Rotselaar - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- mtb-fltn
- Mountainbiker
De afdaling op zich is niet zo heel gevaarlijk. Maar je moet er rekening mee houden dat deze steile afdaling onmiddelijk beneden uitkomt op de drukke Leuvensesteenweg. Diegene die daar te laat remt en er komt juist een auto af......! Da is volgens mij de reden dat de gemeente dat stukske heeft geschrapt.
Mijn ervaringen met andere recent geopende routes leert me dat de bewegwijzering slechts op het allerlaatste moment wordt aangebracht, laat staan dat je route een maand op voorhand kan rijden.
In Rotselaar is het kompleet het tegenovergestelde, de bewegwijzering is al in orde sedert maanden, alleen de (officiële) opening van de route laat op zich wachten. Ik ga nog eens contact opnemen met de sportdienst om te infomeren naar de stand van zaken.
In Rotselaar is het kompleet het tegenovergestelde, de bewegwijzering is al in orde sedert maanden, alleen de (officiële) opening van de route laat op zich wachten. Ik ga nog eens contact opnemen met de sportdienst om te infomeren naar de stand van zaken.
Probleem is dat er daar een pipo zit die de pijltjes steeds opnieuw verwijderd. De siliconensporen op de verkeerspaaltjes zijn nog duidelijk te zien.mtb-fltn wrote:Gewoon het eerste kleine straatje naar rechts en omhoog en dan links een single track naar boven. Volgende keer zeker doen want je mist hier een leuke klim en (gevaarlijke) afdaling. Maar ik denk dat de gemeente de route hier heeft aangepast en deze korte lus op de middelsberg heeft geschrapt (ze staat nog wel op het kaartje). De pijltjes zijn er allemaal weg. Volgens mij is de afdaling iets té risicovol.zyves wrote:Zalige route, niet veel pijltjes verdwenen, ik weet enkel niet hoe het verder moet als ik met de blauwe op de leuvensesteenweg kom. Ik sla dan het stuk van den middelsberg over en rijd direct naar de wijngaarden, zou niet weten waar ik in moet voor die middelsberg...
Ik ben al eens van plan geweest met een stift de juiste richting aan te brengen op de paaltjes, maar besef telkens als ik er ben dat ik enkel mijn natte vinger bijheb om te schrijven...
-
kine rider
- Mountainbiker
Post by kine rider »
Hallo, wij hebben de route vorige donderdag (8 sept) gereden, en ze is goed, we hebben alleen onze aansluiting met de rode gemist maar dat hadden we pas later door, heb dan toch nog mijn kaartje bovengehaald en we hebben er in Wezemaal zonder problemen aansluiting op gevonden waardoor we ze pas na de Wijngaardberg enzo hebben gereden.
Enige minpunt in het parcours vind ik, het hele gekronkel op en rond de Heikantberg, dat is er een beetje teveel aan.
Verder leuk parcours, enkele pittige klimmetjes en ook enkele leuke afdalingen.
Enige minpunt in het parcours vind ik, het hele gekronkel op en rond de Heikantberg, dat is er een beetje teveel aan.
Verder leuk parcours, enkele pittige klimmetjes en ook enkele leuke afdalingen.
Hoi
Gisteren rood + blauw gereden (ingepikt op de rode lus op de Beninksberg). Zeer leuk en mooi parcours maar soms moet je wel goed zoeken waar de pijltjes hangen (zeker op de rode piste heb ik een paar keer rechtsomkeer moeten maken om te zoeken naar een bordje
). Een plannetje is dus zeker geen overbodige luxe!
Het gekronkel op de Heikanberg is er inderdaad een beetje over, temeer daar de villabewoners blijkbaar graag rally rijden in de smalle straatjes.
Uitkijken dus!
In ieder geval zeker een aanrader!!!
Tovaco
Gisteren rood + blauw gereden (ingepikt op de rode lus op de Beninksberg). Zeer leuk en mooi parcours maar soms moet je wel goed zoeken waar de pijltjes hangen (zeker op de rode piste heb ik een paar keer rechtsomkeer moeten maken om te zoeken naar een bordje
Het gekronkel op de Heikanberg is er inderdaad een beetje over, temeer daar de villabewoners blijkbaar graag rally rijden in de smalle straatjes.
In ieder geval zeker een aanrader!!!
Tovaco
-
Skippy-K
- Mountainbiker
De aansluiting met de rode lus is inderdaad héééél slecht (lees niet) aangeduid. Als je niet weet dat je rechtdoor moet i.p.v. rechts de wijngaardberg op, dan mis je de rode lus gegarandeerd.
Zonder plannetje rijd je er de eerste keer zeker een aantal keer verkeerd, met dank aan die bekrompen geest die niks beters te doen heeft dan de bewegwijzering te vernielen.
Heb de 3 lussen in GPS track (Garmin formaat). Als je deze track wil hebben, stuur dan maar een berichtje.
Zonder plannetje rijd je er de eerste keer zeker een aantal keer verkeerd, met dank aan die bekrompen geest die niks beters te doen heeft dan de bewegwijzering te vernielen.
Heb de 3 lussen in GPS track (Garmin formaat). Als je deze track wil hebben, stuur dan maar een berichtje.
Gisteren de blauwe en rode route gedaan vanuit het meer te Rotselaar. Op de rode route zijn er verschillende pijlen verdwenen. Zonder plannetje en een beetje kennis van de streek is deze route moeilijk te doen.
Er dienen dringend pijlen bijgeplaatst te worden. Alhoewel het slecht weer is geweest is deze nog redelijk berijdbaar. Op sommige plaatsen wel veel plassen en een beetje modder, maar het gaat.
Er dienen dringend pijlen bijgeplaatst te worden. Alhoewel het slecht weer is geweest is deze nog redelijk berijdbaar. Op sommige plaatsen wel veel plassen en een beetje modder, maar het gaat.
de aansluiting met de rode lus staat bij mijn weten niet aangegeven (toch vorig weekend nog niet) ...moosbiker wrote:Ik was vandaag van plan blauw + rood, maar ik vind de splitsing nietKan er iemand wat details geven? De blauwe route ken ik inmiddels vrij goed en de pijltjes lijken mij er allemaal nog te hangen...
De truuk bestaat er hem in om als je boven komt op de hondsheuvel (die asfaltklim eerst door een holle weg en daarna slingerend in het open veld), niet naar rechts af te slaan (de wijngaarden in) maar rechtdoor te rijden en helemaal boven naar links afslaan (daar staan de eerste rode pijlen).
Daarna waren vorig weekend alle rode pijlen aanwezig behalve helemaal op het einde van de rode lus: nadat je het kerkhof van Wezemaal bent gepasseerd en de weg langs de wijngaarden bent op/af gefietst kom je aan een 90° bocht naar rechts, bij de volgende afslag moet je linksaf de (steile) helling op en niet naar rechts zoals het bordje aangeeft