Ik ben toch niet zo tevreden van mijn crosslands, al eens een velg kapot gereden, vorige week spaken die steeds los kwamen. Ze staan nu 'vast' maar kraken weeral en de body kraakt en piept dat het niet lief is. De wielen zijn ocharme 1 jaar oud............... Echt stijf vind ik ze ook niet. Thx Mavic maar mijn volgende worden DT wieltjes met notubes-behandeling.endorfin wrote:neem maar snel de crossland !!
laag gewicht, sterk, schijf en velg rem mogelijk.
Tubeless
Mooi design
kan je al hebben voor 170€
Mavic xc 717 of crosslands
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Re: crossland
- Mondeoracing
- Mountainbiker
crossland
Post by Mondeoracing »
Zou ook crossland nemen.
Zijn goede wielen voor zeker betaalbare prijs. Van de body moet je geen schrik meer hebben zijn nietmeer de body's van vroegere modellen zoals crossroc of crossride. Ze zijn nu voorzien van de FTS-L body zelfde principe als de Crossmax.
Gaan voor crossland zou ik zeggen.
Zijn goede wielen voor zeker betaalbare prijs. Van de body moet je geen schrik meer hebben zijn nietmeer de body's van vroegere modellen zoals crossroc of crossride. Ze zijn nu voorzien van de FTS-L body zelfde principe als de Crossmax.
-
Guest
Post by Guest »
mm de body's van de crossmaxen staan nu ook niet echt bekend voor duurzame body's (laat staan de lagers)Mondeoracing wrote:Zou ook crossland nemen.
ga maar voor gewone wielen met shimano naven erin
daar heb je het minste problemen mee
- Mondeoracing
- Mountainbiker
Post by Mondeoracing »
het is wat je duurzaam noemt, had tot 3 weken geleden crossmax ust van 1 ste model dus ondertussen toch ongeveer 6 jaar oud. Heb in die 6 jaar 3 keer de lager van de body moeten vervangen. Alles bij elkaar doe ik ongeveer 2500 km per jaar met MTB dus vind ik dit alles behalve slecht, als je XT naven steekt ben je ook bijna zeker dat je body na dik jaar mag vervangen dus. Weet wel als je na gewicht kijkt dat dan de wielen met XT naven wel lichter gaan uitkomen.manitou. wrote:mm de body's van de crossmaxen staan nu ook niet echt bekend voor duurzame body's (laat staan de lagers)Mondeoracing wrote:Zou ook crossland nemen.
-
Guest
Post by Guest »
xt achternaaf heb ik al eens 8000km mee gedaan zonder de body te veranderenMondeoracing wrote:het is wat je duurzaam noemt, had tot 3 weken geleden crossmax ust van 1 ste model dus ondertussen toch ongeveer 6 jaar oud. Heb in die 6 jaar 3 keer de lager van de body moeten vervangen. Alles bij elkaar doe ik ongeveer 2500 km per jaar met MTB dus vind ik dit alles behalve slecht, als je XT naven steekt ben je ook bijna zeker dat je body na dik jaar mag vervangen dus. Weet wel als je na gewicht kijkt dat dan de wielen met XT naven wel lichter gaan uitkomen.manitou. wrote:mm de body's van de crossmaxen staan nu ook niet echt bekend voor duurzame body's (laat staan de lagers)Mondeoracing wrote:Zou ook crossland nemen.
met een xtr al meer dan 9000km
kameraad met xmaxxen om de 6maand( rond de 1000km)
lagers om het jaar (2000km)
lagers bij mijn xtr naven eens om de twee a drie jaar open halen om te smeren en nieuwe lagerstjes in te doen (dit kan met gemakkelijk zelf)
dan weet ik wel wat te kiezen
- profi
- Mountainbiker
- Location: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS
Ik heb vorige week men setje wielen ontvangen.
Araya velgen , xt naven en ritchey wcs spaken.
Kheb dit laten maken door Ernie van www.bikeboosting.nl.
Echt een mooi setje voor 165 euro.
Kzal ze eens wegen vandaag.
Araya velgen , xt naven en ritchey wcs spaken.
Kheb dit laten maken door Ernie van www.bikeboosting.nl.
Echt een mooi setje voor 165 euro.
Kzal ze eens wegen vandaag.