Doodvallen

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Guest

Post by Guest »

Magura wrote:Tijdens de Cape Epic (bekende etappewedstrijd in Zuid-Afrika) is er nog iemand overleden.
idd tijdens de Cape Epic is er iemand doodgevallen van 60jaar
flabbes
Mountainbiker
Location: Kinesis a500 frame rockshox judy tt en shimano deore

Post by flabbes »

kan altijd overal en bij alles gebeuren
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

flabbes wrote:kan altijd overal en bij alles gebeuren
Maar sporters hebben een verhoogd risico :wink:
Jentek
Mountainbiker

Post by Jentek »

dit weekend nog een groep oudere wielertoeristen tegengekome die de ziekenwagen aant belle waren omdat een van hun maten onwel was geworden. Ik hoop dat alles in orde gekomen is.
MTBker Goby
Mountainbiker
Location: Thompson Pro TEAM: XT,Ritchey WCS, XTR V-brakes,MAVIC X221

Post by MTBker Goby »

Ik denk da het vooral voorkomt van diegeene wat epo gebruike of dergelijke wat het aan de hand kunne hebbe....

:-)

grtzzz
rude
Mountainbiker

Post by rude »

MTBker Goby wrote:Ik denk da het vooral voorkomt van diegeene wat epo gebruike of dergelijke wat het aan de hand kunne hebbe....

:-)

grtzzz
Roep maar niet te luid, want eens het jezelf zou overkomen (en het kan -wees gerust-) ...dan ga je er geheel anders over praten. Vergeet niet dat 100.000 mensen last hebben van hartritmestooornissen in Belgie. Ze komen het je uiteraard niet allemaal zeggen en het zijn ook niet allen sporters....dus wees voorzichtig met je uitspraken daaromtrent [-X
Mr. Wallace
Mountainbiker

Post by Mr. Wallace »

Ik heb gehoord dat 1 op 10 hartritmestoornissen heeft (dat is dus 1 000 000 belgen). Ikzelf incluis, maar hartritmestoornissen wil helemaal niet zeggen dat je kan doodvallen tijdens het sporten, het wil alleen zeggen dat je best een cardioloog raadpleegt, die u kan vertellen of je intensief kan blijven sporten of niet.
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Er wordt dikwijls een verband gelegd tussen te intensief sporten op jongere leeftijd (8-14 jaar) en latere hartritmestoornissen.
Maar dit is natuurlijk geen vlag die alle ladingen dekt [-X
Feit is dat "te veel in het rood gaan" op jonge leeftijd ten zeerste wordt afgeraden
bodhisattva
Mountainbiker

Post by bodhisattva »

Ik heb verleden jaar hartritmestoornissen gehad in de voorste kamer en hoofdkamer van mn hart. Ik koerste toen al meer dan 5 jaar, op een redelijk hoog competitienieveau, en op een voetbalveld in de winter, stuikte ik gewoon in elkaar. Dit is het akeligste wat ik ooit heb meegemaakt, je hoort nog alles en zelf kan je bijna niks meer doen. Hierna ben ik twee maal opgenomen om geopereerd (behandeld) te worden. Is geen echte operatie, ze snijden in je lies en via je ader branden ze de elektrische puntjes op je hart, die de stoornis veroorzaken, weg.

Enfin, wat ik wil zeggen, ten eerste: ik heb nooit of te nimmer verboden middelen genomen en ten tweede: er is niemand in mn familie die hartklachten heeft of gehad heeft.
Ik ben geopereerd door een professor die meerdere beroepsrenners behandeld heeft. En die dokter zei tegen me dat als je gewoon sport doet, geen competitie, je daar gerust mee kunt leven zonder er ooit last van te hebben.

Laat je geregeld checken, in de meeste gevallen voel je zelf wel dat er iets niet klopt, ze kunnen het in de meeste gevallen ontdekken waar het probleem ligt. Na enkele maanden relatieve rust, ben ik weer begonnen met competitie en tot op de dag van vandaag voel ik totaal niks meer aan mn hart. Wel ga ik bijna maandelijks op controle.

PS. Ik ben 22 en altijd gezond geweest, het kan echt wel iedereen overkomen.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

er zijn er veel veel meer die doodvallen van te weinig sporten dan van te veel te sporten. wa ne zever is da na weer.
Post Reply