mijne serieuse val was begin july... dees jaar
Vork brak af en ik vloog naar voor en schoof over de grond, pols, elleboog en rechter bek lag open, mn pezen lagen gwn open bij mn bekken... meesten deels is nu genezen, mjah nu nog de littekens :s
De eerste valpartij
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
-
SUPER_CUPRA
- Mountainbiker
Post by SUPER_CUPRA »
Toen ik een jaar of 10 was op een speelplijntje in nen zandbak aan het rijden en ben blijven steken met mijn voorwiel in het loszand en dan met mijnen kop op een ijzeren speeltuig gevallen gevolg gat in kop en 3 draadjes.
Laatste keer vorig jaar rustig aan het rijden op den dijk en ik versnelde wat en reed een 25km/h denk ik en kwou onozel doen en probeerde nen wheelie te doen, iedereen weet dat het tegen deze snelheid onmogelijk is om een wheelie te doen, dus ikke mijn wiel in de lucht een beetje gedraaid en kwam scheef neer op asfalt als gevolg gevallen en met de binnekant van mijn rechterknie op mijn tandwiel terecht gekomen => gat in knie zo terug naar huis gereden 3.5km terug naar huis en tegen dat ik thuis was zat heel men been onder het vetweefsel
uiteindelijk genaaid 5 draadjes. Sinds dien gespaard gebleven van valpartijen.
Grtz
Laatste keer vorig jaar rustig aan het rijden op den dijk en ik versnelde wat en reed een 25km/h denk ik en kwou onozel doen en probeerde nen wheelie te doen, iedereen weet dat het tegen deze snelheid onmogelijk is om een wheelie te doen, dus ikke mijn wiel in de lucht een beetje gedraaid en kwam scheef neer op asfalt als gevolg gevallen en met de binnekant van mijn rechterknie op mijn tandwiel terecht gekomen => gat in knie zo terug naar huis gereden 3.5km terug naar huis en tegen dat ik thuis was zat heel men been onder het vetweefsel
Grtz
- scelter
- Mountainbiker
Ik heb hier ergens een filmpje liggen met ne kerel die tegen 100km/u een wheelie doetSUPER_CUPRA wrote:Laatste keer vorig jaar rustig aan het rijden op den dijk en ik versnelde wat en reed een 25km/h denk ik en kwou onozel doen en probeerde nen wheelie te doen, iedereen weet dat het tegen deze snelheid onmogelijk is om een wheelie te doen...
-
SUPER_CUPRA
- Mountainbiker
Post by SUPER_CUPRA »
Alle natuurlijk dat da zal gaan, kzal zeggen ik zou het nie kunnenscelter wrote:Ik heb hier ergens een filmpje liggen met ne kerel die tegen 100km/u een wheelie doetSUPER_CUPRA wrote:Laatste keer vorig jaar rustig aan het rijden op den dijk en ik versnelde wat en reed een 25km/h denk ik en kwou onozel doen en probeerde nen wheelie te doen, iedereen weet dat het tegen deze snelheid onmogelijk is om een wheelie te doen...Staat ergens op één van de World Disorder video's.
eerste valpartij was zonder erg,het was nat en ik was bezig met een steile maar korte afdaling. en toen remde ik gleed weg en raakte de grond weer 2 meter lager.niks aan de hand alleen wat last van mijn schouder.
de 2de was echter wat minder "prettig",ik zat weer in een afdaling(weer kort en redelijk steil)en die afdaling kwam uit op grind en een pad voor wandelaars,er kwam toevallig een wanddelaar aan met hond en ik dacht laat ik even een andere weg nemen dan hebben we geen last van elkaar,dus ik moest 90graden draaien maar op die steentjes gleed mijn achterwiel weg en voila daar lag ik.
de schade?,was schaafwonden aan rechterarm,heup,knie en 3 weken last van mijn pols.
komt dat vrouwtje langs,ik ben net opgetaan en bekijk de schade,en constateer dat mijn knie er toch niet zo fijn aan toe is met een stroompje bloed was naar benden loopt en grind en zand in de wond.
