Verlichting fietscomputer

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Verlichting fietscomputer

Post by »

Na hier en daar wat zoekwerk te hebben verricht,kan ik nergens een fietscomputer met schermverlichting (backlight) vinden.Zeker voor de avondritten die op deze tijd vh jaar sneller en sneller in duisternis gehuld zijn :roll: een aanrader.Het hoeft uiteraard geen constante verlichting te zijn (kan ook niet dacht ik) maar als je een knop indrukt dat je de gegevens onderweg tenminste kan aflezen.Heeft iemand weet van een dergelijk type ? Ik heb ook al een apart systeem gezien,type 'bureaulamp' maar op de duur heeft je stuur meer lampkes dan de gemiddelde intensive care unit :lol: Een all-in-one systeem zou dus ideaal zijn... Tips ?
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

bij mij zit er in mijn Polar CS200Cad zo'n lichtje... Is zo'n systeemke da inderdaad nie blijft aan liggen, maar als je aan een knopje komt, dan schiet het in gang...
Wreed makkelijk als het donker is zo'n backlight... Heb ervaren in de nachttocht van Gavere da dat zeer makkelijk is...
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Als ik mij niet vergis heeft Topeak een jaar of twee geleden een fietscomputer gehad met EL-backlight (zoals bij de Casio G-shock polshorloges). Na een beetje googlen heb ik onderstaande link gevonden.

http://www.cccyclery.com/panoram.html

Ik denk wel dat deze niet meer te verkrijgen is en op de site van Topeak (zie tweede link) staat wel de opvolger hiervan (model Panoram) maar hier staat op het eerste zicht niets meer bij van achtergrondverlichting.

http://www.topeak.com/products/computer_001.html

Misschien dat ze het oude model hier of daar nog wel hebben liggen. (als het u interesseert natuurlijk, want het is wel een redelijk groot ding hé)
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

http://www.mcconveycycles.com/products. ... _COMPUTER_

Ik heb deze op mijn koersfiets, de achtergrondverlichting werkt enkele seconden dmv een knopje bovenaan aan de achterkant, je kan er goed aan.

Tevens is het een draadloze fietscomputer die bij mij nog nooit 'geflipt' heeft.... :D Zelfs niet met de Polar ernaast.
2 fast 2 follow
Mountainbiker

Post by 2 fast 2 follow »

Waarschijnlijk niet genoeg gezocht :lol: , voor de sigma fietscomputer bestaat er een apart setje met verlichting. Ik denk even kijken op hun site.
www.sigmasport.com doorklikken op cycle computer -> night light.

Greetz
MoC
Mountainbiker

Post by MoC »

als ik mij niet vergis heb ik in de brochure van SIGMA voor de producten van 2006 een computerke gezien met verlichting (backlight, geen extra setje ofzo). Staat nog niet op hun site blijkbaar. Die brochure ligt bij mijn thuis, kan er ten vroegste vrijdag in kijken. Zal iets laten weten.

grtz MoC
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

2 fast 2 follow wrote:Waarschijnlijk niet genoeg gezocht :lol: , voor de sigma fietscomputer bestaat er een apart setje met verlichting. Ik denk even kijken op hun site.
www.sigmasport.com doorklikken op cycle computer -> night light.

Greetz
Toch wel :wink: das dat bureaulampje waar ik van sprak.Ik kijk nog wat uit naar die nieuwe Sigma's waarvan sprake...

@MoC : thx =D>
WappY
Mountainbiker
Location: Giant xtc 960 - En ne traktor voor de kempische modder...

Post by WappY »

Den HAC 4 heeft ook een back light, ik vind dat toch maar lastig, je moet 3 sec lang een toets indrukken op dat toestel... zal waarschijnlijk gedaan zijn om baterijke te sparen...
Dino
Mountainbiker

Post by Dino »

Heb een zelfgemaakte verlichting voor snachts te rijden. Klein gaatje geboord aan de zijkant van de houder in de richting van de fietscomputer... ét voila!
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Ik heb bij ritten in het donker steeds zo'n klein cateye lampje op
mij helm staan (zijkant). Gewoon effe koppeke richting computer en ge kunt alles lezen... :wink:
Is ook handig om al "in den draai" te kunnen kijken :-D
Post Reply