Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

@dzjowie : ja, dat zou idd ook kunnen, de Gordel had een lusje tot in Meerdael, StJorisWeert en dergelijke..

Ja, en wij moeten de pijltjes dezelfde dag nog verwijderen.. BLOSO mag duidelijk meer.
leif
Mountainbiker

Post by leif »

Slecht nieuws voor de mensen die hun drinkbussen bijvullen aan de Zoete Waters: het bronwater is nog slechts drinkbaar na 3 min koken wegens E. coli bacteriën.

Wat info over die E. coli vind je hier: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... art_id=125
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Da's inderdaad slecht nieuws.. want dat was de laatste drink-klare bron in Meerdael.
Het zal ook slecht nieuws zijn voor de velen die hier met heelder bakken gratis water komen halen #-o
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Pfftt, zondag met de hond gaan wandelen en dat beest van het bronneke laten drinken en ze leeft nog. Dus het zal zo erg nog niet zijn. Geen paniek.
( Er was daar een japans koppel 20 stuks drinkflessen van 5 l. aan het bijvullen, dus deze week nergens Japans gaan eten !! )
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Hangt er eigenlijk een bordje met de waarschuwing?
Aan de andere bronnen in meerdael hangt dat namelijk wel.
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Ik heb zondag nergens een bordje zien hangen. Normaal gezien wordt elke bron in de streek wekelijks gecontroleerd door een erkend controlelabo. Trouwens, vroeger als we snotneuzen waren van 12 jaar en met de jeugdbeweging daar regelmatig voorbij kwamen, dronken we ook allemaaal van "het bronneke'. En toen bestonden deze controles nog niet. Moest het echt ondrinkbaar worden dan zou men, gezien de massa´s mensen die daar water komen halen, wel meer zichtbare waarschuwingstekens plaatsen.

... maar ik ben een beetje off-topic aan het worden :-?
leif
Mountainbiker

Post by leif »

Er hangt een bordje met waarschuwing en uitleg op het paneel met informatie over de bron en er hangt een bordje aan de rechterzijde van dat paneel. Ze zijn wel zichtbaar maar het zou toch beter mogen. Maar het is nog steeds drinkbaar, na 3 minuten koken. De massa mensen die er achter water gaat, is ondertussen al flink geslonken.

Ik heb toch anderhalve week last gehad van een "zeer eigenaardige darmwerking", net nadat ik voor de laatste keer van het bronwater gedronken had (toen hing de waarschuwing er nog niet maar was het water wel al besmet). Ik vroeg me af waarvan het kwam en toen ik de volgende keer met de mtb langs de bron passeerde, hing het bordje er wel al en ging er een lichtje branden. Ik ben natuurlijk niet zeker dat het daarvan is maar heb toch zeer sterke vermoedens.

Ik vind het echt wel spijtig, dat bronnetje gaf toch iets extra aan het parcours.
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Misschien is het gewoon een tijdelijke vervuiling, dit kan allerlei oorzaken hebben. Dat komt wel weer in orde!
leif
Mountainbiker

Post by leif »

Voor de mensen die graag een "dropje" meepikken:
als je aan het einde van de klim in het bosje aan de Zoete Waters rechtdoor neemt (een zandpad voor paarden) ipv naar rechts (die grote laan naar meerdaalwoud) en op dat padje de eerste links (zou ook de 2de kunnen zijn). Dan kom je op een avonturenparcours voor paarden terecht en daar is er een brugje dat halfweg stopt, goed voor een drop van 1m ofzo.
dj-tc
Mountainbiker

Post by dj-tc »

Zaterdag deze route gereden. Is tot nu toe een van de leukste en best bewegwijzerde routes die ik gereden heb :) Zeer leuk :)

De volgende keer ga ik wel zien dat ik niet ziek ben, want nu was het afzien ;)

Het lastigste was voor mij de lange klim in het bos, die steiler wordt naar de top toe.
Onderweg teruggeschakeld naar een te lage versnelling en dan stilgevallen.
Telkens ik dan wou vertrekken steigerde mijn fiets ;) Ach ja, ben nog niet te lang bezig met het MTB-en, en al doende leert men ;)

Er is mijn toen trouwens 2 man voorbijgereden (heb daar voor alle veiligheid even gewacht om hen te laten passeren), toevallig niemand van hier ?

In ieder geval ... zeer leuke route ! Ga ik zeker nog eens rijden :)
Post Reply