ROC D'AZUR 2005

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

Pukkie wrote:Iemand iets gevonden over het hoogteprofiel van de Roc Marathon?

Pukkie
volgens de website 2200 hoogtemeters
Guidoh!
Mountainbiker

Post by Guidoh! »

Dit weekend met een hele bende de Roc d'Azur verkend in Sainte Maxime.Het ligt er poeierdroog bij en lekker rotsachtig,suppergoei weer ! Succes aan allen die meedoen!
jo
Mountainbiker

Post by jo »

iep de mannen

wij zitten al enkele dagen in frejus en tis hier supper goe , warm , blauwe hemel , 25gr in de schaduw ....
we hebben al een groot stuk van het parkour verkent , ligt er zeer droog bij maar ze hadden hier enkele weken geleden zwaare onweerders gehad en er zijn veel geulen en stenen losgekomen , brede paden waar men nu maar op een klein stukske kunt rijden , en ge schuift gemakkelijk weg ( losse stenen en zanderig . er zijn echt stukken bij die er gevaarlijk bij liggen , vooral in afdalingen .

er zijn verschillede nieuwe stukken in , er is zelfs een stuk van 15km singel trax en moeilijk berijdbaar . we hebben ze zelf nog niet gedaan maar onze buur vertelde da ons ( en da is geen slegte biker , roc classic 3de master )( gisteren is hij gevallen en schouder uit de kom )
parkours zijn nog niet gans uitgepijlt , stukken daarvan wel . maar diene gans kende de weg .
de voorspellingen voor het weer zijn niet supper naar het schijnt , vanaf donderdag geven ze regen , al we zullen zien .

ale ot 1 van dees in frejus
fredjeraketje
Mountainbiker

Post by fredjeraketje »

Roel Paulissen wint de Roc d'Azur Marathon =D>
Goldfinger1
Mountainbiker

Post by Goldfinger1 »

leuk iets te lezen van ginder! Als er nieuws is plaatsen aub! Het weer ginder? niet denderend volgen Meteo France!?
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

fredjeraketje wrote:Roel Paulissen wint de Roc d'Azur Marathon =D>
...en ik was erbij.

we zijn een dagje eerder naar huis gekomen wegens omstandigheden.

Ik heb dus de Roc Marathon gereden van 87km. Beestig parkoers, afzien uiteraard, maar al bij al ging het vrij vlot.
uitgereden in 6u09 en plaats 460 (127ste in mijn categorie). en ik ben daar best tevreden mee

prachtig weer gehad, schitterende omgeving, massa-evenement maar perfecte organisatie

=D>

we zaten van vorige zondag in Saint-Martin-de-Bromes, een heel klein dorpje in de Haut-Provence.
Maandag 71km gedaan met 1700hm, dinsdag 62km met 1350hm en woensdag 40km met 750hm.

8)
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Fantastisch en nog eens fantastisch.Had op het laatste moment nog 2 inschrijvingen kunnen bemachtigen waarvoor dank aan Stimpie.Had van een vriend de sleutel gekregen van een villatje in Thoronet wel op 50km van de start maar dit was geen probleem.Elke morgen waren we dan ook vroeg aan de start want er was wel iemand van onze groep die vroeg uit de veren moest.De vrijdag de marathon gereden maar de reis zat nog wat in de benen.maar wat heb ik genoten van zo een prachtig en technisch parcours.Me wel laten vangen bij de start om het tempo te houden maar even verder aan het brugje was er een opstopping en zo kon ik dan weer op men positieven komen.Voor de rest ging het vlot en geen risico's genomen in de afdalingen want ik wilde zeker aan de start zijn voor de Roc.Al bij al goed gereden in een tijd van 6u20min op de 516°plaats op een duizendtal aan de aankomst.Het percentage aan platte banden was enorm,zelf het slachtoffer de donderdag en zondag voor de start van de Roc(doorns in het gras) maar dank zij het produkt dat Hutchinson in men banden had gedaan was dit geen probleem,even terug oppompen,wiel draaien en klaar is kees.
Zondag gestart voor de Roc en daar voelde ik me merkelijk beter ook door de parcourskennis van de marathon.Wat mij verbaasde was dat ik bijna geen pijn benen had en dit na zo een marathon.Daar waar ik op verschillende klimmetjes de vrijdag te voet naar boven moest ben ik er deze maal wel opgereden.Op het laatste alles gegeven om toch maar onder 4u te eindigen maar ik ben gestrand op 4u01 met een 911 plaatst op 4000 deenemers.Villaatje terug opkuisen en om 18u vertrokken want er waren 3 gasten bij die maandagmorgen naar school moesten dus nog een zware nacht maar na zo een belevenis is dit wel de moeite.Mij zien ze me daar in ieder geval terug.Voor mij de mooiste proef tot hier toe,ook al blijft de Grand raid cristalp een van de mooisten maar het zalig weer en de ambiance in het park geeft aan dit evenement toch wat extra punch.
De belgen waren het sterkst vertegenwoordigd als buitenlanders met 700 deelnemers waaronder de winnaar van de Roc marathon,Roel Paulissen,en ik denk dat we daar allen fier mogen.Spijtig dat zulke overwinningen toch zo weinig belangstelling hebben in onze wielersport.Is daar nu echt niks aan te doen?
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

