Technisch parcours te Wetteren gepland...

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Brainiac
Mountainbiker

Post by Brainiac »

Niet te snel victorie kraaien. 'k Ben gisteren de route eens wezen testen en spijtig genoeg ontbreken tussen Oordegem en Serskamp ongeveer nog alle pijltjes. Ik ben er dan ook hopeloos verloren gereden ergens in de velden van Smetlede... met plannetje.
De route is mooi, vlak en snel. Voor 1 keer denk ik dat de verhouding off-road - asfalt zelfs nog groter is dan vermeld in de bloso fiche. Op deze route wordt er bijna continu gekozen voor de veldwegen waar mogelijk en worden de centra van de dorpen ontweken.
De combinatie met Sint-Lievens Houtem lijkt ideaal, want in Bavegem overlappen de 2 routes. Wat daar wel voor enige verwarring kan zorgen, doordat er 1 pijltje naar links en 1 naar rechts wijst. De bordjes van de route Wetteren zijn voor de verandering een gemonteerd op rechthoekige palen, en op die manier kun je ze dan ook herkennen.
Wat ik er van kunnen rijden heb, was echt mooi. Weinig stukken die we al kunnen kennen uit toertochten, en nog maar zelden zoveel konijnen en fazanten tegengekomen tussen de velden.

Annex:
'k Heb ondertussen eens contact opgenomen met de sportdienst Wetteren. De bepijling is nog volop aan de gang. Er is nog geen beslissing genomen over een definitieve datum voor de officiële opening, maar die zou hoogst waarschijnlijk ergens vallen in de 2de helft van oktober.
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

Ik ben vandaag wat gaan rijden op de baan, met de mtb, en ben onderweg ook wa pijlkes tegengekomen. Langs de steenweg Gent-Aalst aan de molen, steekt de route de baan over. Ook langs de weg van Oordegem naar Wetteren, kwam ik pijltjes tegen. Dat waren er van bloso.
Ik kwam rond Wetteren ook nog andere pijltjes tegen. Pijltjes met zon' fietske opgetekend. Zowel groene als paarse. Ik dacht dat die groene van vakantiegenoegens waren, en enkel wegritten bepijlden. Maar sommige stukken waren ook off-road. Weet iemand het verschil tussen deze routes?
bikerLieven
Mountainbiker

Post by bikerLieven »

Wij zijn met onze club deze week uitgenodigd geweest voor een voorafgaande vergadering met de sportraad ivm deze nieuwe BLOSO route in Wetteren. De officiele opening zou plaatsvinden op zaterdag 22 oktober om 14 in Sporcentrum de Warande. Zal dit nog bevestigen. Men had ons ook gevraagd om daar ' in het milieu' wat promotie rond te maken. Vandaar...

De bepijling zou deze week af moeten zijn. Er zijn inderdaad wat problemen geweest ivm het parcours. Vooral boomkwekers zouden moeilijk gedaan hebben. Er waren ook wat problemen met Aminal ivm het gebruik van de Wetterse Stuifduinen (de zandbergen) en Serskampbos. Blijkbaar is alles nu opgelost. Het parcours zal stukken bevatten van onze tourtocht van 11/9 dit jaar en ook stukken van onze tourtocht van vorig jaar.

Heb het nog niet zelf gereden maar de meeste baantjes op het plan ken ik goed en ziet er dik in orde uit!
Brainiac
Mountainbiker

Post by Brainiac »

Hebben de route dit weekend nog eens gereden, in combinatie met de route van St.-Lievens Houtem. En er zitten idd wat stukken in van de 2mb tocht van dit jaar (in omgekeerde richting dan).
De "doortocht" van Serskampbos is wel heel erg beperkt op de "standaard" route. De mooiste stukken op de route zijn te vinden rond Bavegem, Oordegem, Smetlede, kortom zolang het maar ver weg is van Wetteren. :P
Daar liggen ook de enige 2 "hellingen" van de route.
Na 2 keer, denk ik niet dat ik de route nog dikwijls ga rijden. Is te vlak, te snel en te weinig afwisseling om echt te boeien. Voor een trainingstochtje tijdens de week, blijf ik toch voor Oosterzele kiezen (of Zottegem tijdens de zomer).
De combinatie met Sint-Lievens Houtem maakt het geheel niet echt veel interessanter.
KV
Mountainbiker

Post by KV »

@bikerLieven

dus dit weekend zou het geen probleem zijn om de route te volgen via de pijltjes van Bloso?
Markus
Mountainbiker

Post by Markus »

Heb reeds twee maal deze route proberen rijden. Telkens verloren gereden te Smetlede. Vandaag gezien dat de route onze straat dwarst, op ongeveer twee km van de Warande aan het einde van de tocht. De route is dus vast volledig uitgepijld. Dikke proficiat aan de routebouwers, beter is er in deze streek niet te biken. In de zomer snel parcours, reken in de winter op flink wat modder.

PS Dé tocht door de streek blijft natuurlijk de TT van 2 many bikers. =D>
Last edited by Markus on Thu 30 Mar 2006 19:16, edited 1 time in total.
bikerLieven
Mountainbiker

Post by bikerLieven »

Heb woensdag ook de tocht gereden en is nu inderdaad volledig uitgepijld. Was wel even zoeken naar de exacte startplaats ( blijkbaar aan de hoofdingang van de Warande aan de spoorweg). De meeste van de wegels zaten in onze tourtocht van vorig jaar en dit jaar, maar geen paniek: we zulllen voor onze tourtocht nog wel nieuwe stukjes vinden ( wordt nu wel moeilijk).

Een onbekend stuk voor mij was in het gras naast de Schelde gans op het einde. Had de eindsprint naar de Warande al ingezet, maar er kwam maar geen einde aan dat plat maar vervelend stuk.

Een dikke proficiat aan initiatiefnemer en uitstippelaar Jef Bracke ( secretaris van Gemeente Wetteren en fervent MTB'er)
KV
Mountainbiker

Post by KV »

Heb ze vandaag ook eens gereden maar volledig de mist ingegaan bij de splitsing na het voetbalveld van Letterhoutem, volg je dan de blauwe pijl (links) of de groene ( rechts)?
Brainiac
Mountainbiker

Post by Brainiac »

In de route van Wetteren zit er geen blauw. Trouwens, die passeert zelfs niet eens in Letterhoutem. :-D Je was waarschijnlijk daarvoor al verkeerd gereden in Bavegem. Zie een van mijn eerdere posts.
In Bavegem, kom je een punt tegen met plotseling 3 paaltjes/pijltjes kort op elkaar. De route van Wetteren gaat naar links, St.-Lievens Houtem naar rechts. De paaltjes van Wetteren zijn overigens rechthoekig, terwijl die van SLH rond zijn.

(Jij verwijst naar de splitsing blauw/groen op de route van SLH. Beviel de route een beetje in SLH :lol: )
KV
Mountainbiker

Post by KV »

het was een beetje verder dan gepland hé :P :-D

Nee kan me zelfs niet herinneren drie paaltjes na mekaar te gezien te hebben...weet je toevallig niet na hoeveel km dit is?
Post Reply