Remmen: Magura HS33
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
Gert
- Mountainbiker
Remmen: Magura HS33
Ik heb nu shimano V-brakes maar zou graag overstappen op Magura HS33 remmen. Ik moet daarvoor wel nieuwe shifters kopen omdat deze vasthangen aan mijn bestaande remhendel van mijn V-brakes. Dit is geen goedkope opdracht dus zou ik graag weten of het de moeite is om over te stappen naar Magura HS33 remmen. Als ik dit zou doen welke shifters zouden jullie mij dan aanraden? Deore, LX, XT of zelfs XTR maar die zijn vrij duur!
- JeTeR
- Mountainbiker
- Location: Trek Supercaliber 9.9 AXS P1 + Specialized S-Works HT
Hey broerke... Als ik het mij goed herinner heb je recent nog een XT shifter moeten laten vervangen (=los zagen van uw remgreep) omdat die shifter compleet geblokeerd zat?!
Maar het is natuurlijk wel waar. XTR shifters is een beetje weggesmeten geld. XT voldoet prima. Als je toch wat geld teveel hebt, begin dan met XTR achterderailleur. En eventueel XTR V-brakes.
Ik heb pas zelf een nieuwe MTB met XTR derailleur, XTR V-brakes en XT shifters. En ik kom van een full XT setup. Die XTR V-brakes zijn toch nog van een andere klasse dan de XT versie. Maar voor de shifters vind ik XTR niet nodig (een paar grammetjes?!).
JeTeR
Maar het is natuurlijk wel waar. XTR shifters is een beetje weggesmeten geld. XT voldoet prima. Als je toch wat geld teveel hebt, begin dan met XTR achterderailleur. En eventueel XTR V-brakes.
Ik heb pas zelf een nieuwe MTB met XTR derailleur, XTR V-brakes en XT shifters. En ik kom van een full XT setup. Die XTR V-brakes zijn toch nog van een andere klasse dan de XT versie. Maar voor de shifters vind ik XTR niet nodig (een paar grammetjes?!).
JeTeR
Hi,
Inderdaad, waarom probeer je geen XTR V-brakes deze remmen perfect en zijn tevens veel eenvoudiger af te stellen dan die Maguras of discs.
In Bergen op Zoom kosten ze ook al gauw 40€ minder dan hier in België...
Niet twijfelen heb het zelf ook gedaan en heb nog geen minuut spijt gehad.
CU
Calvin
Inderdaad, waarom probeer je geen XTR V-brakes deze remmen perfect en zijn tevens veel eenvoudiger af te stellen dan die Maguras of discs.
In Bergen op Zoom kosten ze ook al gauw 40€ minder dan hier in België...
Niet twijfelen heb het zelf ook gedaan en heb nog geen minuut spijt gehad.
CU
Calvin
- ikeizer
- Mountainbiker
V-brakes makkelijker af te stellen dan Magura's?? Dacht het niet. Magura's afstellen (HS 33's, geen ervaring met schijven) is ZO simpel, makkelijker dan v-brake. Even aan het stelwieltje draaien, et voila.V-brakes deze remmen perfect en zijn tevens veel eenvoudiger af te stellen dan die Maguras of discs.
Ik wil je die Maguras wel eens zien demonteren/monteren van a tot z (inclusief olie)...
Idem voor de schijfremmen.
Qua remkracht zijn we het eens dan komt de V-brake op de laatste plaats, maar wanneer heb je zoveel "meer" power in je remmen nodig ?
De HS33 is ook zo'n moddervreter, ik vind het eerder een hebbedingetje dan een praktische verbetering.
In competitie kom je ze ook haast nooit tegen of niet ?
Bovendien zit je wel goed qua gewicht met XTR V-brakes !!!
Combineer die met een stelletje Crossmaxen (keramische velgranden) en je remt perfect.
CU
Calvin
Idem voor de schijfremmen.
Qua remkracht zijn we het eens dan komt de V-brake op de laatste plaats, maar wanneer heb je zoveel "meer" power in je remmen nodig ?
De HS33 is ook zo'n moddervreter, ik vind het eerder een hebbedingetje dan een praktische verbetering.
In competitie kom je ze ook haast nooit tegen of niet ?
Bovendien zit je wel goed qua gewicht met XTR V-brakes !!!
Combineer die met een stelletje Crossmaxen (keramische velgranden) en je remt perfect.
CU
Calvin
-
de eenzame fietser
Post by de eenzame fietser »
Calvin, ik geef je helemaal gelijk. Ik rijd met CrossMax-velgen in combi met Avid V-remmen en dit is super. Nu weeg ik maar 62 kg en heb dus niet echt veel behoefte aan extra remkracht, maar ik denk dat je hier in ons landje met goede velgen en V-brakes goedkoper en minstens evengoed uitgerust bent.
- JeTeR
- Mountainbiker
- Location: Trek Supercaliber 9.9 AXS P1 + Specialized S-Works HT
Moet jullie ook gelijk geven... XTR V-brakes op Crossmax keramische velgen werkt ook perfect voor mij. Stoppen zelfs nog spectaculair beter dan mijn vorige XT V-brakes op gewone velgen.
Heb lang getwijfeld over de keuze van remmen, maar na veel meningen gehoord te hebben en veel gelezen te hebben in de boekskes en alle review sites heb ik de XTR + crossmax combinatie gekozen. En ik zou nu niks anders meer willen.
JeTeR
Heb lang getwijfeld over de keuze van remmen, maar na veel meningen gehoord te hebben en veel gelezen te hebben in de boekskes en alle review sites heb ik de XTR + crossmax combinatie gekozen. En ik zou nu niks anders meer willen.
JeTeR
- Tom
- Mountainbiker
Ik rij nu toevallig ook met de XT V-brakes, en ik heb problemen met de afstelling van de achterrem. Moet hem bijna volledig "open" zetten (inbusvijsjes helemaal indraaien), wil ik de rem genoeg spankracht geven opdat hij na het remmen terugveert van zichzelf (moeielijk hé). Ik denk nu wél dat dit probleem zich ook zal voordoen bij een XTR V-brake...