Hoezo wij niet sociaal ingesteld? Hoe komt dan dat de ondertitel van mijn artikel over de jongste Coast to Coast zal zijn: Van Kust tot Kus? Wil je het antwoord weten op die vraag, dan moet je ofwel Dana & David aan de tand voelen, of De Tijd lezen (artikel wordt in voorjaar gepubliceerd en hopelijk ook nog in een mtb-tijdschrift. Ik hou jullie op de hoogte.)Ik begrijp ook dat bij jullie de groep niet echt sociaal ingesteld was,dat maakt de zaak natuurlijk al een stuk moeilijker,dat was bij ons opmerkelijk
C2C 2005
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
- A d r i
- Mountainbiker
Zeg Bengo, waarom zet je dat artikel niet gewoon ergens online, of heb je een exclusivity contract getekend?
Ik vind het bvb jammer dat ik je story die in Fiets verschenen is, nooit zal lezen, gewoon omdat ik de Fiets niet gekocht heb van die maand.
Als je geen exclusivity contract getekend hebt (ik had dat ook niet met O2 en kon m'n verhaal dus publiceren waar ik wou) zou ik de community hier toch een voorproefje gunnen. Tegen het voorjaar zijn we immers allemaal vergeten welke gazet we moesten kopen.
Ik vind het bvb jammer dat ik je story die in Fiets verschenen is, nooit zal lezen, gewoon omdat ik de Fiets niet gekocht heb van die maand.
Als je geen exclusivity contract getekend hebt (ik had dat ook niet met O2 en kon m'n verhaal dus publiceren waar ik wou) zou ik de community hier toch een voorproefje gunnen. Tegen het voorjaar zijn we immers allemaal vergeten welke gazet we moesten kopen.
-
mtb grietje
Post by mtb grietje »
Mag ik u erop wijzen dat wij een heel goeie groep hadden, die zoveel mogelijk verdeelde onder elkaar, gaande van materiaal over kledij tot voeding en mechanische bijstand. Het enige probleem was dat er bij de aankomst soms een beetje weinig was om zelfs maar de eerste honger te stillen.Solo wrote:Ik begrijp ook dat bij jullie de groep niet echt sociaal ingesteld was,dat maakt de zaak natuurlijk al een stuk moeilijker,dat was bij ons opmerkelijk
beter met als gevolg dat je bij het eten niet moest dringen om toch iets te krijgen en dat onderweg eten,drank,kledij en materiaal zonder probleem doorgegeven werden.
Voor de rest mag ik toch wel stellen dat wij een héél toffe groep hadden en dat iedereen er alles aan gedaan heeft om met de hele groep de eindmeet te halen!!!!
- whiteman
- Mountainbiker
Je maakt een denkfout.A d r i wrote: Zolang de fietsen maar naar de start vervoerd worden, geen probleem, want een fiets op het vliegtuig, sorry hoor, dan rij ik nog liever zelf naar Spanje met de wagen (en ik HAAT met de wagen rijden... heb nochtans ne rappe ) .
Onze fietsen moesten de woensdag ten laatste voor de start (za-morgen) afgeleverd worden in het Leuvense. Vandaar werden alle fietsen opgereden naar Spanje. Vervolgens gingen de fietsers met het vliegtuig naar Gerona. Daar werden wij netjes opgehaald door Poco Loco Koen en enkele bus-taxis. Wij werden netjes in no time naar het eerste hotel waar een goe glas bier en een zwembad ons opwachtte. De volgende morgen werden we netjes naar het strand gevoerd, en daar werden de fietsen uit gepakt uit de aanhangwagen.
Niets genen last. Geen biker die daarover klaagde, integendeel.
En laten we dat systeem maar zo houden !!
De meerkost met het vliegtuig compenseert ruimschoots het gemak van een korte reistijd en een avondje extra rust in het hotel.
- A d r i
- Mountainbiker
Ik maakte geen denkfout (het idee alleen al), ik vertelde maar dat geen fiets van mij op een vliegtuig komt.
Hoe het er met Poco Loco aan toegaat weet ik. En dat systeem is OK, alhoewel ik m'n fiets niet graag uit handen geef. Ik vraag me nog altijd af wat er gebeurd als die fietsen gestolen worden. De mijne kosten nogal duur moet je weten.
Hoe het er met Poco Loco aan toegaat weet ik. En dat systeem is OK, alhoewel ik m'n fiets niet graag uit handen geef. Ik vraag me nog altijd af wat er gebeurd als die fietsen gestolen worden. De mijne kosten nogal duur moet je weten.
Geen zorg (ik dacht dat ik daar ooit al eens op geantwoord had ?), wij sluiten voor elke mtb-reis een aparte AXA transportverzekering af die beschadiging en diefstal dekt zolang de fietsen onder onze hoede zijn - terwijl wij ze hebben dus.A d r i wrote:Ik maakte geen denkfout (het idee alleen al), ik vertelde maar dat geen fiets van mij op een vliegtuig komt.
