit ervaring, spijtig genoeg.greenie wrote:denk je nu echt dat een hond ligt te wachten op de kans om eindelijks eens in een passerende biker zijn kuiten te bijtenZo'n beest voelt dat en grijpt zijn kans.
MTB en (loslopende) honden
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
-
rode lantaarn
- Mountainbiker
Post by rode lantaarn »
De honden willen gewoon hun territorium afbakenen. Brullen helpt wel hoor. Heb ooit een dobermann achter mij gehad en ben beginnen brullen en hij zakte letterlijk door de benen van de schrik.
Al moet ik zeggen dat dat bij jack russels blijkbaar niet telt. Ooit eentje waar het maar niet bij pakte.
Maar moest iedereen zijn hond nu eens houden waar hij hoort (op het erf of in de tuin), er zou al veel leed zijn.
Vroeger organiseerde ik vaak wandeltochten en fietstochten. Aan boederijen of plaatsen waar ik wist dat een hond wel eens los zat, gaf ik een briefje of belde ik even met de vraag hun hond die dag in de gaten te houden. De eigenaars waren vaak wel tevreden dat ze verwittigd waren en hielden die dag dan hun poort gesloten of de hond binnen. je moet weten dat sommige landbouwers vaak op het land zitten die dag of naar de hoogmis en soms niet weten dat daar veel bikers zullen passeren. Het vraagt wat tijd maar het kan wel problemen vermijden.
Al moet ik zeggen dat dat bij jack russels blijkbaar niet telt. Ooit eentje waar het maar niet bij pakte.
Maar moest iedereen zijn hond nu eens houden waar hij hoort (op het erf of in de tuin), er zou al veel leed zijn.
Vroeger organiseerde ik vaak wandeltochten en fietstochten. Aan boederijen of plaatsen waar ik wist dat een hond wel eens los zat, gaf ik een briefje of belde ik even met de vraag hun hond die dag in de gaten te houden. De eigenaars waren vaak wel tevreden dat ze verwittigd waren en hielden die dag dan hun poort gesloten of de hond binnen. je moet weten dat sommige landbouwers vaak op het land zitten die dag of naar de hoogmis en soms niet weten dat daar veel bikers zullen passeren. Het vraagt wat tijd maar het kan wel problemen vermijden.
- kamikeli
- Mountainbiker
- Location: Krafstoff-Pervélo (mtb), Xesco 'superlight' (mtb)en francesco 'carbon'(race)
Tijdens TT Melden vorig weekend een jack russel achter mijn gat. Ik trok de gaskraan open, maar blijkbaar kon dat beest met kleine poten gemakkelijk volgen. 't was wel op een helling in 't bos!
Op 't moment da 'k voelde dat het niet hielp, riep ik g*v*rd*mm*. En ... beest keerde -met de staart tussen de benen- terug naar huis
.
'k Moet er wel bij zeggen dat ik al geregeld door honden ben aangevallen, maar niet op de fiets. Vooral die kleine keffers krijgen weinig sympathie van mij.
Op 't moment da 'k voelde dat het niet hielp, riep ik g*v*rd*mm*. En ... beest keerde -met de staart tussen de benen- terug naar huis
'k Moet er wel bij zeggen dat ik al geregeld door honden ben aangevallen, maar niet op de fiets. Vooral die kleine keffers krijgen weinig sympathie van mij.
-
rode lantaarn
- Mountainbiker
- blubberduck
- Mountainbiker
Post by blubberduck »
Dienen ambetanterik is er altijd en loopt altijd los.kamikeli wrote:Tijdens TT Melden vorig weekend een jack russel achter mijn gat. Ik trok de gaskraan open, maar blijkbaar kon dat beest met kleine poten gemakkelijk volgen. 't was wel op een helling in 't bos!
Op 't moment da 'k voelde dat het niet hielp, riep ik g*v*rd*mm*. En ... beest keerde -met de staart tussen de benen- terug naar huis.
Inderdaad hard vloeken en dreigen
greetz
Deze avond liep er op een landwegske plots ne hond naast mij. Amai was dat verschieten. Dat beestje keek zo van "waarom verschiet die".
Was ne labrador, normaal zijn dat heel mooie honden, maar dat beest zag er niet uit, smerig tot en met. Geen baasje in de verre omgeving te bespeuren... Die wou direct spelen. Ben dan maar even gestopt en er wat mee bezig geweest. Zonde dat ze zo'n hond alleen achterlaten. Toen ik terug vertrok is hij nog een hele eind meegelopen.
Zulke ontmoetingen zijn pas leuk en brengen wat afwisseling tijdens de donkere trainingsdagen.
Was ne labrador, normaal zijn dat heel mooie honden, maar dat beest zag er niet uit, smerig tot en met. Geen baasje in de verre omgeving te bespeuren... Die wou direct spelen. Ben dan maar even gestopt en er wat mee bezig geweest. Zonde dat ze zo'n hond alleen achterlaten. Toen ik terug vertrok is hij nog een hele eind meegelopen.
Zulke ontmoetingen zijn pas leuk en brengen wat afwisseling tijdens de donkere trainingsdagen.
- Rikske
- Mountainbiker
- Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition
Dank voor de positieve noot in deze overwegend negatieve topic Rainman
Zo ziet men dat het ook anders kan.
Waarschijnlijk was deze labrador ergens uitgebroken en was hij maar wat blij om u tegen te komen, de mijne (golden retriever) zou net hetzelfde reageren volgens mij.
P.S. Ik zie dat ge van mijn streek bent, als ge ooit een lichte golden retriever tegenkomt tijdens één van uw ritten, geef dan een seintje
. (hij is nog nooit uitgebroken, maar ge weet nooit hé)
Zo ziet men dat het ook anders kan.
Waarschijnlijk was deze labrador ergens uitgebroken en was hij maar wat blij om u tegen te komen, de mijne (golden retriever) zou net hetzelfde reageren volgens mij.
P.S. Ik zie dat ge van mijn streek bent, als ge ooit een lichte golden retriever tegenkomt tijdens één van uw ritten, geef dan een seintje
Last edited by Rikske on Sat 05 Nov 2005 13:11, edited 1 time in total.