cristalp 2005

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
jero
Mountainbiker

Post by jero »

Willy,

kan je eens laten weten hoe de GRC was?
Ik ben sinds een jaartje vrij regelmatig aan het rijden (elke week) en zou graag mijn trainingsritme wat opschroeven om in 2006 of 2007 de GRC te rijden. Zou het nuttig zijn om een trainingsschema te gebruiken?
Ik ga sowieso in 2006 de CTC rijden met een kameraad, dus tegen dan moet ik al zwaar getraind zijn...
SKimmie
Mountainbiker

Post by SKimmie »

Jero,
Je hebt hier al zoveel verslagen kunnen lezen, 11 blz...
Ik heb hem gereden zonder enige andere marathon ooit gerende te hebben, maar als ik alleen ga fietsen (mijn tour is 50 a 60km) is het continu vollen bak...
En zwaar is de christalp...
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

jero wrote:Willy,

Ik ben sinds een jaartje vrij regelmatig aan het rijden (elke week) en zou graag mijn trainingsritme wat opschroeven om in 2006 of 2007 de GRC te rijden. Zou het nuttig zijn om een trainingsschema te gebruiken?
Ik ga sowieso in 2006 de CTC rijden met een kameraad, dus tegen dan moet ik al zwaar getraind zijn...
Ik heb je een pb gestuurd met mijnen persoonlijke uitleg en ervaringen.
Wil je echt meer weten en niet alleen over cristalp:
www.marathonbiking.nl

daar vindt je letterlijk alles over alle lange afstandsritten die je je maar kan inbeelden.
Pak een taske koffie en wat koekskes en lezen maar :wink:
Willy
kluisken
Mountainbiker

Post by kluisken »

jero wrote:Willy,

Ik denk da ge der met 1 keer in de week fietsen toch nie gaat geraken hoor,een trainingsschemaatje zal denk ik dus wel nodig zijn........
SKimmie
Mountainbiker

Post by SKimmie »

Die eerste 15km zal Jero toch wel halen...javascript:emoticon(':lol:')
7km klimmen en niet te technisch naar beneden...javascript:emoticon(':bounce:')
kluisken
Mountainbiker

Post by kluisken »

Die eerste 15km. zal hij idd. wel halen,maar veel verder zal hij toch niet geraken met 1x trainen per week.Een gouden tip Jero:begin aan de marathons.En train gerust iets meer tijdens de week.
Ikzelf zit elke dag op mijne velo(woon-werk),train daarnaast soms nog enkele keren per week en rij tijdens het weekend ook altijd,en ik kan je verzekeren:het is nodig als je aan zoiets als de GRC begint.Vooral trainen op souplesse en lange km's.En dan natuurlijk maken dat je de mtb-techniek goed onder de knie hebt,want zoals het lag dit jaar door die rotsenstrook,.......PRACHTIG GEWOON!!!!!!!!ik krijg alweer zin als ik eraan denk(ah,nog een jaartje geduld)Dus Jero:beginnen trainen(oppassen met overtrainen)en tot in Verbier deze zomer...........
SKimmie
Mountainbiker

Post by SKimmie »

Jero, nog een raad:
Oefen wat (of heel wat) technische afdalingen...
Ik kan je vertellen dat de meeste afdalingen sowieso heel wat VTT-ervaren eisen... :wink:
Post Reply