Camelback: welke?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
d@Mit
Mountainbiker

Post by d@Mit »

viperke wrote:antwoord op m'n eigen vraag al gedeeltelijk gevonden. =D>
Bij de olympische herentijdrit reed Ullrich me een camelback-geval 8)
Op een of ander tijdrit in den Toer ook eens iemand van Telekom zien gebruik maken van een "blauw buizeke" dat vanonder zijn truike kwam. De camelbak zelf was natuurlijk niet te zien.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

@ joke,

plat in je mond steken en zachtjes op bijten, kan wel een half urrke duren als ge pech hebt, maar als ge er het mes in zet is hij stopje naar de zak.

Verder lukt het perfect om de zak in een gewone rugzak te steken, vooral als er bovenaan ergens een lusje is waaraan je hem kan vasthangen.

Je drank zal wel rapper warm zijn dan in een camelbak.
joke
Mountainbiker

Dat platieken water lúst ik niet.... ;-)

Post by joke »

écht...? wordt zoiets gebruikt door proffecionelen.... =P~

Het werkt intussen...... Joepie....!

Mááár..., zoals eerder vermeld in deze... stel ik zéér vast dat het water wat erin zit er weldegelijk uitkomt mét een plastieken smaakje. Allicht van het nieuw zijn van het plastieken zakje, binnenin!

Hoe kan ik dit oplossen? Ik lust géén plastieken water... :roll:

Heb het al enkele keren met gewoon lauw of koud water laten doorspoelen, ook even geschud... maar niets, plastieken smaak blijft, al lijkt hij te verslappen natuurlijk =D>

Énig idee....
Justin
Mountainbiker
Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Re: Dat platieken water lúst ik niet.... ;-)

Post by Justin »

joke wrote:écht...? wordt zoiets gebruikt door proffecionelen.... =P~

Het werkt intussen...... Joepie....!

Mááár..., zoals eerder vermeld in deze... stel ik zéér vast dat het water wat erin zit er weldegelijk uitkomt mét een plastieken smaakje. Allicht van het nieuw zijn van het plastieken zakje, binnenin!

Hoe kan ik dit oplossen? Ik lust géén plastieken water... :roll:

Heb het al enkele keren met gewoon lauw of koud water laten doorspoelen, ook even geschud... maar niets, plastieken smaak blijft, al lijkt hij te verslappen natuurlijk =D>

Énig idee....
Zelf heb ik geen camelbak, maar ik denk wel dat jou probleem van de plastic smaak weg te werken is door er eens een paar keer een bruistablet voor een tandprotese (klink mooier dan een vals gebid hé :wink: ) in te doen.
Dus hetzelfde als voor het reinigen van een drinkbus waarover al topics bestaan.
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

soda gaat even goed, en dan gaat je waterzak/drinkbus langer mee en 't is goedkoper.
tafelpoot
Mountainbiker

Post by tafelpoot »

nen platypus kopen, ge hebt der dan wel geen rugzakske bij, maar ge hebt geen plastiek water!!!!

ze ehbben nu zelfs nieuwe die ge langst onder kunt open doen (onder/boven tja tis hoe ge eht bekijkt natuurlijk)
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Mijne platypus heeft toch ook een tijdje naar plastiek gesmaakt.
Verder heb de kayak hydrator gekocht (voor de kayak dus), dat is een rugzakje.

Verder is de begint de zak te delamineren na een 3 jaar niet te intensief gebruik.
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Jow,

Ik rij nu al een tijdje rond met een Camelbak, namelijk een Agu Fountain.
Deze is een rugzak met zeer veel plaats in, handig voor in de Ardennen.
Maar voor hier TT's en in de toekomst ook marathons mee te doen zie ik niet zitten. Het is veel te groot (lees: onhandig) en weegt veel #-o .
Nu ben ik van plan een kleiner geval te kopen van het merk Camelbak.
De Camelbak Classic is volgens mij een beetje te klein voor mij...
  • Wat neem ik mee:
    - 1 à 2 biba's (2de kan ik eventueel nog aan zadelpen tape)
    - geld en paspoort SiS-kaart (niet heel de portefuille, heeft een dikte van 3mm en heeft de grootte van een bankkaart)
    - Granny en graanreep (Hangt van de afstand af)
    - bandenlichters & reserve powerlink
    - gsm (Nokia 3100)
    - multitool
    - regenjas (kan achter bungee elastiek)
    - (Dat zou het zo wat moeten zijn :roll: )
Een Camelbak met een inhoud van 1,5 à 2 liter is voldoende voor mij.
Maar nu vrees ik dat ik met een Camelbak Lobo weer de kant opga van mijn grote/onhandige Agu... of vergis ik mij hierin ?!?

Iemand enig idee welke andere alternatieve ik nog heb ???
Met opbergruimte tussen de Camelbak Classic (0,65l) en Lobo (2,4l).
Alvast bedankt :wink:

Grtz...
S.
flip
Mountainbiker

Post by flip »

Dit weekend gezien op de Moto GP, die mannen hebben blijkbaar ook een soort camelback. Vroeg me altijd al af waarom ze sinds een aantal jaar een bult in hun pak hadden. Nu heb ik er eens op gelet en toen Rossi van de motor stapte gezien dat er een doorschijnend darmke uit die bult komt en ingestoken wordt op de helm waar een koppelstuk aan de buitenkant voorzien is. Heeft niet echt iets met ons camelbagskes te maken, maar ik vond het toch interessant om te weten!!
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Ik zou terug voor de Rocket kiezen als ik niet teveel wil meenemen.
http://bike2build.be/toonartikel.php?id=5910

Geen bezwete rug meer met dit systeem. Perfecte pasvorm, je voelt hem haast niet zitten. Qua opbergruimte wat miniem maar de nieuwe zou ruimer moeten zijn als het model wat ik heb dus zou het wel eens kunnen meevallen. Enkel dat regenjasje nog he...

En over die Lobo, zo groot lijkt mij die toch ook weer niet hoor..
Post Reply