Haacht - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Skippy-K wrote:Vandaag blauw + rood gereden. Was best leuk buiten de modderpoelen achter de festivalweide van Werchter, dat lijkt meer op het betere baggerwerk dan op mountainbiken.

En inderdaad, er zijn een aantal nieuwe wegwijzers geplaatst, maar er ontbreken er nog altijd een deel of ze zijn zo goed verstopt dat je er over kijkt (meestal op plaatsen waar ze wel belangrijk zijn). De bewegwijzering kan trouwens overal staan: achterkant verkeersbord, electriciteitskast, houten paaltje, verlichtingspaal, etc ...

Langs de Dijle ook nog een schapenherder met zijn kudde gekruisd. Ne vriendelijke vent, maar zijn schapen gaan ni echt uit de weg voor een biker.
Ben die schapenherder daar al bijna elke keer tegengekomen! Idd een vriendelijke kerel, maar het is slalommen tussen de schapen. Bij mijn laatste rit waren er zeker een 10tal schapen met kleine lammetjes dus ben dan maar afgestapt en een stukske te voet gegaan. Best wel bangelijk!
dj-tc
Mountainbiker

Post by dj-tc »

Dit was afgelopen zaterdag mijn allereerste route die ik gedaan heb :)

Aangezien ik niet wist wat te verwachten en ik niet veel tijd had ben ik rustig begonnen met de groene route.
Het begon leuk, en ideaal voor een beginner ... tot aan de anti-tank gracht.
Heb daar gans dat stuk door netels gereden van 1.5m hoog ... was wel leuk met een korte broek aan ... Mijn bloed is nu goed gezuiverd ;)

Voor de rest op 't einde wat verloren gereden door het ontbreken van een pijltje ergens ... via enkele omwegen dan op de blauwe route terechtgekomen en die nog een groot stuk gedaan :)

Al bij al was het aangenaam rijden :)

Op naar de volgende ;)
Dreamer
Mountainbiker

Post by Dreamer »

Hey Bikers
Ik hem vandaag de Bloso route gedaan van Haacht. Veel missing pijtjes hem ik niet gezien maar wel veel onduidelijke pijltjes. Slecht geplaatst en slecht zichtbaar( komen de mensen van BLOSO ooit wel is naar hun routes zien ) :roll:
Ik zelf heb een simpel vraagske:Is het mogelijk om de BLOSO routes van Rotselaar aan elkaar te connecten? dus de Rotselaar en de Haacht samen doen ?
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Dreamer wrote:Hey Bikers
Ik hem vandaag de Bloso route gedaan van Haacht. Veel missing pijtjes hem ik niet gezien maar wel veel onduidelijke pijltjes. Slecht geplaatst en slecht zichtbaar( komen de mensen van BLOSO ooit wel is naar hun routes zien ) :roll:
Ik zelf heb een simpel vraagske:Is het mogelijk om de BLOSO routes van Rotselaar aan elkaar te connecten? dus de Rotselaar en de Haacht samen doen ?
Yep, perfect doenbaar, er is maar 400m tussen de 2 routes. Als je op de rode route op de Werchterse steenweg uitkomt moet je, ipv rechtdoor richting tereinen Rock Werchter, naar links de grote baan volgen (ongeveer 400m). Aan de lichten moet je oversteken en dan het paadje net links naast de Electronicawinkel nemen. (Niet de grote baan volgen, maar het padje onderaan tussen de grote baan en de winkel) Et voilà, nu ben je op de groene route van Rotselaar.
T0M
Mountainbiker

Post by T0M »

Haacht is niet ver van m'n deur dus uit gemakshalve de groene & blauwe route gereden onlangs... amai... Wat een waste of time....
Neg:
  • Veel te veel asvalt, zelfs hier en daar secundaire hoofdwegen met slecht (of geen) aangelegde fietspaden
    Vlak, loopt voor een groot stuk langs de dijle... wat wel ok is... als je met de oma van 70 wat wilt socializen
    Bordjes zijn slecht geplaatst, veel moeten zoeken achter de pijltjes.
    Saai parcour, valt weinig of niets te zien
Pos:
  • De Hooiberg is leuk om op & af te rijden, spijtig dat je er op 2 minuten door bent
Had beter eerst het forum geraadpleegd voor ik aan de route in Haacht begon.. want ze is echt de moeite niet [-(
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Die route is ideaal voor een beginner, maar een gevorderde biker kan idd beter uitwijken naar Rotselaar of Aarschot. Da's ni ver en toch veel spectaculairder.

