Herentals - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
mijn trainingsparcour!
echt leuk! begin het toch iets of wat beu te worden.
op de singletrack wordne veel bocht afgesneden waardoor de bochten minder fun zijn en ge veel sneller kunt blijve gaan.
blote wortels worden bloter gereden dus bewijs van regelmatig gebruik.
als ik ga rijden kom telkens weer bikers tegen.
als ge is iemand met een ghost se 3000 (binnekort heel mss ghost se 7003) ziet sjeezen dan ben ik het ^_^
met zwart broekje en rode trui/t-shirt
echt leuk! begin het toch iets of wat beu te worden.
op de singletrack wordne veel bocht afgesneden waardoor de bochten minder fun zijn en ge veel sneller kunt blijve gaan.
blote wortels worden bloter gereden dus bewijs van regelmatig gebruik.
als ik ga rijden kom telkens weer bikers tegen.
als ge is iemand met een ghost se 3000 (binnekort heel mss ghost se 7003) ziet sjeezen dan ben ik het ^_^
met zwart broekje en rode trui/t-shirt
Idd, is me ook opgevallen de laatste keren dat ik er ben geweest. Bikers zijn toch raar hé. Ze vinden het zalig om over singeltracks te laveren, maar als het er opaankomt snijden ze de bochten af.ghost rides on wrote: op de singletrack wordne veel bocht afgesneden waardoor de bochten minder fun zijn
Trouwens op de rode worden de bochten ook alsmaar meer afgesneden. Op een bepaald punt moet je er naar links. Vroeger was er een sluipwegje op een paar meter voor de bocht. Nu is er een heel netwerk van sluipweggetjes vanaf zeker 20 à 30 meter voor de bocht
- Rikske
- Mountainbiker
- Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition
modderkieken schreef:
Ik ben er gisteren ook nog eens geweest en inderdaad, op verschillende plaatsen op de single-track kan je bochten afsnijden. Voordeel hiervan is wel dat je deze "nieuwe" lijnen kan gebruiken om iemand voorbij te gaan (eerst wel even verwittigen natuurlijk) of iemand voorbij te laten.Ze vinden het zalig om over singeltracks te laveren, maar als het er opaankomt snijden ze de bochten af.
- Geronnimo
- Mountainbiker
ik heb deze route vrijdag ook gedaan, begonnen van aan het bloso-centrum zelf. ik moet zeggen de aanlooproute is vrij slecht aangegeven, ik ben vaak verkeerd gereden. de rode lus heb ik 2 maal gedaan omdat ik het aansluitpunt van groen gemist had., uiteindelijk gezien en dom van me dat ik dat niet gezien had.
de rode lus was erg modderig op sommige stukken en op een gegeven moment moet je een bosweg over met een diepe plas, en daar lagen gewoon "balken" in dat water: levensgevaarlijke toestanden! ook een plaatje missende maar aan de sporen zie je hoe je moet rijden. en een boom die is omgewaaid;) groen blijft superleuk en die singletracks zijn top! inderdaad wel jammer van die shortcuts, 's toch kei leuk en inderdaad dan kan je wel een medebiker doorlaten(zoals ik deed, persoon met de blauwe bike
)
blauw is leuk, maar niet zo overdreven. blijft een leuk parcours!
de rode lus was erg modderig op sommige stukken en op een gegeven moment moet je een bosweg over met een diepe plas, en daar lagen gewoon "balken" in dat water: levensgevaarlijke toestanden! ook een plaatje missende maar aan de sporen zie je hoe je moet rijden. en een boom die is omgewaaid;) groen blijft superleuk en die singletracks zijn top! inderdaad wel jammer van die shortcuts, 's toch kei leuk en inderdaad dan kan je wel een medebiker doorlaten(zoals ik deed, persoon met de blauwe bike
blauw is leuk, maar niet zo overdreven. blijft een leuk parcours!
- papasven
- Mountainbiker
- Location: Willier ORO PURO FS, NE kapotte Orbea OIZ Carbon Marathon ! En nog nen hele hoop andere !
Ben vandaag samen met AE Biker (Ronny) de blauwe en de groene tour 3 maal gaan rijden! AE Biker gaat namelijk mee doen aan de winterduathlon in Kasterlee. Veel volk tegen gekomen, zelf iemand met een mtb.be tenueke aan! Moet wel toegeven deze tour is zwaar en zal altijd zwaar blijven !!! Ik ga in iedergeval kijken op 18/12 naar mijn schoonbroertje en hem met veel bewondering aanmoedigen !
- Cannonneke
- Mountainbiker
Post by Cannonneke »
Zaterdag lag het er goed bij op groen en blauw, behalve een strook van 1 km (ong. 3 km na doortocht Kasterlee) op blauw, dat was echt een mix van modder, plassen en wortels...
Die shortcuts, dat viel toch mee, niet veel van gemerkt, alles slingert nog lekker in het rond.
Die shortcuts, dat viel toch mee, niet veel van gemerkt, alles slingert nog lekker in het rond.
- Filip van Nijlen
- Mountainbiker
Post by Filip van Nijlen »
Named : "The Hell van Kasterlee"Cannonneke wrote:behalve een strook van 1 km, dat was echt een mix van modder, plassen en wortels...
-
K1LlerwaLe
- Mountainbiker
Re: herentals
Post by K1LlerwaLe »
Eeeuuh ... zou da ni een klein bekke overdreve zijn ... ik rij daar naar bove ...ghostinaction wrote: maar da wisten we nie dus wij efkes heel cool gaan doen
tege 25-30 de opeenvolgende trapkes gaan doen naar beneden
trapjes ligge 3 meter ofzo uiteen en zijn een 20-30 cm hoog
Re: herentals
Op die trappen dat ik denk da ghostinaction bedoelt wil ik u wel eens naar boven zien rijden hoor.K1LlerwaLe wrote:Eeeuuh ... zou da ni een klein bekke overdreve zijn ... ik rij daar naar bove ...ghostinaction wrote: maar da wisten we nie dus wij efkes heel cool gaan doen
tege 25-30 de opeenvolgende trapkes gaan doen naar beneden
trapjes ligge 3 meter ofzo uiteen en zijn een 20-30 cm hoog