Ik was hier al een paar weken aan't wachten tot er wat over Scherpenheuvel-Hapert (30 okt) zou verschijnen. Maar 't duurt blijkbaar wel lang... zodat ik zelf maar een topicske erover open.
Ik was van plan om dit van't jaar voor de 1ste keer te gaan rijden. Ik had hier op't forum al wel eens gezocht naar de berichtjes bij de vorige edities, maar ondanks dat daar meer dan 1000 man/vrouw aan meedoet, zijn de aantallen berichtjes hier in verhouding gering.
Wie heeft er vorig(e) ja(a)r(en) aan meegedaan? Ik ben benieuwd naar jullie verhalen !
30/10/05 Scherpenheuvel-Hapert
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- Michelleke
- Mountainbiker
- lucvandeuren
- Mountainbiker
Post by lucvandeuren »
Deze tocht wordt georganiseerd door de MTB club van Hapert, vandaar dat je deze misschien niet terug zult vinden op mountainbike.be.
Ik heb mezelf ook ingeschreven, maar het is voor mij ook de eerste
marathontocht die ik ga doen. We zien wel ....
Ik heb mezelf ook ingeschreven, maar het is voor mij ook de eerste
marathontocht die ik ga doen. We zien wel ....
- Michelleke
- Mountainbiker
Post by Michelleke »
Ja klopt, hun website is http://www.twcclassic.nllucvandeuren wrote:Deze tocht wordt georganiseerd door de MTB club van Hapert...
maar aangezien er toch meer dan 1000 deelnemers zijn, waarvan wel een fiks gedeelte nederlanders, zijn er toch zeker nog wel een paar honderd Belgen ook, en daarom had ik verwacht dat er toch ook heelwat forumbezoekers hier aan deze tocht zouden meedoen...
Op de website van de organisatie kan je al heelwat info vinden, maar ik was eerder benieuwd naar de ervaringen van anderen die deze rit de vorige jaren gereden hebben (waar zitten de zwaarste stukken, hoe laat moet je uiterlijk aan de start staan om bij de eerste 50 te kunnen vertrekken, enz...)
zwaarste stukken....
na een 6 tal km moet je het grasbos over asfalt omhoog in diest
dit is de enige beklimming op het parkoer, de rest is plat
de laatste 10km zijn ietwat zwaar omdat er nogal veel losse zand is
vorig jaar was het een heel snelle rit
constant wind in de rug
ga me ook nog inschrijven volgende week
ga op zaterdag mijne auto naar ginder brengen
kom dan met de fiets terug
de zondag vanuit diest naar scherpenheuvel voor de start
en bij de aankomst in hapert staat dan mijne auto met men douche gerief
na een 6 tal km moet je het grasbos over asfalt omhoog in diest
dit is de enige beklimming op het parkoer, de rest is plat
de laatste 10km zijn ietwat zwaar omdat er nogal veel losse zand is
vorig jaar was het een heel snelle rit
constant wind in de rug
ga me ook nog inschrijven volgende week
ga op zaterdag mijne auto naar ginder brengen
kom dan met de fiets terug
de zondag vanuit diest naar scherpenheuvel voor de start
en bij de aankomst in hapert staat dan mijne auto met men douche gerief
Ik ben ook ingeschreven, het is al de derde keer dat ik hem meerijdt. Op het grasbos na is het idd een volledig vlakke rit maar als het geregend heeft voelen de laatste 10-20 km constant aan als een beklimming omdat de grond daar nogal aan de banden zuigt. Voor de rest zijn er wat vlakke singletracks en veel hangt ook af van hoe de wind zit.
-
lotuslover
- Mountainbiker
Post by lotuslover »
het is eigelijk geen chrono rit tussen scherpenheuvel en diest (langs de demer) is het moeilijk inhalen maar eens de grasbos voorbij begint het rustiger te worden de eerste bevorading is in meerhout (hezemeer ) en de tweede is in mol wij hebbe hem al 4 keer gereden en dat is zois iets anders bij slecht weer is het zwaar en bij aankomst moogt ge een cafe binne rijden en krijgt ge een .......