roger wrote:De belgen waren het sterkst vertegenwoordigd als buitenlanders met 700 deelnemers waaronder de winnaar van de Roc marathon,Roel Paulissen,en ik denk dat we daar allen fier mogen.Spijtig dat zulke overwinningen toch zo weinig belangstelling hebben in onze wielersport.Is daar nu echt niks aan te doen?
awel, tstaat toch in de gazet, en de koers van zondag staat op teletekst op de VRT...

Roc d'Azur, Chemins du soleil, Ironbike (de meerdaagse)... Drie parkoersen in het buitenland om "U" tegen te zeggen. Vergelijk dit maar eens met een Willingen, je komt niet meer bij van het lachen, die sukkelaars...

Voor mij reeds mijn zesde deelname op rij aan de marathon. Deze keer met zeer slechte benen, door een lelijke val de dag ervoor (effe in het ziekenhuis gezeten), en door wat perikelen voor we vertrokken.

op zondag echter supersupersuperbenen, en alles ging vreselijk goe. had twee keer echt goed geslapen, en dat zal wel het verschil gemaakt hebben. misschien vind ik wel de koerage om nog eens een deftig verslagske te maken voor mijn site, tijd dak die nog eens update.

wat is er dan zo super aan dat parkoers ?
awel, eerst de natuur om je heen, met o.a. de half afgebrande bomen. Daarna de vreselijk steile hellingen die maar blijven op je afkomen, er blijven er toch altijd een paar tussen zitten waar je maar niet op raakt, een goed bollend parkoers, al zijn de gemiddeldes vreselijk laag (mijn marathon aan 16.3km/h), veel single tracks, goed weer (20 tot 25 graden), rotsige/zanderige bodem, het publiek op zondag, en dan die afdalingen he... slik. das gewoon de max, zowel de trage vol rotsen als de snelle met de scherpere bochten. Enkel de bataille des ardennes heeft er zo een paar, hier in den belle gieke vind ge dat gewoon nergens...

wat ik wel niet begreep was dat ze zeiden dat 75% van het parkoers veranderd was. heb ik op de vrijdag of de zondag niks van gemerkt. Heel vreemd was dat. Ik kan me uiteraard vergissen, maar ik dacht van alles reeds gedaan te hebben (misschien uit vroegere versies van de marathon ? weet niet te goej...)
roger
Mountainbiker

Post by roger »

awel, tstaat toch in de gazet, en de koers van zondag staat op teletekst op de VRT...

"
In Het Laatste Nieuws " och arme een regeltje tussen wielrnieuws.Wie bekijkr er nu teletekst?

Pieter, zoals je het beschreven hebt voor mij de max,spijtig dat ik zo oud wordt, maar ja ,als ik me zo nog kan amusren en elk jaar een 100 tal plaatsen meer naar achter dan kan ik het nog enkele jaren van genieten.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

roger wrote:awel, tstaat toch in de gazet, en de koers van zondag staat op teletekst op de VRT...

"
In Het Laatste Nieuws " och arme een regeltje tussen wielrnieuws.Wie bekijkr er nu teletekst?

Pieter, zoals je het beschreven hebt voor mij de max,spijtig dat ik zo oud wordt, maar ja ,als ik me zo nog kan amusren en elk jaar een 100 tal plaatsen meer naar achter dan kan ik het nog enkele jaren van genieten.
oud, wa zoudegij oud worden, ge hebt verdorie de roc marathon EN de roc gereden... nen mensch is maar zo oud als hij zich voordoet he... ik was maar een ureke sneller dan jij hoor op de marathon. 6h20, das verdorie een echt goede tijd hoor. zijt da maar zeker...
Post Reply