Maximum daalsnelheid ?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

Ik was afgelopen zomer in de Vogezen en was rustig naar beneden aan het freewheelen op de weg en zag dat ik 78km/u reed! 8) :lol:
Neenee,het was wel tijdens een afdaling in de Vogezen maar ik was er samen met een kameraad.We reden naar beneden,ik op de 44/11 en maar stoempen om nog meer snelheid te maken.Tegen 130omw/min was dit wel niet lang meer vol te houden,maar aangezien we sneller daalden dan auto's werden we verplicht om op een gegeven moment terug wat 'normaal' te doen! :drunk: Ons een beetje laten gaan!
Gouden tip:Blijf beseffen met wat je bezig bent!Doe niet zomaar wat! :drunk:
Groetjes,
$mokeyJoe
manuel
Mountainbiker

Post by manuel »

Mijn topsnelheid is sinds deze zomer 89,5 per uur (en ja, het doet pijn dat ik geen halve kph rapper ging :-D ). Die snelheid heb ik behaald met een onbepakte trekkingfiets in Oostenrijk. Preciezer: in de afdaling van de Gaisberg in Salzburg. Voor zulke experimenten is het daar perfect: lange rechte stukken 10-12% naar beneden en GEEN VERKEER aangezien de weg boven ophoudt. Sindsdien vinden mijn fietsmaten mij een ontzettende waaghals, al ligt het volgens mij eerder aan het feit dat ze zelf niet al te veel durven en eerder pluimgewichten zijn.

P.S.: op die fiets staan oude canti-brakes :lol:
MTBker Goby
Mountainbiker
Location: Thompson Pro TEAM: XT,Ritchey WCS, XTR V-brakes,MAVIC X221

Post by MTBker Goby »

64.8km/u

gwn bergafje in bilzen

grtzzz
klainblat
Mountainbiker

Post by klainblat »

manuel wrote:Mijn topsnelheid is sinds deze zomer 89,5 per uur (en ja, het doet pijn dat ik geen halve kph rapper ging :-D ). Die snelheid heb ik behaald met een onbepakte trekkingfiets in Oostenrijk. Preciezer: in de afdaling van de Gaisberg in Salzburg. Voor zulke experimenten is het daar perfect: lange rechte stukken 10-12% naar beneden en GEEN VERKEER aangezien de weg boven ophoudt. Sindsdien vinden mijn fietsmaten mij een ontzettende waaghals, al ligt het volgens mij eerder aan het feit dat ze zelf niet al te veel durven en eerder pluimgewichten zijn.

Ook zonder helm ? #-o
sintesibrother
Mountainbiker

Post by sintesibrother »

Top die ik dit jaar bereikt heb was 66Km/h, tijdens de 90 km in houffalize!!! (ofroad)
Topsnelheid in het West-Vlaamse heuveland 78 Km/h.

Greetz
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

Met ek in kluisbergen 72 van de kluisberg gevlamd.
Gisteren op het vlakke 53 max maar das niet zo lang vol te houden zelle.
manuel
Mountainbiker

Post by manuel »

klainblat wrote:
manuel wrote:Mijn topsnelheid is sinds deze zomer 89,5 per uur (en ja, het doet pijn dat ik geen halve kph rapper ging :-D ). Die snelheid heb ik behaald met een onbepakte trekkingfiets in Oostenrijk. Preciezer: in de afdaling van de Gaisberg in Salzburg. Voor zulke experimenten is het daar perfect: lange rechte stukken 10-12% naar beneden en GEEN VERKEER aangezien de weg boven ophoudt. Sindsdien vinden mijn fietsmaten mij een ontzettende waaghals, al ligt het volgens mij eerder aan het feit dat ze zelf niet al te veel durven en eerder pluimgewichten zijn.

Ook zonder helm ? #-o
neenee, gelukkig niet, heel die fietsvakantie (behalve als we aan 8 per uur bergop gingen bij 30°C) hebben we onze helm opgehouden. Maar kom, helm of niet, ik mag er niet aan denken om bij die snelheid tegen het asfalt te gaan.
intruder
Mountainbiker
Location: B1 Replic, marzocchi EXR, alivio montage, pd-m520, kaloy+XLC-components "accessoires"

Post by intruder »

roy wrote:Gisteren op het vlakke 53 max maar das niet zo lang vol te houden zelle.
idd, is mijnen absolute topsnelheid ooit vlak

topsnelheid bergaf was op het bovenste stukske van de ventoux, 82.5 per uur, en tegen da ik die snelheid had moest ik beginnen remmen om toch nekeer na simpson ze standbeeld te gaan kijken, dus, ook nog nen halve kilometer trug mogen rijden (die merkloze v-brakes hebben toch nogal e vermogen heh :-) ) :lol:
Joriz
Mountainbiker

Post by Joriz »

Amai wat een snelheden :-D
Dinsdag in As 51,4 gehaald, bergaf weliswaar :P
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

op de brug in merksem aan den azijn 54km/h volop bijstoempe
in spanje op een straat van 750m dalingshoek van 15% en 20% 85km/h zonder helm en oude vbrakes.
Last edited by kiwi_x on Thu 03 Nov 2005 19:07, edited 1 time in total.
Post Reply