Ik vind het toch een mooi initiatief van Bloso + gemeente. Ik woon in Haacht en heb dankzij deze route toch een aantal leuke nieuwe bikeplaatsen ontdekt.

Idd, spijtig dat ge zo snel door de Hooiberg heen bent. De route volgt maar een heel kort stukske...
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

de route in haacht vind ik persoonlijk rotslecht.. volgens mij zouden ze die beter als touristische route voor de berjaardenbond klasseren.
een en al asfalt, en slechte bewegwijzering.
ik heb mij echt verveelt tijdens die toch, het enige positieve is dat ge enkele toffe dingen tegenkomt zoals de anti tankgracht enzo. maar als mtbroute is er echt niets aan.

volgens men buurman (tevens men nonkel) is het beter even verder te rijden tot de route in rotselaar, zou veel beter zijn.(we wonen in wespelaar, vlakbij haacht)
morgen ga ik met hem rijden in rotselaar dus dan zal ik het direct weten.
Jewel
Mountainbiker

Post by Jewel »

Gisteren blauw+groen route gedaan in Haacht en ik kan wat hierboven gesteld is bevestigen.
Ik ben van start gegaan midden de groene route langs de spoorweg. Dit deel van de groene route ligt er nat bij, veel modder maar wel berijdbaar. In het centrum van Haacht was ik de weg even kwijt, maar ik wist waar blauw startte en be daar dan rechtstreeks naar toe gereden. Blauw gaat voor een groot deel over asfalt en de off-road delen zijn weinig uitdagend. Enkel de Hooiberg kan een beetje boeien, maar deze tijd van het jaar ligt die er ook niet echt moeilijk bij. Het stuk langs de Dijle is saai en wanneer de route hiervan afwijkt is het niet echt om speciale MTB trails op te zoeken. De bepijling van blauw is wel OK, beter dan enkele jaren geleden. Vervolgens terug Groen gevolgd tot aan de spoorweg en in dat stuk heb ik wel wat last gehad. het stuk net voor Hoogveld lag er op sommige plaatsen zo slecht bij dat ik van de fiets moest. Heel veel modder en vooral grote diepe plassen (3m breed, 20m lang) met een diepte tot aan kniehoogte. Er was ook ergens een beekje over aan het lopen waardoor het moeilijk werd te zien waar de beek en waar de brug was. Dit stuk ligt er plaatselijk barslecht bij. De bepijling hier laat trouwens ook de wensen over. Na anderhalf uur fietsen kwam ik terug aan mijn startplaats en had ik 31km op de teller staan. Met de trip van en terug naar huis kwam dat op 51km. Een goede wintertraining.
Eindconclusie: Geen echt uitdagend parcours, Blauw is voor de familieuitstapjes, aan groen zou ik bniet beginnen met de kinderen want na 5 km ga je terug naar huis. Blauw is redelijk aangeduidt, Groen niet.
boegie
Mountainbiker

Post by boegie »

Jewel,ik heb gisteren de volledige tour van Haacht gereden+de groene van Rotselaar.Stukken van de rode lus zijn nog slechter dan die van de groene.Die stukken in werchter zijn zelfs veloren voor het Mtb-ken.Ze zouden deze stukken beter uit het tourke uithalen want zelfs in de zomer liggen die er barslecht bij.Zeker niet ideaal voor begginnende fietsers,om nooit meer te biken!De eerste tijd zolang het regent kan je beter in Haacht weg blijven todat het wat opgedroogd is.
Mvg
K10
Mountainbiker

Post by K10 »

vandaag de rode gedaan... en die valt me al bij al beter mee dan de blauwe (op dat mini-stukje hooiberg na)...
t stuk richting wakkerzeel langs de festivalweide en verderop vond ik super liggen bij dit weer, ik kan me voorstellen dat het bij regenweer niet haalbaar is!!!
klimmen en dalen komt er niet aan te pas, maar dat wist ik natuurlijk tevoren...
nuja, lekker weertje (eigenlijk zelfs al te warm rond de middag), maar dat was weer goed voor de uitbaters van de oude hansbrug--->lekker pintje =D>
Post Reply