Herentals - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- cube biker
- Mountainbiker
Post by cube biker »
Vandaag de drie lussen gereden. Rood en groen liggen er goed bij, maar blauw is een echte modderpoel. Denk dat ik die de volgende keer toch maar links laat liggen en de andere lussen twee keer rij.
Overgang van groen naar rood is ook niet echt duidelijk, maar voor de rest een top-parcours!
Overgang van groen naar rood is ook niet echt duidelijk, maar voor de rest een top-parcours!
-
mariska vd pijnacker
- Mountainbiker
Post by mariska vd pijnacker »
interessant !Filip van Nijlen wrote:Ik deed reeds de combinatie vanaf bloso Herentals via Kasterlee met Blosotour van Dessel, de link is maar een 6-tal km bijna volledig off road.
100 km fiets plezier.
en hoe moette dan rijden?
- Filip van Nijlen
- Mountainbiker
Post by Filip van Nijlen »
Als je aan de windmolen van Kasterlee de grote baan oversteekt blijf je dat baantje (Doornboom) volgen tot aan de T splitsing aan de watermolen. Daar rechts aanhouden (Houtem), over de brug van de nete en iets verder begint er rechtdoor een lange onverharde weg die tot aan het kempisch kanaal komt. Het kanaal blijven volgen en dan kom je zo op de Dessel route.mariska vd pijnacker wrote:en hoe moette dan rijden?
Is dit het kempisch kanaal? Ik dacht dat het kempisch kanaal van Schoten naar Dessel loopt en dat dit kanaal van Herentals naar Bocholt loopt.Filip van Nijlen wrote:Als je aan de windmolen van Kasterlee de grote baan oversteekt blijf je dat baantje (Doornboom) volgen tot aan de T splitsing aan de watermolen. Daar rechts aanhouden (Houtem), over de brug van de nete en iets verder begint er rechtdoor een lange onverharde weg die tot aan het kempisch kanaal komt. Het kanaal blijven volgen en dan kom je zo op de Dessel route.mariska vd pijnacker wrote:en hoe moette dan rijden?
- Michelleke
- Mountainbiker
Post by Michelleke »
Ja inderdaad, dat is het Kempisch Kanaal, en loopt van Herentals via Witgoor Dessel (waar het gekruist wordt door het kanaal Schoten-Turnhout-Kwaadmechelen) waarna het dan bij Lanaken terug in het Albertkanaal komt (maar op dat laatste stukje vanaf Bochelt noemt dit kanaal de Zuid-Willemsvaart).d@Mit wrote:Is dit het kempisch kanaal? Ik dacht dat het kempisch kanaal van Schoten naar Dessel loopt en dat dit kanaal van Herentals naar Bocholt loopt.
(Heb het ook even moeten nakijken, hoor
- Michelleke
- Mountainbiker
Post by Michelleke »
Mijn neefke wilde gisteren het parcours van de Winterduathlon Kasterlee alvast eens gaan verkennen, en'k ben met hem meegeweest. (PS. deze gaat dit jaar door op 18 dec, en omvat 4x de lussen groen en blauw. Voor de geïnteresseerden, op zijn website http://www.michielschellekens.tk kan je wekelijks volgen hoe hij zich verder voorbereidt op deze wedstrijd. Vorig jaar was hij trouwens 7de.).
De groene en blauwe lus liggen er momenteel echt zeer goed bij (ben niet op de rode lus geweest, maar deze zal er zeker ook wel droog bijliggen).
Door het droge zand was het stuk weg in Lichtaart, wanneer je op het parcours richting Kasterlee rijdt, en net de weg Lichtaart-Herentals bent overgestoken, er wel erg zwaar bij. Maar voor de rest kan je overal vlot fietsen, zonder water of slijk van betekenis.
Het zal half december zeker helemaal anders zijn !
De groene en blauwe lus liggen er momenteel echt zeer goed bij (ben niet op de rode lus geweest, maar deze zal er zeker ook wel droog bijliggen).
Door het droge zand was het stuk weg in Lichtaart, wanneer je op het parcours richting Kasterlee rijdt, en net de weg Lichtaart-Herentals bent overgestoken, er wel erg zwaar bij. Maar voor de rest kan je overal vlot fietsen, zonder water of slijk van betekenis.
Het zal half december zeker helemaal anders zijn !
In een poging mijn vrouwtje ook warm te krijgen voor de mtb, heb ik haar deze namiddag meegenomen naar het niet te lastige parcours Herentals-Kasterlee.
Het minste dat kan gezegd worden is dat het er perfect bijligt.
Alleen de lange zandstrook in Lichtaart kan voor wat problemen zorgen.
Voor de rest kom je thuis met een bike die geen onderhoud nodig heeft.
De bepijling is perfect in orde.
Opmerkelijk was de grote mountainbikedrukte op deze prachtige namiddag.
Ik denk dat deze blosoroute wel 1 van de drukst bereden routes is.
Bovendien waren in de buurt van de Florealclub nog een pak cyclocrossers aan het oefenen, zodat het daar zelfs even opletten was om niet overreden te worden
Het minste dat kan gezegd worden is dat het er perfect bijligt.
Alleen de lange zandstrook in Lichtaart kan voor wat problemen zorgen.
Voor de rest kom je thuis met een bike die geen onderhoud nodig heeft.
De bepijling is perfect in orde.
Opmerkelijk was de grote mountainbikedrukte op deze prachtige namiddag.
Ik denk dat deze blosoroute wel 1 van de drukst bereden routes is.
Bovendien waren in de buurt van de Florealclub nog een pak cyclocrossers aan het oefenen, zodat het daar zelfs even opletten was om niet overreden te worden
- scelter
- Mountainbiker
Ik was er deze namiddag ook, kheb me helaas weer moeten beperken tot de rode en groene lus wegens tijdsgebrek. Het ging deze keer wel een pak beter vooruit als tijdens de vorst van afgelopen winter, toen het just een ijspiste was. Die single track aan het begin van de groene lus is prachtig om te doen, veel kortebochtjes, waar ge toch op snelheid kunt blijven.
Het was er idd enorm druk. Ben er een groep van 8tal mountainbikesters voorbij gereden. Er zat ook een hele bende veldrijders op het parcour, en ik heb nog verscheidene anderen gezien.
Het was er idd enorm druk. Ben er een groep van 8tal mountainbikesters voorbij gereden. Er zat ook een hele bende veldrijders op het parcour, en ik heb nog verscheidene anderen gezien.
Die groep mountainbikesters (rood met zwarte tenue zonder reclame ?) zijn "ons" voorbijgeknald...scelter wrote:Ik was er deze namiddag ook, kheb me helaas weer moeten beperken tot de rode en groene lus wegens tijdsgebrek. Het ging deze keer wel een pak beter vooruit als tijdens de vorst van afgelopen winter, toen het just een ijspiste was. Die single track aan het begin van de groene lus is prachtig om te doen, veel kortebochtjes, waar ge toch op snelheid kunt blijven.
Ik zal het maar op mijn eega steken zeker ?