De dekking varieert en hangt af van het aantal deelnemers, dit jaar was dat voor de ctc 60.000,- Euro. Voldoende voor de aftandse wrakken van dit jaar
Met een velooke van Adri ertussen trekken we de gemiddelde dekking met plezier wat omhoog
Deze verzekering geldt niet in de stallingen tijdens de tocht. Dan zijn de fietsen niet meer onder onze hoede maar onder die van de hotels. Elk hotel heeft een BA en/of diefstalverzekering waar zoiets misschien op verhaald kan worden ? Enige verzekeringstechneuten of horeca-uitbaters onder ons ?
Ik zal de vraag alleszins aan onze agent en aan een paar hotels stellen als de gelegenheid zich voordoet.
Nu... we logeren nu niet direct in de "crime capitals" van de Pyreneeën maar je weet inderdaad maar nooit. Misschien is het de moeite om een "algemene groeps-fietsdiefstalverzekering" af te sluiten voor de duur van de reis... of deelnemers de optie geven om een aparte diefstalverzekering af te sluiten... iemand daar ervaring mee ?
Ik wil er ook geen onbetaalbare tocht van maken hé, die "niet direct zichtbare" onkosten vormen nu al een zéér aanzienlijk bedrag/onderdeel van de reissom.
- A d r i
- Mountainbiker
Wat ik van verzekeringen weet, is dat je bijna altijd gezien bent als er effectief wat gebeurd. Wat natuurlijk de normale gang van zaken is.
Heb zo ooit foto- en duikmateriaal ter waarde van 120000 Bef verzekerd voor een 14daags reisje naar Egypte. Toen moest ik alle fakturen en foto's aanleveren. Ik dacht dat ik toen een premie van 6% betaalde.
Als er dan effectief iets gestolen wordt, krijg je in alle geval een hogere vergoeding dan bij een algemene reispolis (die de bagage in het algemeen vergoedt)
Die vergoedt een forfaitair bedrag, een schijntje van de echte waarde dus.
Je kan dus als deelnemer best een op maat geknipte polis afsluiten, tenzij je met een wrak fietst, dan heb je misschien nog voordeel als die gestolen wordt.
Misschien is het hier ook handig om weten dat je slechts van 1 verzekering kan trekken in geval er effectief iets gebeurd. Dus geen cumul van 2 polissen (org en persoonlijk)
idem vermoed ik als je in je huis een Van Gogh hangen hebt, daar sluit je ook een aparte verzekering voor af buiten de normale blokpolis.
Als organisatie moet je je verzekeren tegen schadeclaims van deelnemers
Heb zo ooit foto- en duikmateriaal ter waarde van 120000 Bef verzekerd voor een 14daags reisje naar Egypte. Toen moest ik alle fakturen en foto's aanleveren. Ik dacht dat ik toen een premie van 6% betaalde.
Als er dan effectief iets gestolen wordt, krijg je in alle geval een hogere vergoeding dan bij een algemene reispolis (die de bagage in het algemeen vergoedt)
Die vergoedt een forfaitair bedrag, een schijntje van de echte waarde dus.
Je kan dus als deelnemer best een op maat geknipte polis afsluiten, tenzij je met een wrak fietst, dan heb je misschien nog voordeel als die gestolen wordt.
Misschien is het hier ook handig om weten dat je slechts van 1 verzekering kan trekken in geval er effectief iets gebeurd. Dus geen cumul van 2 polissen (org en persoonlijk)
idem vermoed ik als je in je huis een Van Gogh hangen hebt, daar sluit je ook een aparte verzekering voor af buiten de normale blokpolis.
Als organisatie moet je je verzekeren tegen schadeclaims van deelnemers
- ATEGEV
- Mountainbiker
Wie is Agatev? Nog zo ne rare?whiteman wrote: Mijn achtervering kan ik locken. Dus dan gedraagt hij zich net als een hardtail. Het argument dat een kort bergje opsprinten niet lukt is dus strikt afhankelijk van je fiets !
Bovendien heb ik met mijn achtervering nog niets van problemen gehad.
Dat is een DT Swiss en dat spul hoeft zelf amper bijgepomt te worden.
Dat is het verschil tov de hightech spullen als Specialized (zoals die van Agatev), het gaat rapper kapot.
Het enige dat er van onderhoud aan is, is af en toe het kabeltje vervangen die het hendeltje op het stuur verbindt met de achterveer.
En het is niet omdat mijne demper naar de zak is en de uwe toevallig nog werkt zonder kosten aan te hebben, dat uwe demper daarom veel sterker is. Ik zeg niet dat het niet kan, maar hou toch ook rekeing met ev. fabricagefouten, rijstijl, valpartijen, afstellingen, ... ipv uw besluit te baseren op twee losstaande gevalletjes.
Niet voor het een of ander maar dan moet je ook niet met een liuchtgeveerde voorvork naar ginder trekken want die kan het dan net zo goed begeven. Of je kan een DTSwiss LO van 2006 monteren met (in het duurdere geval) een remote LO of op de goedkopere versie een handmatige LO. Kan je bij een kapotte demper nog altijd de LO instellen zodat je ahw met een hardtail verder kan.