ask ik mijn ketting wil verleggen wilt hij niet verspringen naar het andere blad
heeft iemand goeie tips om dit te verhelpen
ben nog maar ne beginneling
dank
Post by mastergene »
Post by mastergene »
Post by superstardjay »
In naam van je helpers :ak nog is me grote probleme zit zal ik ze zeker der hier nog eens kommn opzettn
merci vo de goei tips
scelter wrote:Kort en bondig:
1) schakel met je shifter naar het kleinste tandje vanvoor.
2) maak de kabel van de voorderailleur los
3) controleer of de positie van de derailleur goed is. De kooi moet mooi parallel staan met de tandwielen. En de hoogte van de kooi moet tussen 1 en 3 mm boven het grootste tandwiel komen.
4) binnenlimiet afstellen. Dit gebeurt met de stelbouten op uwe derailleur. Hiervoor moet de ketting op het grootste tandwiel liggen vanacher. De ketting mag de linkerkant van de kooi van de derailleur net niet raken.
5) derailleurkabel terug bevestigen. Deze moet gewoon strak staan.
6) buitenlimiet afstellen. Hiervoor legt ge de ketting vanvoor op het grootste en vanachter op het kleinste blad. Hier moet der +- ne mm tussen de buitenkant van de kooi en de ketting zitten.
Hij zou nu al behoorlijk moeten schakelen. Kleine aanpassingen kunt ge nu altijd doen door de kabelspanning bij de regelen aan de shifter zelf.
Als ge eens googlet op derailleur afstellen zou ge ook heel wat documentatie moeten vinden. Of gebruik de zoekfunctie hier eens