MTB-duathlon

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Post Reply
Flowman
Mountainbiker

Post by Flowman »

cyclonerick wrote:
Flowman wrote:2) lopen met fietschoenen (meestal spd ingewerkt) en fietsen met fietschoenen

Heb je dan geen last met steentjes/stukjes boomschors/aarde in uw kliksysteem?
Zijn er anderen die dit al geprobeerd hebben? Lijkt mij niet ideaal om mee te lopen. Ik persoonlijk heb liever comfort tijdens het lopen. Zelfs een kous die niet goed zit kan mij al vree veel ongemak en dus ook tijdsverlies bezorgen.
Dat van die steentjes/stukjes boomschors/aarde enzo valt heel goed mee. Als je gewoon eens van de fiets moet tijdens een tt ofzo dan heb je ongeveer hetzelfde effect. Zelfs door het lopen komt iets dat vast zat makkelijker terug los dan wanneer je er bv gewoon zou mee stappen. Het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze welke optie je het best bevalt of welke optie je het meest geschikt acht (het is zoiets als bandenkeuze en bandenspanning kiezen zeker), maar alledrie zijn ze trainbaar zodat het verschil in tijdsverlies tussen de drie geminimaliseerd kan worden.
cyclonerick
Mountainbiker

Post by cyclonerick »

zaterdag komt dichterbij...
daarom, graag wat meer info:
hoe is de ondergrond?
hoe ziet het parcours eruit (volledig offroad?)
is het aangewezen om met fietsschoenen te lopen? (het is tenslotte amper 2x2,5 km)
Galibier2646
Mountainbiker

Post by Galibier2646 »

Flowman wrote:
3) lopen met fietsschoenen en fietsen met de loopschoenen in een gemonteerde haak of gewoon op de pedaal
Dus als ik het goed begrijp wordt er wel degelijk gewisseld van schoenen , maar er wordt gelopen met de fietsschoen en nadien gefietst met de loopschoen.

Als je dan toch wisselt , is het dan niet beter te lopen met de loopschoen , en te fietsen met de fietsschoen ???? ( zo zou ik het toch doen .... 8) )
davevhs
Mountainbiker

Post by davevhs »

Ik denk niet dat Flowman het zo bedoelde zoals hij het schreef hoor, want dat is de wereld op zijne kop.
tenedenaar
Mountainbiker

Post by tenedenaar »

cyclonerick wrote:zaterdag komt dichterbij...
daarom, graag wat meer info:
hoe is de ondergrond?
hoe ziet het parcours eruit (volledig offroad?)
is het aangewezen om met fietsschoenen te lopen? (het is tenslotte amper 2x2,5 km)
Zowel lopen als fietsen is volledig off-road. Ik denk wel dat het eerste loopgedeelte iets langer is dan het tweede. Heel snel maar mooi parcours, volledig in de bossen. Enkele bochtige singletracks en ietwat zanderige stroken. Zelfs bij regen blijft het volgens mij een vrij snel parcours. Ik hoop alvast op veel regen zodat het parcours hier en daar toch iets zwaarder zal zijn.

Ik zal er zaterdag zeker bij zijn. Benieuwd hoe ik het ervan terecht breng, wetende dat ik een enkele zware trainingsweken met de nadruk op uithouding achter de rug heb? Tot dan!
Tambar
Mountainbiker

Post by Tambar »

zaterdag zijn we ook nog eens van de partij, kwestie van de wintermaanden op een nuttige manier door te komen.

Bart
Flowman
Mountainbiker

Post by Flowman »

Galibier2646 wrote:
Flowman wrote:
3) lopen met fietsschoenen en fietsen met de loopschoenen in een gemonteerde haak of gewoon op de pedaal
Dus als ik het goed begrijp wordt er wel degelijk gewisseld van schoenen , maar er wordt gelopen met de fietsschoen en nadien gefietst met de loopschoen.

Als je dan toch wisselt , is het dan niet beter te lopen met de loopschoen , en te fietsen met de fietsschoen ???? ( zo zou ik het toch doen .... 8) )
Sorry even teveel copy paste gedaan.

Het derde moest zijn lopen met de loopschoenen en ook fietsen met de loopschoenen in een gemonteerde haak op de fietspedaal.

thx om de foutjes er uit te halen :-D
noenkel
Mountainbiker

Post by noenkel »

Nog een winterduathlon dit jaar:

Maldegem-Kleit 30.12.05 3.5KM/21 MTB /1.5 KM IND. en DUO

Hoe verliepen de loop-/fietsschoenen wissels in Lembeke ?
cyclonerick
Mountainbiker

Post by cyclonerick »

noenkel wrote:Nog een winterduathlon dit jaar:

Maldegem-Kleit 30.12.05 3.5KM/21 MTB /1.5 KM IND. en DUO

Hoe verliepen de loop-/fietsschoenen wissels in Lembeke ?
inderdaad, heb er ook papiertje van gekregen :-)
even over lembeke: toch een vrij zwaar parcours met een pak deelnemers (zeer goede atleten en ook wat recreanten).

over de wissel: ik persoonlijk heb het eerste deel gelopen met loopschoenen en het tweede deel gelopen met fietsschoenen (heb dit na mijn eerste wissel beslist, omdat ik zeeeeer traag wissel). Het leuke was dat ik geen tijd verloor bij het wisselen. In het begin van het tweede lopen had ik wat last van pijnlijke voeten, maar uiteindelijk went dat wel. toch zalk dit niet doen indien het verder dan 3km lopen is of indien er een stuk op straat moet gelopen worden.
hoe hebben jullie gewisseld?
wat vonden jullie van de wedstrijd (zowel qua persoonlijke prestatie als qua parcours en/of organisatie) ?

tot volgende week te sint-jan-in-eremo!
tenedenaar
Mountainbiker

Post by tenedenaar »

@ cyclonerick: Mooie prestatie hoor! En lopen met die fietsschoenen zou ik toch niet meer doen hoor. Op termijn wordt je er beter van door te oefenen op de wissels (ook ik sukkel nog wel eens, zoals zaterdag het geval was)

Ikzelf ben 3e geworden na 2 bijzonder matige loopproeven, maar wel een heel goed mtbgedeelte (bijna 31 km/u). Mijn laatste wissel was echt een ramp. Normaal gezien lukt dit me vrij aardig, maar nu kreeg ik mijn loopschoenen moeilijk aan. Ik ben er echt heel wat tijd verloren. Was wel een mooie test met oog op Kasterlee.
Post Reply