Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Heinz
Mountainbiker

Post by Heinz »

Willy D wrote:ben effe niet mee, maar zo rij ik daar: klim van de "kluis', boven pijltje volgen naar links, dan rechts een afdaling nemen. Beneden wijst de pijl naar links richting modderstrook. Daar ga ik rechts af (korte niet te steile klim) en vlak aan een groene afsluiting naar links (smalle afdaling). Dan komt ge op een fietspad, links af. Aan het eerst kruispunt links af, de kasseien op. Zo komt ge dan aan de voet van de 'savenel'. Voordeel: kort off -road klim, off-road afdaling en geen modderstrook.

Ben ik mee of zitten jullie ergens anders op het parcours?

Willy
mmm, lijkt mij een goed alternatief, ga dat ne keer proberen...

waarover gaat het hier:
wel na de klim aan de kluis, heb je boven een pijltje naar links,
het volgende pijltje dat je tegen komt is dat naar rechts naar de afdaling, je zal zien dat aan dat paaltje een groter blauwe blosopijl hangt, die rechtdoor wijst ipv naar rechts (naar afdaling). Over dat pijltje gaat het...
we vermoeden dat dit dient om die modderstrook samen met de klim aan de Savenel over te slaan...
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

hmm,
dat kan kloppen, heb trouwens enkele weken geleden (samen met mijn zoontje) de blauwe route gereden en toen was iemand van de gemeente pijltjes aan het hangen. Waarschijnlijk heeft die brave man zich ewa vergist (hij was toen nog maar aan de watermolen, asfaltklim, met zijn nieuwe pijlen, maar moest het ganse parcours nog doen).
Is het informatiebord aan de zoete waters aangepast? Zo ja, dan is het een bewuste keuze om het parcours om te leggen. Zo niet, dan heeft hij zich vergist.

Willy
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Willy D wrote:ben effe niet mee, maar zo rij ik daar: klim van de "kluis', boven pijltje volgen naar links, dan rechts een afdaling nemen. Beneden wijst de pijl naar links richting modderstrook. Daar ga ik rechts af (korte niet te steile klim) en vlak aan een groene afsluiting naar links (smalle afdaling). Dan komt ge op een fietspad, links af. Aan het eerst kruispunt links af, de kasseien op. Zo komt ge dan aan de voet van de 'savenel'. Voordeel: kort off -road klim, off-road afdaling en geen modderstrook.

Willy
Dat is het alternatief voor de modderstrook. .van wie komt ge daar aan :roll:

Wat die grote pijlen betreft, ik denk dat die daar gehangen zijn voor de Week van het Bos. En omdat dan Jan en Alleman die routes doet hebben ze misschien geopteerd om die zware strook er gewoon uit te laten.
Heinz
Mountainbiker

Post by Heinz »

A d r i wrote:

Willy
Dat is het alternatief voor de modderstrook. .van wie komt ge daar aan :roll:
We gaan de peters om meer duidelijkheid moeten vragen zeker?

Haesendonck Freddy - E-mail: freddyhaesendonck@hotmail.com
Jan Roelandts - Email : jan.roelants@pi.be

@Adri,
#-o en wij al jaren door dat stuk ploeteren...
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

van wie ik dat heb: via een tt, dacht de meerdael classic, maar ben niet zeker :oops:
Ook af en toe zelf iets uitproberen, hé :wink:
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Heinz wrote:
@Adri,
Gij misschien, ik ken die omweg al sinds ik bike O:)
@willy, dat kan kloppen
Heinz
Mountainbiker

Post by Heinz »

A d r i wrote:
Heinz wrote:
@Adri,
Gij misschien, ik ken die omweg al sinds ik bike O:)
@willy, dat kan kloppen
Dat bedoelde ik net, ik wist wel dat jij dit al kende, maar de wij (de rest van het forum) pas sinds vandaag...
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ah ja, zo is dat :P
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

A d r i wrote:Wat die grote pijlen betreft, ik denk dat die daar gehangen zijn voor de Week van het Bos. En omdat dan Jan en Alleman die routes doet hebben ze misschien geopteerd om die zware strook er gewoon uit te laten.
Die grote geplastificeerde BLOSO-pijlen zijn daar volgens mij opgehangen voor de gordel, je komt ze ook nog her en der tegen in Ottenburg en Sint-Agatha-Rode... Erg dat zo'n organisatie hun pijltjes niet degelijk verwijdert...
Heinz
Mountainbiker

Post by Heinz »

Dzjowie wrote:
A d r i wrote:Wat die grote pijlen betreft, ik denk dat die daar gehangen zijn voor de Week van het Bos. En omdat dan Jan en Alleman die routes doet hebben ze misschien geopteerd om die zware strook er gewoon uit te laten.
Die grote geplastificeerde BLOSO-pijlen zijn daar volgens mij opgehangen voor de gordel, je komt ze ook nog her en der tegen in Ottenburg en Sint-Agatha-Rode... Erg dat zo'n organisatie hun pijltjes niet degelijk verwijdert...
Dat zal het zijn!... #-o straks mogen er geen toertochten meer in de streek omdat men de pijltjes toch laat hangen :roll:
Post Reply