Heb zondag ook blauw, groen en rood gereden. Vond dat het parcours er zeer goed bij lag gezien de weersomstandigheden van de laatste dagen. Was trouwens de eerste keer dat ik deze route reed en had de auto geparkeerd aan het cultureel centrum.
Wat de bewegwijzering betreft verdienen ze in Overijse een dikke pluim, gewoon perfect. Toch heb ik de aansluiting met de rode lus gemist. Dan maar een tweede keer groen en daarna rood.
De reden hiervoor is heel stom. Op blauw en groen wordt zelfs gewerkt met geplastifieerde pijlen op A4 formaat. Dat went heel snel en je begint minder op te letten. Aan de aansluiting met de rode lus was de bewegwijzering normaal en heb ik over de rode pijl over gekeken. Ik was trouwens niet de enige, 2 franstalige bikers, die ik even later tegen kwam, hadden ook de aansluiting met rood gemist.
Aangezien communautaire twisten iets voor politiekers is en niet voor bikers, hebben we dan maar beslist om samen het resterende stuk groen te rijden en daarna nog rood mee te pikken.
Dat gat aan het begin van die afdaling op rood ben ik ook tegengekomen. Daar zou ik echt niet in willen sukkelen, brokken gegarandeerd. Wat die modder betreft op het laatste stuk blauw in het bos, geef mij 1 route die uitdagend is en na regen nergens een modderstrook heeft.
Overijse - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- LuckyIron
- Mountainbiker
splitsing groen-rood staat volgens mij toch redelijk duidelijk aangeduid. Als je het groene pijltje ziet, moet je het rode pijltje ook zien.Skippy-K wrote:Wat de bewegwijzering betreft verdienen ze in Overijse een dikke pluim, gewoon perfect. Toch heb ik de aansluiting met de rode lus gemist. Dan maar een tweede keer groen en daarna rood.
zie foto
wat betreft die grote A4-plastieke pijltjes, da's volgens mij nog van een andere tocht die gelijk liep met de bloso-route, dus daar moet je je niet al te veel op baseren.
Heb het parcours gisteren voor het eerst gereden en alhoewel we met momenten getrakteerd werden op een fikse bui was het goed berijdbaar, voor MTBs dan toch. (niet voor bestelwagens van Delhaize
, voor zij die er op de middag langsgereden zijn)
Die grote extra A4 pijlen zijn wel een goeie hulp als ge het parcours niet kent, alsook het bordje 'slow!' alvorens een fijne afdaling te beginnen.
Die grote extra A4 pijlen zijn wel een goeie hulp als ge het parcours niet kent, alsook het bordje 'slow!' alvorens een fijne afdaling te beginnen.
- LuckyIron
- Mountainbiker
Helaas, het antwoord is 0%ka.dee wrote:Laat ons zeggen voor 90 % ongeveer?
Genoeg?
2 valleien Route Overijse