Trek

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
kawa
Mountainbiker

Re: Trek Top Fuel 110 of Top Fuel 98

Post by kawa »

wacko007 wrote: 't Is maar op te vermijden dat mijn fiets weer meer dan een half jaar "te koop" staat...

Greetz,

Julien.
Dus start je de verkoop van de fiets maar voor je hem zelf hebt gekocht #-o

Is het geen optie om de fiets die nu 'te koop' is gewoon te houden en nog een jaartje mee te rijden?
Ik snap eigenlijk niet goed waarom je die fiets zelf moet verkopen, het gaat toch om een sponsering of ben ik hier mis?
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

kawa wrote:
wacko007 wrote: 't Is maar op te vermijden dat mijn fiets weer meer dan een half jaar "te koop" staat...

Greetz,

Julien.
Dus start je de verkoop van de fiets maar voor je hem zelf hebt gekocht #-o

Is het geen optie om de fiets die nu 'te koop' is gewoon te houden en nog een jaartje mee te rijden?
Ik snap eigenlijk niet goed waarom je die fiets zelf moet verkopen, het gaat toch om een sponsering of ben ik hier mis?
Ik heb de fiets niet onder te koop gezet... Als er mensen zijn die interesse hebben, waarom niet?! Je kan het ze maar vragen. Als het je niet boeit, ga ergens anders op het forum klikken.
Er nog een jaar mee rijden zit er niet in, dit valt niet meer binnen de regeling van Trek. Waarom ik hem zelf moet verkopen ligt afhankelijk van de band met je dealer. Hij is helemaal niet verplicht zelf de fiets over te nemen. Er zijn nog renners die hun fiets zelf kwijt moeten.

Greetz,

Julien.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

wacko007 wrote:
Ik heb de fiets niet onder te koop gezet... Als er mensen zijn die interesse hebben, waarom niet?!

Dat is juist maar zo begin je nu al met een verkoperspraatje, niet?

Je kan het ze maar vragen. Als het je niet boeit, ga ergens anders op het forum klikken.

Boeit me wel, anders had ik niks gepost, niet zo prikkelbaar worden

Er nog een jaar mee rijden zit er niet in, dit valt niet meer binnen de regeling van Trek. Waarom ik hem zelf moet verkopen ligt afhankelijk van de band met je dealer. Hij is helemaal niet verplicht zelf de fiets over te nemen. Er zijn nog renners die hun fiets zelf kwijt moeten.

Moet je dan zelf de fiets betalen? Geheel/gedeeltelijk? Lijkt mij een zware kost voor jou om je fiets na één seizoen aan zo'n prijs te moeten verkopen. Of je moet een mooi prijsje moeten betalen natuurlijk

Greetz,

Julien.
Misschien zoals Macman al zei, een model kopen dat vlotter verkoopt naderhand, zo'n 8900 misschien?
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

Deze keer de vraag of ik volgend jaar tussen een volgeveerde Top Fuel 98 moet kiezen of een Elite 9.8.
Waarom ineens die wending van de grootste Fuel - fan ter wereld? Heel simpel...
Ofwel kies ik een Top Fuel 98 en zoek ik zelf een koper voor mijn fiets of ik kies voor een Elite 9.8 en de fietsenmaker neemt die van mij over en zoekt zelf een koper. Ik ben er dan vanaf en moet me niet een heel jaar kopzorgen maken om een koper te vinden.

Is er echter een geïnteresseerde voor de Top Fuel 98 voordat ik de fiets aanvraag, dan wordt het een Top Fuel 98. Anders dan maar een 9.8.
Bekijk eens de twee fietsen op de site van Trek en laat mij iets weten.
Als er nu ook al een geïnteresseerde is voor die 9.8, die mag mij dat zeker ook laten weten!

De vraagprijs van de Top Fuel 98 2006 (standaard zoals op de site) zou onder voorbehoud net geen € 2500 moeten zijn.

Opmerkingen, vragen, voorstellen,... vuur maar af!!!

Greetz,

Julien.
ghandi
Mountainbiker

info trek fuel 98'

Post by ghandi »

Misschien wel geïnteresseerd in een trek fuel 98' van particulier; zou 3660 euro gekost hebben en vraagt nu 1750euro na 1.5jaar top in orde ; is dit een goeie prijs en klopt die 3660 zo een beetje?
GRTZ
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

http://fiets.2dehands.be/markt/fiets/mo ... l?start=60

Image

Deze?

Ik weet niet of deze maar 1.5j oud is maar de prijs zou in dat geval niet slecht zijn. Nieuwprijs zou volgens mij meer moeten zijn aangezien een 9.8 al zoveel kost nieuw. Fuel 98 van dit jaar kost 4000€

Let er wel op dat het een carbon fiets is en dat je normaal gezien de levenslange garantie van Trek verliest vanaf de tweede eigenaar.
Zeker zijn dat er geen beschadigingen zijn aan het frame dus!!

Als alles in orde is is dit een mooi koopje denk ik. :wink:
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Ben reeds sinds vorig jaar in het bezit van zo een prachtige fiets en ik moet zeggen"ik heb het mij nog niet beklaagd".Als je hem aan deze prijs kunt kopen zou ik niet twijfelen.Wat mij vooral de doorslag heeft gegeven om deze te kopen,is dat het frame de echte carbonlook heeft.Ik vind een carbon frame dat gekleurd is veel van zijn charme verliest.Wanneer ik een nieuw frame zou kopen dan is het mogelijk om bij Trek je eigen kleuren samen te stellen en dit zou voor mij dan terug de carbon kleur zijn.Het enige nadeel is dat je geen schijfremmen kunt plaatsen en dit had ik graag voor deze winter in men gedacht.Maar na een mail naar Trek is dit frame van 2004 daar niet voor aan te raden.Na 2 jaar heb ik nog niets speling op de achterbrug,de vering van achter is zelfs nog niet bijgeregeld of druk aan toegevoegd.Ik heb wel een Fox 80X geplaatst want de Sid was regelmatig stuk,dus dit zal misschien bij die fiets het zwakke punt zijn.maar voor de rest zou ik niet twijfelen.Toch grondig de carbonstructuur bekijken want je weet maar nooit wat de vorige eigenaar heeft uitgestoken.Ken je de persoon van wie je hem koopt en hoe onderhoud hij zen materiaal?Probeer ook de factuur vast te krijgen dan kan je altijd op zijn naam de garantie laten tellen.
farmer/cowboy
Mountainbiker

Post by farmer/cowboy »

gewoon nen 98 met duals en schijven, een goei gaffel, enne da komt goe!! :wink:

Enne, mss ben ik wel de grootste fuel fan tw... :wink:
BillyBob
Mountainbiker

Post by BillyBob »

Heb een vraagske voor de Trek kenners hier: kan via via een nieuw TREK 8500 frame kopen, die gast vroeg eerst een stevige prijs maar nu kan ik hem toch hebben voor 450 €, is deze prijs rechtvaardig of kijk ik beter naar wat anders in deze categorie?
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

Nieuw? Garantie behouden?
Vooral dat laatste lijkt me heel interessant om te weten!
Als je dit wel allemaal hebt voor die prijs, zou ik niet lang twijfelen. Nieuw in de winkel kost deze €965...
Trek hebben steeds frames van een heel degelijke kwaliteit.
Je hebt misschien niet het lichtste frame, maar je beschikt wel over een frame met heel wat dynamische eigenschappen!

Greetz,

Julien.
Post Reply