MTB helmen wat vinden jullie hiervan?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Strompower
Mountainbiker

Post by Strompower »

Ik draag ook altijd mijnen helm. Ik heb ooit n'n maat zien vallen in een afdaling en zijn helm was in tweeën door de val... Aan zijn hoofd hij gelukkig niks door de helm te dragen! (hij had wel 5 gebrokken ribben)
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

voor mij is een helm een must
gelukkig nog nooit meegemaakt
zonder helm voel ik me ook niet goed
dan ben ik heel onwennig

het belangrijkste qua aankoop: hij moet passen
dan pas de kleur of aantal ventilatiegaten of soort sluiting
rafx3
Mountainbiker

Post by rafx3 »

Helm ik merk het amper dat ik het op heb.
Het is veel veiliger.
Nu vinden mensen (sommige) het dom om een helm op te hebben.
Binnen kort gaat iedereen het dom vinden om geen helm op te zetten.
J.S.
Mountainbiker

Post by J.S. »

cubeke wrote:Als je op de motor stapt vindt iedereen het vanzelfsprekend dat je een helm draagt, zelfs aangepaste kleding. Maar op de fiets denken we omdat we trager rijden dat we veilig zijn, awel tis ni, ne fietser is niet voor niets de "zwakkere" weggebruiker, ze mogen dus van mij de helm verplichten, altijd en overal, dan is er ook geen twijvel mogelijk. Eingelijk zou het niet eens een topic mogen zijn. O P Z E T T E N !!!!!!!!!!!!!!!!
Los van het feit dat een helm dragen op ne fiets verstandig is, loopt deze vergelijking wat mank...

Nen helm op ne moto is nu eenmaal verplicht. Dat ge zegt dat iedereen het vanzelfsprekend vind om helm en beschermende kledij aan te doen op de moto is niet correct. Kijk maar in de zomer eens rond: T-shirtekes zonder mouwen, shorts, sandalen,... ge ziet het allemaal op de moto. Ik ben er zeker van dat, moest nen helm niet verplicht zijn, heel wat van die gasten ook zonder helm zouden rijden. :roll:

Voor korte afstanden (2 km ofzo) op de moto, laat ik mij jammer genoeg ook nog wel eens verleiden om in T-shirt te rijden bij 30°. Maar dan doe ik het wel rustig aan (hoewel het meestal nie aan uzelf ligt als ge valt met de moto).

Maar het ging dus over fietshelmen... Sorry voor het off-topic gaan! :oops:
J.S.
Mountainbiker

Post by J.S. »

Sorry, ik heb niet echt de tijd en moed om gans deze topic te doorlezen. :oops:

Wie kan mij wat merken, prijzen en websites van helmen vernoemen hier, aub? Alvast bedankt!
brick37
Mountainbiker

Post by brick37 »

merk bell 40 euro ben er heel content van wel met zonne klepje maar dat kan eraf als je wil
En altijd opzetten die helm je weet maar nooit kleine takjes grootte takken of de grond het doet zeer
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

ik ben onlangs tegen de vlakte gegaan op een stukje bankirai hout dat door de regen enorm glad lag. Mijn voorwiel ging onderuit en ik ging mee. Mijnen bike gleed een paar meters verder en ik erachteraan. Gelukkig droeg ik een helm, want ik kwam op mijn schouder terecht en bokte met mijn hoofd tegen het hout! Moest ik mijn helm niet aan gehad hebben, dan zou ik er niet vanaf gekomen zijn met enkel schaafwonden zoals nu! Het zou stukken erger geweest zijn!

Ik vind persoonlijk ook dat ze het dragen van een helm tijdens een TT zouden moeten verplichten!
Allen voor helms, helms voor allen! #-o =D> :bounce:

Er liep onlangs (of loopt nog) een actie van Giro. Als je je oude helm binnen brengt, dan kan je een Giro helm krijgen voor 50€ ipv voor 75€...
G<<rT
Mountainbiker

Post by G<<rT »

Rock Rider wrote:ik ben onlangs tegen de vlakte gegaan op een stukje bankirai hout dat door de regen enorm glad lag. Mijn voorwiel ging onderuit en ik ging mee. Mijnen bike gleed een paar meters verder en ik erachteraan. Gelukkig droeg ik een helm, want ik kwam op mijn schouder terecht en bokte met mijn hoofd tegen het hout! Moest ik mijn helm niet aan gehad hebben, dan zou ik er niet vanaf gekomen zijn met enkel schaafwonden zoals nu! Het zou stukken erger geweest zijn!

Ik vind persoonlijk ook dat ze het dragen van een helm tijdens een TT zouden moeten verplichten!
Allen voor helms, helms voor allen! #-o =D> :bounce:

Er liep onlangs (of loopt nog) een actie van Giro. Als je je oude helm binnen brengt, dan kan je een Giro helm krijgen voor 50€ ipv voor 75€...

De aanbieding die je bedoelt is enkel als je je oude helm inruilt voor een Giro Targa. Dan krijg je een korting van 20 € (55€ ipv 75€).

kijk bv. op:
http://www.shimano-benelux.com/publish/ ... actie.html
trekker
Mountainbiker

Post by trekker »

ik heb een catlike helm, is een spaans merk .. phonak en euskaltel rijden er ook mee, maar je vind die niet zo snel in belgië (ik toch niet). heb de mijne in frankrijk gekocht. Heb hem altijd op voor te mountainbiken, want als je die takken tege je kop krijgt zonder dien helm .. kan wel is pijn doen en ook nog omdat k al eens ben omvergereden door nen auto en had 3x schedelbreuk, rotsbeenbreuk, hersenbloeding en hersenkneuzing en dat zijn voor mij wel genoeg redenen om een helm op te zetten...
greets
arne
Mountainbiker

Post by arne »

Idd, een helm moet je altijd dragen. Mijn Lazer Blade helm is een zeer goeie helm en mooi van uitzicht ook.
Post Reply