Een georganiseerd tourtochtje meegedaan met een groepje collega's in de omgeving van Maaseik/Neeroeteren enz. (Mooie omgeving trouwens, en ik zal er zeker nog eens naartoe gaan !)
In het begin een beetje achteraan in het groepje geraakt (30 à 40 man denk ik - waarom ik achteraan geraakt ben, vraag het me niet want ik weet het niet: babbelen, niet opletten ?), waardoor je van in het begin toch goed moet trappen. Gemiddelde achteraan zat vanaf het begin rond de 25 km/hr. Na een (ik denk) twintigtal km zat ik dus "totaal kapot". Bergop ging niet meer, misselijk, noem maar op.... Daarbij kwam nog los zand. Allé, ik had meer goesting om mijn bike tegen de grond te gooien dan nog een meter te rijden. Op aanraden van een collega een stukje afgesneden, maar blijkbaar toch ergens de groep gemist. Dan maar terug terug naar de startplaats gereden, fietske opgeladen, en naar huis gebold...
Nu vraag ik me af hoe zoiets kan...
Voor alle duidelijkheid : ik ben niet iemand die voor snelheid gaat, maar meer voor afstand op eigen tempo. Als ik zelf op mijn eentje ga biken doe ik het de eerste (ca.) 10 km rustig aan : "diesel" you know.
Is het nu dat de groep een beetje snel van start gegaan is, ik weet het niet. Mijn slechte nachtrust (reeds enkele weken) had er volgens mij niets mee te maken gezien ik mij deze morgen eigenlijk echt fit voelde. Lekker ontbijtje genomen en ontspannen naar Maaseik vertrokken.
In ieder geval, ik was er niet goed van. Wat ik mij had voorgesteld als een tof mtb-tocht, is voor mij met een sisser afgelopen ! Even benadrukken : geen verwijt naar de organisatie (mochten deze gasten dit lezen), want de omgeving en het parcours zijn prachtig aan de kanten van Maaseik, Dilsen, Neeroeteren enz.
Ik moet wel toegeven dat ik de laatste twee weken niet echt veel gebiked heb (250 à 260 km op 15 dagen : niet spectaculair dus) maar de ritjes die ik ondanks mijn onregelmatig werkschema gedaan heb waren wel redelijk intensief. Hiermee bedoel ik dat ik redelijk "diep" ging. De laatste tijd eigenlijk geen asfalt-ritjes meer gedaan terwijl ik dit tot een drietal maanden geleden wel nog deed.
Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen geweest zijn ? Zulke toestanden motiveren natuurlijk niet echt om een volgende keer op mijn bike te springen.