MTB en (loslopende) honden

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

90 % loopt mee uit blijheid.
Milan
Mountainbiker
Location: Trek 6500 hs 33 evo 2, Sportivo track bike & GT Ruckus dj

Post by Milan »

ja das wle waar maar ze denken soms ook oh leuk spelen en dan bijten de speels in je beenen denkt je da ze gaan doorbijten en dan verschiet je en stamp je en worden ze kwaad dan zitten we terug op het zelfde cirquit denk dakket eens ga vragen aan de hondeschool wa het beste is :bounce: !!!
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

deze discussie met daarin nuttige tips is reeds gevoerd (oa tamelijk uitvoerig door mezelf)
zie : http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... sc&start=0
metalgod
Mountainbiker

Post by metalgod »

aangezien honden mijn 2de hobby is na MTB kan ik wel enkele tips geven

- kijk de hond NOOIT in de ogen
- zeker niet naar stampen

- De enige oplossing is er keihard op brullen (en met keihard bedoel ik ook KEIHARD(, de hond word zo overdondert van uw reactie dat hij meteen de biezen neemt!
metalgod
Mountainbiker

Post by metalgod »

aangezien honden mijn 2de hobby is na MTB kan ik wel enkele tips geven

- De enige oplossing is er keihard op brullen (en met keihard bedoel ik ook KEIHARD(, de hond word zo overdondert van uw reactie dat hij meteen de biezen neemt!
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Kan Metalgod bijtreden, dat brullen werkt dus echt.. laat je maar eens goed gaan de volgende keer dat zo'n hond op je afkomt.. :-D
Milan
Mountainbiker
Location: Trek 6500 hs 33 evo 2, Sportivo track bike & GT Ruckus dj

Post by Milan »

metalgod wrote:aangezien honden mijn 2de hobby is na MTB kan ik wel enkele tips geven

mag men dat ook doen terwijl men op de fiets zit?
ps: leuk das gemakkelijk alsde net naar hatebreed of behemoth zit te luisteren roep dan(now is the time i will rise on my feet,... i will be heard) :bounce: :bounce: :bounce: :drunk: !!!
sunny
Mountainbiker

Post by sunny »

Ik denk dat de "hondenhaters" sneller last hebben dan de dierenvrienden,ik rij al 14 jaar mtb en heb nog geen enkele slechte ervaring met honden,misschien voelen die beestjes het aan wanneer je hen niet mag,tijdens de meer rustige tochtjes stop ik wel eens om zo'n keffertje,of zijn grote broer,over de bol te aaien,het doet wonderen geloof me
groetjes
Sunny
darrigade
Mountainbiker

Post by darrigade »

sunny wrote:Ik denk dat de "hondenhaters" sneller last hebben dan de dierenvrienden,ik rij al 14 jaar mtb en heb nog geen enkele slechte ervaring met honden,misschien voelen die beestjes het aan wanneer je hen niet mag,tijdens de meer rustige tochtjes stop ik wel eens om zo'n keffertje,of zijn grote broer,over de bol te aaien,het doet wonderen geloof me
groetjes
Sunny
Het heeft meestal niet te maken met het haten van honden, maar met het schrik hebben van honden. Zo'n beest voelt dat en grijpt zijn kans.
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

Zo'n beest voelt dat en grijpt zijn kans.
denk je nu echt dat een hond ligt te wachten op de kans om eindelijks eens in een passerende biker zijn kuiten te bijten #-o
Post Reply