zegt dat vrouwtje doodleuk:lekker gevallen op de steentje? en went haar hoofd af en loopt door.
de 2de was echter wat minder "prettig",ik zat weer in een afdaling(weer kort en redelijk steil)en die afdaling kwam uit op grind en een pad voor wandelaars,er kwam toevallig een wanddelaar aan met hond en ik dacht laat ik even een andere weg nemen dan hebben we geen last van elkaar,dus ik moest 90graden draaien maar op die steentjes gleed mijn achterwiel weg en voila daar lag ik.
de schade?,was schaafwonden aan rechterarm,heup,knie en 3 weken last van mijn pols.
komt dat vrouwtje langs,ik ben net opgetaan en bekijk de schade,en constateer dat mijn knie er toch niet zo fijn aan toe is met een stroompje bloed was naar benden loopt en grind en zand in de wond.
zegt dat vrouwtje doodleuk:lekker gevallen op de steentje? en went haar hoofd af en loopt door.
Da heb ek ook al gezien op den tv. Dieje gast dee zelfs nen wheelie op zen voorwiel, ook tege 100km/hscelter wrote:Ik heb hier ergens een filmpje liggen met ne kerel die tegen 100km/u een wheelie doetSUPER_CUPRA wrote:Laatste keer vorig jaar rustig aan het rijden op den dijk en ik versnelde wat en reed een 25km/h denk ik en kwou onozel doen en probeerde nen wheelie te doen, iedereen weet dat het tegen deze snelheid onmogelijk is om een wheelie te doen...Staat ergens op één van de World Disorder video's.
- sorrow
- Mountainbiker
Ik heb mijn eerse serieuze valpartij achter de rug...
Zondag 21/8 samen met Trevorken naar Aywaille gereden om daar route 36 - 38 en 35 te doen. Maar het was vroeger gedaan dan we verwacht hadden.
Het gebeurde allemaal op een mooie en helemaal niet technische afdaling. Tussen Haut Regard en Nonceveux op de 36.
Er zat een zoenk in de afdaling en toen ik uit de zoenk kwam werd ik met 2 wielen van de grond gekatapulteerd, door de hoge snelheid. Doordat ik nogal ver naar voor zit en mijn stuur vrij laag staat ben ik naar voor gekanteld en op mijn voorwiel geland, ik had eigenlijk de fiets niet meer onder controle. Ben dan met een smak tegen de grond aangegaan eerst op mijn elleboog dan mijn schouder en heup....
resultaat -> spoed !
Mijn linkerelleboog is ferm geraakt. De slijmbeurs is geraakt , dus mijn ellebooggewricht is helemaal dik , mijn elleboog ligt ook helemaal open.
Voor de rest schaafwonden op schouder en bil...
Ik lig er dus voor een paar weken uit met die arm .....
ik moet dan ook Trevorken bedanken voor de goede zorgen en de begeleiding naar het ziekenhuis.

Zondag 21/8 samen met Trevorken naar Aywaille gereden om daar route 36 - 38 en 35 te doen. Maar het was vroeger gedaan dan we verwacht hadden.
Het gebeurde allemaal op een mooie en helemaal niet technische afdaling. Tussen Haut Regard en Nonceveux op de 36.
Er zat een zoenk in de afdaling en toen ik uit de zoenk kwam werd ik met 2 wielen van de grond gekatapulteerd, door de hoge snelheid. Doordat ik nogal ver naar voor zit en mijn stuur vrij laag staat ben ik naar voor gekanteld en op mijn voorwiel geland, ik had eigenlijk de fiets niet meer onder controle. Ben dan met een smak tegen de grond aangegaan eerst op mijn elleboog dan mijn schouder en heup....
resultaat -> spoed !
Mijn linkerelleboog is ferm geraakt. De slijmbeurs is geraakt , dus mijn ellebooggewricht is helemaal dik , mijn elleboog ligt ook helemaal open.
Voor de rest schaafwonden op schouder en bil...
Ik lig er dus voor een paar weken uit met die arm .....
ik moet dan ook Trevorken bedanken voor de goede zorgen en de begeleiding naar het ziekenhuis.