Renault heeft in zijn Kangoo een 1.5 dCi liggen van 65 of 82pk. Dat geeft je 8 fiscale pk+laag verbruik.
bikeauto als lichte vracht inschrijven
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- Cherub
- Mountainbiker
Dit maakt idd niks uit voor lichte vracht. Je moet wel opletten met de Euro4 uitstootnorm die vanaf januari 2006 van kracht zal zijn. Is het een wagen met een Euro3 motor dan moet je hem nog inschrijven voor het einde van het jaar anders kan dit niet meer.
Het nadeel is dat sommige motoren met een partikelfilter voorzien gaan zijn om aan de norm te voldoen. Maar deze partikelfilter moet ook onderhouden worden=meer kosten voor de consument! Dus kijk goed uit voordat je de 2.0HDI koopt.
Tip: Schrijf trouwens je auto niet in net voor het einde van het jaar want dan is hij al onmiddelijk een jaar ouder en dit heeft een grote invloed op de herverkoopwaarde (als je hem nog wilt verkopen natuurlijk!)
Het nadeel is dat sommige motoren met een partikelfilter voorzien gaan zijn om aan de norm te voldoen. Maar deze partikelfilter moet ook onderhouden worden=meer kosten voor de consument! Dus kijk goed uit voordat je de 2.0HDI koopt.
Tip: Schrijf trouwens je auto niet in net voor het einde van het jaar want dan is hij al onmiddelijk een jaar ouder en dit heeft een grote invloed op de herverkoopwaarde (als je hem nog wilt verkopen natuurlijk!)
- Point7
- Mountainbiker
Ik was zowiezo niet van plan deze dit jaar nog in te schrijven. Ik ga em wel dit jaar nog bestellen zodat ik dan zo snel mogelijk de auto laat inschrijven in 2006.Cherub wrote:Dit maakt idd niks uit voor lichte vracht. Je moet wel opletten met de Euro4 uitstootnorm die vanaf januari 2006 van kracht zal zijn. Is het een wagen met een Euro3 motor dan moet je hem nog inschrijven voor het einde van het jaar anders kan dit niet meer.
- nebraz
- Mountainbiker
Lolscott racer wrote:De bedoeling van de Karel zijn wet is eigenlijk om de dikke nekken die nu een Touareg of X5 of dergelijk een steek te zetten.
Nu schrijven ze die in als lichte vracht en betalen geen inschrijvingstaks en veel minder wegenbelasting.
Dat scheelt al vlug 2500€ bij zo'n dure bakken.
Goe gezien van de Karel.
Wel pech voor de verkopers van zo'n bakken
De grootste reden hiervoor is de staatskas te spijzen.
Nog een reden is de milieubelastingen die grotere voertuigen met zich meebrengen.
Wie daar hinder van zal ondervinden? Alle particulieren die de voordelen van lichte vracht benutten voor privédoeleinden.
Dit is tenslotte nooit de bedoeling geweest van dit wetsontwerp.
- Point7
- Mountainbiker
Et voila....hij is eindelijk geleverd.....was lang (3 maanden) wachten zelle.
Nu moet ik terug werk maken met actiever te MTB'en. Heb even stillgelegen door op mijn schouder te vallen tijdens een trainingske.
Nu moet ik ook nog een manier zoeken om mijn bike vast te zetten in de laadbak.
Gebruiken de Berlingo/Partner rijders daar snelbinders (rekken) voor ?
Nu moet ik terug werk maken met actiever te MTB'en. Heb even stillgelegen door op mijn schouder te vallen tijdens een trainingske.
Nu moet ik ook nog een manier zoeken om mijn bike vast te zetten in de laadbak.
Gebruiken de Berlingo/Partner rijders daar snelbinders (rekken) voor ?