Technisch parcours te Wetteren gepland...

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
The natural
Mountainbiker

Post by The natural »

Uitgepijlde route gereden, vond het parcours qua "hobbeligheid" nogal lijken op Destelbergen-Heusden - boenke boenke boenke dus...

Zal idd snel parcours zijn als het droog ligt, een # grasstroken zullen het gemiddelde naar beneden halen, anders is 't vlammen geblazen - niet in conditie reed ik er 24 op, 27-28 moet goed te doen zijn.

In Serskamp wordt riolering gelegd #-o, waardoor parcours effe onderbroken wordt.

Al bij al, een mooie route als je op 100 meter ervan woont - zou er echter geen verplaatsing voor maken!!
Herder Ben
Mountainbiker

Post by Herder Ben »

Ik ben deze route gisteren ook eens gaan verkennen. Langs de schelde van Heusden tot in Wetteren en dan gestart aan de Warande.

Mijn eerste indruk is dat ze bij Bloso misschien net niet genoeg paaltjes geplaatst hebben. Sommige pijltjes staan ook iets te vroeg geplaatst. Gelukkig had ik een kaartje mee; ik heb het af en toe eens kunnen gebruiken.

Qua mountainbike gehalte is het inderdaad te vergelijken met Destelbergen. Maar in deze streek kan men niet anders zeker? Voor mij is het een ideale afwisseling. Naast Destelbergen (3 rondes), Oosterzele (3 rondes), Sint Lievens Houtem (2 rondes), kan ik nu ook naar Wetteren :-) zonder de auto te moeten uithalen.

Greetz en tot op de mountainbike...
Herder Ben
bikerLieven
Mountainbiker

Post by bikerLieven »

In de nieuwsbrief van de gemeente Wetteren ( 13 oktober) kan je lezen dat de route officieel geopend wordt op 22 oktober om 9 uur aan Sporthal de Warande.

Op die dag zal het eerder een familiair gebeuren zijn en niet zo zeer voor de vlammers denk ik.

http://www.wetteren.be/nieuwsbrief.pdf
Cannonneke
Mountainbiker

Post by Cannonneke »

Iemand er naartoe geweest ?
qwan
Mountainbiker

Post by qwan »

Ja, ik ben er geweest. Ik had nogal de indruk dat we volgend jaar het parcours van onze TT (2ManyBikers) zullen moeten wijzigen of dat we anders de kritiek gaan krijgen dat we de Bloso route in omgekeerde volgorde rijden. Helemaal niet slecht voor Wetteren alhoewel er hier en daar (Serskamp bos of de Zandbergen bijvoorbeeld) toch meer kon uitgehaald worden.

Toch triestig dat er al pijltjes verdwenen en omgedraaid waren [-X Verder blijft het natuurlijk een Bloso parcours: 1 pijltje per bocht en geen bevestiging. Voor de forumleden nog eens herhalen dat je heel goed moet opletten dat je niet op de route van St.-Lievens Houtem verzeild geraakt. En wij soms durven klagen als er bij een TT geen 3 pijltjes per bocht zijn of als splitsingen geen 5 keer vooraf aangekondigd worden op mega-borden...

Het parcours lag er nogal modderig bij, maar 't was nergens overdreven. Ik vrees dat de burgemeester en schepen van sport (beide in ooit modieus gekleurde outfit uit de jaren stillekes) hun geleende fiets en kleren hebben vuilgemaakt :-D Ik heb gehoord dat ze na 20 minuten fietsen al een kwartier achterop lagen en dat er mensen waren die ze meerdere keren gedubbeld hebben :lol: Anderzijds respecteer ik hun deelname wel, ze durven het toch nog aan.

Dat het een familiair gebeuren was en niet voor de vlammers zullen we maar niet herhalen zeker?
bikerLieven
Mountainbiker

Post by bikerLieven »

Ben ook geweest . Omwille van het slechte weer denk ik dat er vooral mensen zijn op afgekomen die al wat gewoon zijn en de sporadische biker zal eerder thuis gebleven zijn.

Alles is wel goed bepijld maar er staat zeker geen pijltje te veel. Waar de route overlapt met die van S L houtem staat er een bordje met Wetteren eronder, maar er is inderaad niemand die daar op let.

Omdat er een spoorwegbrug is afgesproken was er een omleiding voorzien. Ik hoop wel dat die borden blijven staan tot na de werken.
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

Ik had nogal de indruk dat we volgend jaar het parcours van onze TT (2ManyBikers) zullen moeten wijzigen of dat we anders de kritiek gaan krijgen dat we de Bloso route in omgekeerde volgorde rijden.
Ik heb mij ook al die bedenking gemaakt. De bloso-routes rijzen de pan uit, wat ik toejuich. Maar als je dezer dagen in onze contreien een tt inricht kan je bijna niet anders dan over bloso-routes te rijden. Onze streek heeft nu jammer genoeg niet al te veel leuke mtb-tracks. En die mannen proberen ook het beste (meestal dan toch) uit de streek te halen. Probeer maar eens een mtb-waardig parcours uit te stippelen zonder op bloso-route te rijden.
tenedenaar
Mountainbiker

Post by tenedenaar »

Die mtb-route in Wetteren is wel reeds enkele jaren terug uitgestippeld. Door allerlei problemen en tegenstanders uit verschillende hoeken is de route nu pas een officiële BLOSO-route geworden.
J.S.
Mountainbiker

Post by J.S. »

Waar is dit technisch parcours te vinden? Kan iemand de vorige 14 bladzijden eens samenvatten, sorry, 'k ben te lui om het allemaal te doorlezen... :oops:
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

J.S. wrote:Waar is dit technisch parcours te vinden? Kan iemand de vorige 14 bladzijden eens samenvatten, sorry, 'k ben te lui om het allemaal te doorlezen... :oops:
Begin eens te lezen van bij het begin en in de 1e post zal je al direct het antwoord vinden. :wink:
Post Reply