MTB-duathlon

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Post Reply
Joybiker
Mountainbiker

MTB-duathlon

Post by Joybiker »

En de foto's staan op.......jawel www.flandrien.be dus :-)

Groeten en proficiat aan de deelnemers, sommige (allee, de meeste zeker) hebben wel zwaar afgezien, 't was er soms wel aan te zien =D> =D>
Tambar
Mountainbiker

Post by Tambar »

Zaterdag heb ik deelgenomen aan de winterduathlon in Lembeke.
Prachtig parcours, praktisch volledig off-road in de Lembeekse bossen. Uiteindelijk hebben 147 deelnemers de start genomen.
Mijn wedstrijd dan:
Redelijk rustig (what's in the name !!) gestart tijdens de eerste loopproef (2,5 km) om uiteindelijk als 80e de fietsproef aan te vatten. Tijdens de fietsproef (20 km) heb ik de eerste ronde proberen wat te recupereren, alhoewel ik pas 80e werd bij de 1e run kwam ik toch binnen in 9'10'' (zonder wissel). Nadien stelselmatig proberen in te halen (inhalen was niet altijd gemakkellijk maar het gaf je tegelijk kans om wat te recupereren), om te eindigen na het fietsen als 54e (met wissel 59e). Tijdens de 2e run (2,3km) had ik in het begin last van opkomende kramp (wegens het te weinig trainen op overgang waarschijnlijk), na wat rustiger gelopen te hebben, ben ik tenslotte geëindigd als 63e in een tijd van 1hr06'44''.
Eigenlijk ben ik content met mijn resultaat, want ik denk dat voor mij toch de langere afstanden mij beter zouden liggen (ben namelijk te weinig explosief of heb te weinig daarop getraind ).
cyclonerick
Mountainbiker

Post by cyclonerick »

geen tijd om te rusten : zaterdag alweer een nieuwe winterduatlon, nl die in sint-jan-in-eremo. Het was de eerste en enige waar ik vorig jaar aan deelgenomen heb. Het parcours loopt voornamelijk langs en in weiden en graslanden aan de boerekreek. Als er wind is, kan ik jullie garanderen dat het een zeer zware wedstrijd zal worden (misschien ideaal voor Tenedenaar heb ik mij laten wijsmaken) :-)
Ik persoonlijk verwacht geen grootse prestatie, daar ik deze week eindelijk eens heel wat heb kunnen trainen. :bounce:

wie neemt nog deel?

aja, dit nog: website : http://run-bike-run.skynetblogs.be
tenedenaar
Mountainbiker

Post by tenedenaar »

Hoi

Het parcours in St-Jan-In-Eremo ligt me inderdaad bijzonder goed, maar ik start niet in St-Jan.

Met spijt in het hart, maar het past niet in mijn voorbereiding op de winterduatlon van Kasterlee. Na een kort intermezzo vorige week in Lembeke is het nu opnieuw tijd voor de lange duurtrainingen. Zaterdag zit ik 5 uren op mijn MTB en zondag doe ik een zogenaamde koppeltraining van 1 uur lopen -1 uur MTB- 1 uur lopen.

Aan alle deelnemers, veel succes!
cyclonerick
Mountainbiker

Post by cyclonerick »

tenedenaar wrote:Hoi

Het parcours in St-Jan-In-Eremo ligt me inderdaad bijzonder goed, maar ik start niet in St-Jan.

Met spijt in het hart, maar het past niet in mijn voorbereiding op de winterduatlon van Kasterlee. Na een kort intermezzo vorige week in Lembeke is het nu opnieuw tijd voor de lange duurtrainingen. Zaterdag zit ik 5 uren op mijn MTB en zondag doe ik een zogenaamde koppeltraining van 1 uur lopen -1 uur MTB- 1 uur lopen.

