Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

trekker wrote:Ik heb de Z Race van ritchey (1.9), heel goede band eigenlijk, rijd wel iets anders dan de schwalbe skinny jimmy die k eerst had, maar ben zeer tevreden
Wat bedoel je met anders, beter ???
Ga de Skinny Jimmy's in de winter er ook eens opleggen en uittesten.

@ Explicarmelo:
Ik zou de Schwalbe Nobby Nic's een proberen, mss in 1.80-versie.
Dit bandje heeft volgens mij voldoende grip, niet al te veel rolweerstand en snijdt los door de modder heen :evil: .
(Ik geef ook wel toe dat 1.80 mss een beetje smal is, maar wel uitstekend om door de modder te geraken !!!)

Heeft mss al iemand ervaring met deze band ???
Ik dacht dat FreshMeat een iets bredere versie had steken op zijn nieuwe Orbea ?!?

Grtz...
S.
...Jokke
Mountainbiker

Post by ...Jokke »

Explicarmelo wrote:Elaba.

Ik geef het grif toe, ik heb geen zin om 49 pagina's te herlezen op zoek naar een antwoord, maar ben wel zo slim om geen nieuw topic op te starten, da's al iets!

Dus: ik ben op zoek naar een setje allround-winterbanden. Waarschijnlijk een vraag die je al dikwijls hebt gehad, maar ik stel ze dus nog eens. Een setje dus waarmee ik de herfst/winter door kan komen, ok voor zowel modder als hardere ondergrond... Nu liggen er Michelin Hot S'en op, maar die zijn zo super breed dat ik me op het verhard een ongeluk trap en dat ik me ook bij bochten op asfalt niet echt zeker voel... Grip hebben ze dan wel weer te over, 't is nen 2.20. Het ideale alternatief, daar ben ik naar op zoek...

Ideetjes, collega's?

Mercikes.

Update: geen tubeless...
swalbe black jack of de nieuwe Nobby nic.
Marcus 2
Mountainbiker

Post by Marcus 2 »

#Skull' wrote:
trekker wrote:Ik heb de Z Race van ritchey (1.9), heel goede band eigenlijk, rijd wel iets anders dan de schwalbe skinny jimmy die k eerst had, maar ben zeer tevreden
Wat bedoel je met anders, beter ???
Ga de Skinny Jimmy's in de winter er ook eens opleggen en uittesten.

@ Explicarmelo:
Ik zou de Schwalbe Nobby Nic's een proberen, mss in 1.80-versie.
Dit bandje heeft volgens mij voldoende grip, niet al te veel rolweerstand en snijdt los door de modder heen :evil: .
(Ik geef ook wel toe dat 1.80 mss een beetje smal is, maar wel uitstekend om door de modder te geraken !!!)

Heeft mss al iemand ervaring met deze band ???
Ik dacht dat FreshMeat een iets bredere versie had steken op zijn nieuwe Orbea ?!?

Grtz...
S.
Komt die Nobby Nic niet pas uit in 2006 ?
Ik ben ook op zoek naar een goede modderband.
Ik MTB nog maar één jaar en in de lente/zomer rij ik hoofdzakelijk met de koersfiets.
Aangezien ik meestal dus in de Vlaanders rij en 70 % van de offroad modderig terrein is lijkt mij een goede modderband de aangewezen keus.
Ik rij nu op Continental 2.1 , heb er wel redelijk grip mee in de modder maar langs de andere kant zuigen ze zich precies vast, vooral wanneer het terrein verzopen gras is.
Dus als er iemand ervaring heeft met Nobby Nic (1.80) of Black Shark Mud (1.50) , let me know !
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Marcus 2 wrote: Komt die Nobby Nic niet pas uit in 2006 ?
Deze kunnen al worden besteld in Duitsland.

Grtz...
S.
splash
Mountainbiker

Post by splash »

zondag op een toertocht is er bij ons groepke iemand zijn binnenband gesprongen, der kwam zelfs een vonk uit. De buitenband (van die groene michelins) was thv die "staaldraad" om op de velg te houden wat verwrongen.
Iemand anders van ons groepke heeft nu bij het kuisen van de fiets een bobbel op de zijkant van de buitenband (ook zo'n groene michelin) ontdekt.

Volgens mij ni echt een goeie serie.

Zelf rij ik met hutchinson phyton ust banden, en ik ben hier heel tevreden van.
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Weet iemand waar de Maxxis Larssen TT eXCeption banden te krijgen zijn. Mijn fietsenmaker heeft reeds geIenformeerd bij de Maxxis invoerder voor B en Nl maar blijkbaar zijn ze er niet beschikbaar. :-?
Freshmeat
Mountainbiker

Post by Freshmeat »

#Skull' wrote: Ik dacht dat FreshMeat een iets bredere versie had steken op zijn nieuwe Orbea ?!?

Grtz...
S.
Awel ja, ik heb de 1.80 versie steken en is geweldig maar door het uitzonderlijke goeie weer heb ik zijn volledige potentieel nog niet kunnen benutten, maar de modder zal snel genoeg komen peins ik :roll:
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

ATEGEV wrote:Weet iemand waar de Maxxis Larssen TT eXCeption banden te krijgen zijn. Mijn fietsenmaker heeft reeds geIenformeerd bij de Maxxis invoerder voor B en Nl maar blijkbaar zijn ze er niet beschikbaar. :-?
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=10503
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Dank u, GF. Blijkbaar moet de nederlandse invoerder ze dan toch indoen, oftewel B2B werkt met een buitenlandse invoerder ...
sintesibrother
Mountainbiker

Post by sintesibrother »

Heb me net een paar specialized houffalize banden aangeschaft voor de winter. :lol: Noormaal zou ik ze al tegen zaterdag hebben!!!! :lol:

Hoop enkel dat het weer een beedtje zal beginnen regenen zodat ik ze even kan uittesten. #-o :oops:

Later laat ik iets meer weten over mijn ervaringen!!!!! :lol: :drunk:

greetz
Post Reply