THEUX

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

Yup, zoals mijne copain Mudbuster al schreef zijn we zaterdag gaan biken in Theux..
(Wegens familiale …..”vrouwen hé” #-o ….nie kunnen deelnemen aan de Houffa, verleden jaar wel en we hoopte dit jaar om dan deze in “droge” omstandigheden te kunnen rijden maar ja……..’t zal voor volgend jaar misschien zijn [-o< )
De bedoeling was om de blauwe & de rooie de rijden, waarja als ge te laat van thuis :roll: vertrekt komt ge natuurlijk laat aan in Theux (voor ons 228km) en moet ge kiezen in uw nog te resten tijd.
Dus vertrokken we pas om 11.50h ter plaatse met eerst (zoals op op aanraden van vele op het forum hier) eerst met de blauwe om dan over te schakelen naar de rooie.

Direct na de start al 2maal verkeerd gereden (kletswijven hé :roll: :wink: ) maar op enkele plaatsen was het pijltje zoek of lag het gewoon op de grond, dus was het soms gokken voor de richting.

Er is inderdaad een nogal lastige klim na +/- 6km die er direct voor zorgt dat alle spiertjes opgewarmd geraken. :oops:

Mooi parcours met soms een technische passage (alhoewel..) dan rood opgepikt met echt toffe stroken, lastige hellingen, leuke speedy afdalingen, boomwortel stroken, muddy stroken, kortom alles. =D>

De fun was compleet met de “serpintinen abfahrt” =D> voor de nie Oostenrijkse kenners vertaald als haarspeldbochten afdaling mooi mooi mooi .

De pause haden we ingelast toen we het stuk open weide moesten dwarsen, man man man wat nen zalig zicht en leuke plaats, plots hadden we het gevoel van : “this hier al van ons…” :-k :drunk:

Daarna volgenden nog heel veel mooie passages.

En …tja op het eind is er dan de zeer lastige steile laatste klim (wij op reserve naar boven want wij dachten dat we nog +/- 15 km te biken :roll: hadden naar onze schatting) en wat bleek dat het einde zeeeer nabij was.

De route is een echt mtb parcours al had ik –afgaande op de verslagen/reacties hier- eigenlijk meer technische en steile afdalingen verwacht , misschien zitten deze ofwel verder op het blauwe of in het eerste deel van de rooie of op groen….?
Enfin, het was een zeer leuke ontspannende bike dag en we komen zeker terug (vroeger vertrekken van huis dan, hé Mudbuster :wink: )
Enkele cijfertjes:

Km 51.95, hm 1179, gemiddelde klim 5% max. klim 23%
maximum hoogte 411m
GB
Mountainbiker

Post by GB »

Ben van plan a,s zondag de rode route in Theux te gaan biken.

Veel verhalen over fout rijden omdat de bordjes weg zijn. Iemand misschien van het forum die misschien onlangs nog de rode route is wezen biken???? en die wat recente info hierover kan geven?

Ik hoor het graag en alvast bedankt
julie
Mountainbiker

Post by julie »

Het beste is om een kaart van de mtb routes bij de VVV in Spa te kopen zodat je altijd even kan kijken als je twijfelt. Ook al moet je hier misschien even voor omrijden, het is de moeite waard. Het is alweer een tijdje geleden dat ik de rode route heb gereden, maar ik dacht dat de meeste bordjes er wel stonden.
julie
Mountainbiker

Post by julie »

Sorry correctie.. :oops:

Je kunt de kaart ook bij de VVV in Theux kopen dus het is niet nodig om naar Spa te rijden.
GB
Mountainbiker

Post by GB »

Thx ik laat jullie iig weten hoe het er was, Ik ga definitief naar Theux dit weekend :wink:
toon pertetotal
Mountainbiker

Post by toon pertetotal »

Blegny afgelast,dan maar naar Theux gereden.
Nu we toch daar zijn maar voor de rode gekozen :lol: .Echt wel de moeite ja.Bepijling is redelijk inorde,meestal staat er wel ergens een pijl maar door de weelderige natuur niet altijd even duidelijk.Maar vermits we een ganse dag gekregen hadden van de vrouw :lol: hebben we bij twijfel rustig onze tijd genomen om de juiste weg te zoeken.
Wel een zware toer voor het materiaal he.Ikke twee keer plat mijne maat 1 keer en ik nog ne klapband in een afdaling :-?
Toen zaten we door onze bandenvoorraad en mijn maatje maar over de weg de auto gehaald he.(hadden gelukkig al 53 km gedaan).
Hier zien ze me zeker nog eens terug.
Rood wil ik eens helemaal kunnen rijden en blauw lijkt me ook uidagend genoeg.
...Jokke
Mountainbiker

Post by ...Jokke »

gisteren de de blauwe gedaan, de 37 km. De bepijling was redelijk in orde. Hier en daar even moeten doorrijden om de juiste richting te bevestigen. Gelukkig was dit niet steeds op een bergske :-D .
Pittige klimmekes en afdalingen. Met het slechte weer, regen, regen en nog eens regen. was hier en daar serieus opletten, de gladde rotsen (ondergrond) maakte het wel gevaarlijk.
Eénmaal lek gereden. Het is geweten dat die mannen van de groendienst te onnuttig zijn om daar het snoeisel op te ruimen met als gevolg dat mijn band vol doorns had steken. ik had wel mijn RR erop liggen; die hier wel gevoelig voor zijn. Maar toch; als die mannen da een beke fatsoenlijk opkuisen scheelt da toch een reeks binnenbanden voor een aantal bikers.

Het was zeker de moeite, mooie tocht. Ik ga binnenkort zeker terug om de grote tocht te doen.
mo6
Mountainbiker

Post by mo6 »

Vorige week naar Theux gereden wegens al de goede reakties op het forum. Inderdaad HEEEEEEEEL schoon.
Maar na 27 km alle pijltjes weg. :evil:
Terug gereden en aan het eerste kruispunt en een andere richting gekozen maar niets gekort, geen pijltjes te vinden.
Natuurlijk had ik geen kaart van de route #-o #-o dus het was natte vingerwerk om Theux terug te vinden. Het is me dan toch gelukt en spijtig genoeg stond ik dus al na 35 km terug aan men auto. :(
Voor diegene die intresse moesten hebben. Ik heb me onmiddelijk via e-mail de geo-kaart laten opsturen van de routes in de omgeving via het toerisme kantoor van Spa.
Meerbepaald :
Pays des sources op schaal 1:25000
Meer info op

http://www.spa-info.be/tourisme/officet ... cartes.htm

Op drie dagen zat de kaart in men brievenbus dus 1 van de volgende weken ga ik zeker nog eens terug om de lus volledig te rijden.

Greetz Mo6
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Ik zak woensdag nog eens af naar Theux, ik hoop dat ik de route nog goed genoeg ken om ze te kunnen uitrijden.
.:bert:.
Mountainbiker

Post by .:bert:. »

Vanaf morgen kan ik ook meepraten :lol:
Post Reply