geax barro marathon of michelin xcl a.t

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
sintesibrother
Mountainbiker

geax barro marathon of michelin xcl a.t

Post by sintesibrother »

Weet er soms iemand welke van de twee bovenstaande banden het best de modder afvoerd. Heb namelijk die twee setjes thuis liggen en weet niet welke ik het best zou steken voor de winter.

Of is het beter om modderbanden aan te schaffen. Rij vooral TT's en marathons.

greetz
cloclo
Mountainbiker

Post by cloclo »

Ik rijd met de geax barro marathon vanachter en ik ben er zeer tevreden over.Op de tt gisteren hebben we fameus wa modder gezien,en ik kwam geen enkele keer in de problemen.De modder blijft niet aan de band plakken,en ik had steeds voldoende grip. =D> Je kan de band in 2 richtingen monteren,speed of traction.Die van mij ligt in de speed richting.Ik denk dat de modderafvoer zo goed niet zal zijn als je hem andersom legt.Vooraan heb ik een geax barro mud opliggen,en daar ben ik minder tevreden van.Hij verliest rap grip,en op de baan zeker!
Filip van Nijlen
Mountainbiker

Post by Filip van Nijlen »

Ik beantwoord volledig cloclo's ervaring, bij mij ligt hij achteraan momenteel wel op traction... Dit WE twee modder TT's gereden
(tja dat begint weer hé :evil: ) en geen enkele maal problemen ondervonden terwijl vele anderen stonden te ploeteren... :drunk:
De banden gooien echt de klodders modder uit hun profiel, wel goede bril opzetten of die vliegen in de ogen...
sintesibrother
Mountainbiker

Post by sintesibrother »

Heb mijn michelins eens erop gelegt en wat blijkt nu, mijn voorderailleur sleept tegen mijn achterband (enkel op mijn eerste blad) + als ik mijn derailleur anders afregel geraak ik dan niet meer op mijn kleinste blad. :evil: ](*,) Met mijn barro marathons heb ik dat probleem niet maar die zijn momenteel al goed aan het slijten en ben nu aan het uitkijken voor nieuwe banden. #-o

Kent er iemand soms een goede polyvalente band (zoals de barro marathon) van niet meer dan 1.95inch en kostprijs rond de 20 euro :-?

greetz
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

De Ritchey Z-Max zeker. Een klassieker onder de banden.
Bikebart
Mountainbiker

Post by Bikebart »

Met z-maxen de modder in ???......dan weet je zeker dat je alle kanten op glijdt :-D
sintesibrother
Mountainbiker

Post by sintesibrother »

Heeft er iemand enige ervaring met de Maxxis Ignitor of de schwalbe skinny jimmy?? :oops: :lol: Zijn wel duurder dan mijn budjet maar als het goeie zijn zou ik het wel overwegen. [-o<
MacMan
Mountainbiker
Location: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2

Post by MacMan »

daar staat al zeer veel over geschreven (" zoeken")
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Heb twee geax barro marathon's liggen(speed).
Aan de ene kant wil ik wat meer ervaringen opdoen met andere types.
Langs de andere kant zou ik niet weten waarom ik zou veranderen.
Ik rij vol vertrouwen met die bandjes op eender welk terrein.
Loeckxke
Mountainbiker

Post by Loeckxke »

Ik deel Nebraz zijn mening. Heb vooraan en achteraan Marathons liggen en ik zou niet weten waarom ik in de modder naar andere banden zou gaan grijpen (maar heb inderdaad ook nog niet zoveel andere banden versleten)

Frederik
Post Reply