Ategev, dat hangt er maar van af hoe je het bekijkt: bij jou was de C2C-valpartij inderdaad meer een kwestie van onoplettendheid in combinatie met je al te grote gretigheid om het duo voor jou in te halen.Bengo, alle drie die (zeker 2) valpartijen kwamen dus wel door onoplettendheid, totaal op niet technische stukskes waar je alleszins niet rapper gaat rijden met een fully.
Maar zeker bij Bruno ging het wél om een kort, steil stukje afdalen (Ik was als eerste bij hem na z'n valpartij en ik weet dus precies waar hij gevallen is). DAt stukje downhill was wel 'doenbaar', maar inderdaad: door even onoplettend te zijn, ging hij toch maar zwaar tegen de vlakte met zijn Fully. UIteraard had dit ook kunnen gebeuren met een hardtail, maar blijkbaar 'beschermt' een Fully je dus niet tegen valpartijen of 'onoplettendheden'. En ik blijf erbij: juist met een Fully waan je je zekerder en veiliger, en ga je misschien juist daarom meer 'onoplettend' rijden. Terwijl je met een hardtail op een downhill minder geneigd zult zijn om risico's te nemen, precies omdat je weet dat je bike er niet echt voor gemaakt is.
En bij 'Downhill-Geert' ging het toch wel om een valpartij op het stuk afdaling na een steile bergop-wandelpassage. Op zich was de plek waar hij gevallen was, niet onoverkomelijk. Maar Cannondale-Downhill-Geert was iemand die zich met al zijn ervaring als downhiller en met z'n Fully juist graag wou uitleven op de afdalingen. Bijna altijd ging dat goed én snel, maar die ene keer dus niet. GEvolg: elleboog kapot en Downhill-Geert uitgeschakeld en naar huis.