Gewicht
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gewicht HT versus F
Iemand een gedacht wat een Specialized Epic Marathon (F) of een Stumpjumper Marathon (HT) weegt? Is nergens niet te vinden op internet, dealers weten het zelf ook niet... Naar verluid zou de firma Specialized die gegevens niet doorgeven???? Misschien is er iemand in het bezit van zo'n bike?
Ik twijfel namelijk of ik echt moet gaan voor nen fully. Meer gewicht ten opzichte van meer grip? Meer geld...
Dikke merci alvast, KURT
Nota : weet ne SCOTT RC 30 staan voor 2000€, te overwegen of niet? Op andere forums niet zo'n denderende commentaar over SCOTT (Vs Specialized)
- fieldbiker
- Mountainbiker
Re: Gewicht HT versus F
Post by fieldbiker »
Homeboy en ik hebben zo'n RC30 gereden op de testdagen van O2bikers in Namen. Dit was echt een fantastische fiets (zo een waar je een goed en gerust gevoel krijgt vanaf het moment dat je ermee rijdt) en scoorde in de review van de tests uitstekend. Ken natuurlijk de afmontage niet, maar 't kan nooit kwaad om 's een kijkje te gaan nemen.Respi wrote:
Nota : weet ne SCOTT RC 30 staan voor 2000€, te overwegen of niet? Op andere forums niet zo'n denderende commentaar over SCOTT (Vs Specialized)
Field
- Motorbiker
- Mountainbiker
Hoi fieldbiker,
Die scott rc 30 is afgemonteerd met full XT, reba SL voorvork, scott rear demper met remote lock out. 12.2 kg en kost iets meer dan 2000 €.
Wat ik voornamelijk eens zou willen weten; hoeveel weegt een specialized stumpjumper (HT)... en maakt een fully (die iets zwaarder is) een groot verschil op het terrein?
Bedankt voor de reactie! Kurt
Die scott rc 30 is afgemonteerd met full XT, reba SL voorvork, scott rear demper met remote lock out. 12.2 kg en kost iets meer dan 2000 €.
Wat ik voornamelijk eens zou willen weten; hoeveel weegt een specialized stumpjumper (HT)... en maakt een fully (die iets zwaarder is) een groot verschil op het terrein?
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
- Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
- fieldbiker
- Mountainbiker
Post by fieldbiker »
Niet slecht afgemonteerd. Die vork is zéér goed en wat ik (en ook Homeboy) heel gemakkelijk vond, was dat je die achterdemper dmv een hendeltje op het stuur snel en vlug kon blokkeren/deblokkeren.Respi wrote:Hoi fieldbiker,
Het gewicht is ok, volgens mij. M'n scalpel met carbon lefty weegt ook zoiets, en dit is een correcte waarde. De fiets zelf voelt echter lichter aan en is redelijk wendbaar. Gewicht afhalen kan altijd, maar dan begin je uiteraard aan een vrij dure vervangingsoefening (1 gr = 1 euro).
Field
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
- Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Post by SOM epic ghost »
ik was vroeger ook tegen een fully, want ik vond dat het gewicht te hoog was en je precies op een schommel zit.
dit is ondertussen verleden tijd. Sommige fully rijden als een hardtail maar hebben een pak meer comfort.
In afdalingen ben je zowieso sneller en over een hobbelig parkoer (bietenveld) laat je de hardtail zo achter.
het vergt ook minder energie van jezelf om schokken op te vangen of bij te sturen.
het meergewicht wordt volgens mij ruimschoots gecompenseerd in de meeste omstandigheden.
voor snelle XC-wedstrijden zal een hardtail voordeel hebben, maar op technische parkoers ?????
dit is ondertussen verleden tijd. Sommige fully rijden als een hardtail maar hebben een pak meer comfort.
In afdalingen ben je zowieso sneller en over een hobbelig parkoer (bietenveld) laat je de hardtail zo achter.
het vergt ook minder energie van jezelf om schokken op te vangen of bij te sturen.
het meergewicht wordt volgens mij ruimschoots gecompenseerd in de meeste omstandigheden.
voor snelle XC-wedstrijden zal een hardtail voordeel hebben, maar op technische parkoers ?????
Het hangt er natuurlijk vanaf wat je verstaat onder "duur". Ik had er eentje te koop, maar heb (noodgedwongen) besloten om hem toch maar te houden. Maar alleen zotten veranderen nooit van gedacht, dus zeg eens : wat zou jij voor een 2003 scalpel met carbon lefty elo geven ?Respi wrote:Spijtig dat die scalpels (met lefty) zo duur zijn. Anders vind ik da wel een graaaf machien.