Mavic xc 717 of crosslands

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: crossland

Post by freezy »

endorfin wrote:neem maar snel de crossland !!
laag gewicht, sterk, schijf en velg rem mogelijk.
Tubeless
Mooi design
kan je al hebben voor 170€

:evil:
Ik ben toch niet zo tevreden van mijn crosslands, al eens een velg kapot gereden, vorige week spaken die steeds los kwamen. Ze staan nu 'vast' maar kraken weeral en de body kraakt en piept dat het niet lief is. De wielen zijn ocharme 1 jaar oud............... Echt stijf vind ik ze ook niet. Thx Mavic maar mijn volgende worden DT wieltjes met notubes-behandeling.
Mondeoracing
Mountainbiker

crossland

Post by Mondeoracing »

Zou ook crossland nemen.

Zijn goede wielen voor zeker betaalbare prijs. Van de body moet je geen schrik meer hebben zijn nietmeer de body's van vroegere modellen zoals crossroc of crossride. Ze zijn nu voorzien van de FTS-L body zelfde principe als de Crossmax.

Gaan voor crossland zou ik zeggen.
JefB
Mountainbiker

Post by JefB »

Die crosslands zijn toch net niet licht...
Guest

Post by Guest »

Mondeoracing wrote:Zou ook crossland nemen.

Zijn goede wielen voor zeker betaalbare prijs. Van de body moet je geen schrik meer hebben zijn nietmeer de body's van vroegere modellen zoals crossroc of crossride. Ze zijn nu voorzien van de FTS-L body zelfde principe als de Crossmax.

mm de body's van de crossmaxen staan nu ook niet echt bekend voor duurzame body's (laat staan de lagers)
ga maar voor gewone wielen met shimano naven erin
daar heb je het minste problemen mee
Tambar
Mountainbiker

Post by Tambar »

Wat is het gewicht van de 717-XT-sapim combinatie ??
Gisteren tijdens wisselen van banden mijn originele combinatie met XT-naven en met XT-snelspanners gewogen en kwam op 2600 gr :oops:, met XT cassette erop. Zonder zou ik ongeveer op 2330 gr komen, nog veel te veel.

Greetz

Bart
Mondeoracing
Mountainbiker

Post by Mondeoracing »

manitou. wrote:

mm de body's van de crossmaxen staan nu ook niet echt bekend voor duurzame body's (laat staan de lagers)
het is wat je duurzaam noemt, had tot 3 weken geleden crossmax ust van 1 ste model dus ondertussen toch ongeveer 6 jaar oud. Heb in die 6 jaar 3 keer de lager van de body moeten vervangen. Alles bij elkaar doe ik ongeveer 2500 km per jaar met MTB dus vind ik dit alles behalve slecht, als je XT naven steekt ben je ook bijna zeker dat je body na dik jaar mag vervangen dus. Weet wel als je na gewicht kijkt dat dan de wielen met XT naven wel lichter gaan uitkomen.
Guest

Post by Guest »

Mondeoracing wrote:
manitou. wrote:

het is wat je duurzaam noemt, had tot 3 weken geleden crossmax ust van 1 ste model dus ondertussen toch ongeveer 6 jaar oud. Heb in die 6 jaar 3 keer de lager van de body moeten vervangen. Alles bij elkaar doe ik ongeveer 2500 km per jaar met MTB dus vind ik dit alles behalve slecht, als je XT naven steekt ben je ook bijna zeker dat je body na dik jaar mag vervangen dus. Weet wel als je na gewicht kijkt dat dan de wielen met XT naven wel lichter gaan uitkomen.
xt achternaaf heb ik al eens 8000km mee gedaan zonder de body te veranderen
met een xtr al meer dan 9000km
kameraad met xmaxxen om de 6maand( rond de 1000km)
lagers om het jaar (2000km)
lagers bij mijn xtr naven eens om de twee a drie jaar open halen om te smeren en nieuwe lagerstjes in te doen (dit kan met gemakkelijk zelf)
dan weet ik wel wat te kiezen
profi
Mountainbiker
Location: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Post by profi »

Ik heb vorige week men setje wielen ontvangen.
Araya velgen , xt naven en ritchey wcs spaken.
Kheb dit laten maken door Ernie van www.bikeboosting.nl.
Echt een mooi setje voor 165 euro.
Kzal ze eens wegen vandaag. :-D
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

profi wrote: Kzal ze eens wegen vandaag. :-D
En?
profi
Mountainbiker
Location: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Post by profi »

Zonder snelspanners en velglinten.
Ze zijn niet digitaal gewogen.
Vooraan ongeveer 750 gr en achteraan ongeveer 970 gr.
Niet slecht he' voor zon goedkoop setje. :-D
Post Reply