Aan alle deelnemers, veel succes!
jammer, want ik was nu net eens van plan rap te starten :-)
ik ga niet meedoen in kasterlee. Omwille van school kan ik enkel op zaterdag en zondag op fiets zitten, hetgeen ik persoonlijk te weinig vindt om deftig aan de start te komen. Ik zal dus nog een jaartje wachten.
succes met uw (geschifte) training dit weekend.
Joybiker
Mountainbiker

MTB duathlon

Post by Joybiker »

De foto's van de duathlon te Bentille zijn te bezichtigen op http://werk9972.fotopic.net/c743747.html De volgende keer doe 'k hopelijk zelf mee, das toch meer nog altijd net iets leuker, alhoewel, 't was toch wel lastig denk 'k :lol: :lol:
Wen!
Mountainbiker

Re: MTB duathlon

Post by Wen! »

Joybiker wrote:De foto's van de duathlon te Bentille zijn te bezichtigen op http://werk9972.fotopic.net/c743747.html De volgende keer doe 'k hopelijk zelf mee, das toch meer nog altijd net iets leuker, alhoewel, 't was toch wel lastig denk 'k :lol: :lol:
Precies wel een leuk parcours daar, maar 't ziet er inderdaad ook wel lastig uit!
Joybiker
Mountainbiker

Post by Joybiker »

Wen! wrote:
Joybiker wrote:De foto's van de duathlon te Bentille zijn te bezichtigen op http://werk9972.fotopic.net/c743747.html De volgende keer doe 'k hopelijk zelf mee, das toch meer nog altijd net iets leuker, alhoewel, 't was toch wel lastig denk 'k :lol: :lol:
Precies wel een leuk parcours daar, maar 't ziet er inderdaad ook wel lastig uit!
't was vnl die dijk die ze op moesten waar er enkelen problemen mee hadden, de dijk was nochtans nie zo hoog :roll: maar wel steil :lol: ....
Nuja, als je constant in of tegen 't rood biked kan elke helling er wel 1 te veel zijn........Qua parcours vind 'k 'm toch stukken zwaarder dan Lembeke, die is wel mooier omdat 'm in 't bos is. Te Bentille kan je tevens meer last hebben van de wind, nu zat die op 't langste stuk baan pal op de neus, en waar je meewind had bolde het van geen kanten omdat de ondergrond te zwaar/te hobbelig was.....Offroad bolt 't hier eigenlijk nergens goe, da maakt 'm ook zo zwaar.....
cyclonerick
Mountainbiker

Post by cyclonerick »

Joybiker wrote:
Wen! wrote:
't was vnl die dijk die ze op moesten waar er enkelen problemen mee hadden, de dijk was nochtans nie zo hoog :roll: maar wel steil :lol: ....
Nuja, als je constant in of tegen 't rood biked kan elke helling er wel 1 te veel zijn........Qua parcours vind 'k 'm toch stukken zwaarder dan Lembeke, die is wel mooier omdat 'm in 't bos is. Te Bentille kan je tevens meer last hebben van de wind, nu zat die op 't langste stuk baan pal op de neus, en waar je meewind had bolde het van geen kanten omdat de ondergrond te zwaar/te hobbelig was.....Offroad bolt 't hier eigenlijk nergens goe, da maakt 'm ook zo zwaar.....
inderdaad, vrij zwaar parcours. ofwel had je tegenwind, ofwel was het hobbelige ondergrond waar je ook al niet vooruit ging. Ik voelde al van bij de opwarming dat het mijn dagje niet zou worden, kheb dan ook op het einde van het fietsen afgestapt: had overal pijn en zat volledig geblokeerd, thad geen zin meer om verder te doen. Geen nood echter, volgend jaar kom ik terug om revanche te nemen :-)
Joybiker
Mountainbiker

MTB Duathlon

Post by Joybiker »

Geen nood echter, volgend jaar kom ik terug om revanche te nemen
Volgend jaar, dan zal je mogelijks winnen, want wsl ga je daar alleen staan aangezien het hun laatste maal was.....Veel willen ze er niet over kwijt maar de lage opkomst van de laatste jaren (vnl ivm Lembeke dan) zal er wel iets mee te maken hebben
Post Reply