Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Explicarmelo
Mountainbiker
Location: Cube Airmatic Teamline, DtSwiss, Fox F100X, X.0, Magura Marta SL!

Post by Explicarmelo »

Fuzzion wrote:Vandaag de Bloso-route gereden in Heverlee.

En goed nieuws, er is gesnoeid langs het spoor!!! =D>

Grtz
Hoera, daar was de laatste tijd echt geen doorkomen meer aan. Zijn toevallig die "trapkes" ook wat aangevuld? Anders geraakt ge nie meer boven in één keer...
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Explicarmelo wrote:Zijn toevallig die "trapkes" ook wat aangevuld? Anders geraakt ge nie meer boven in één keer...
Laat het uit, zeg !!! Dat maakt die klim nu juist zo leuk ...

Toen ik 3 jaar terug begon met MTB, deed ik die op mijn lichtste viteske, en dan was 't nog puffen en stoempen en doen en halfweg stilvallen en tevoet verder moeten ... Maar na een handvol mislukte pogingen ben ik er na verloop van tijd toch opgeraakt, dus : blijven proberen :wink: !!!
Fuzzion
Mountainbiker

Post by Fuzzion »

k Heb de indruk dat die 'trapjes' meer en meer 'trappen' beginnen te worden. [-o< Het wordt er niet gemakkelijker op, maar het is zeker mogelijk om boven te komen zonder af te stappen. Ideaal om de techniek een beetje bij te schaven....

Grtz
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ja, het is daar van DOEF DOEF DOEF, zeker met een HT.
Moeilijk om een ritme erin te houden. ideaal om een FS te testen en te zien wat hij er bergop van bakt (of net niet) in vergelijking met een HT.
Bergaf zal je waarschijnlijk sneller zijn met een FS, tenzij je zoals een maat van mij je frame erop breekt :cry:
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

bovenkomen lukt nu zonder noemenswaardige problemen ..... :bounce:

weet iemand waarom de pijlen net na de Kluis overplakt zijn door grotere plastieken pijlen ?

rechtdoor ipv rechtsaf de afdaling richting "muur" te nemen .. :-?
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Nee, ik heb dat ook al een maand in het snotje. Ik denk dat dat pijltje daar verkeerd gehangen is.. zal het binnenkort bij mijn verzameling voegen. :P
Heinz
Mountainbiker

Post by Heinz »

A d r i wrote:Nee, ik heb dat ook al een maand in het snotje. Ik denk dat dat pijltje daar verkeerd gehangen is.. zal het binnenkort bij mijn verzameling voegen. :P
ik snap het ook nog niet helemaal, ik dacht dat dit zou zijn om de klim aan de Savenel over te slaan samen met dat modderig stuk langs dat veld aan Nethen.

Als je het pijltje rechtdoor volgt, volg je gewoon de Walendreef en kom je toch aan de kruising met de Nethense baan terug op het blauw parcours?
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Heinz wrote:
A d r i wrote:Nee, ik heb dat ook al een maand in het snotje. Ik denk dat dat pijltje daar verkeerd gehangen is.. zal het binnenkort bij mijn verzameling voegen. :P
ik snap het ook nog niet helemaal, ik dacht dat dit zou zijn om de klim aan de Savenel over te slaan samen met dat modderig stuk langs dat veld aan Nethen.

Als je het pijltje rechtdoor volgt, volg je gewoon de Walendreef en kom je toch aan de kruising met de Nethense baan terug op het blauw parcours?
Dat klopt ja, je komt terug op het vervolg van de route, maar je mist eigenlijk een prachtige afdaling en een zeer leuke klim (en een modderig stuk :roll: )
Heinz
Mountainbiker

Post by Heinz »

A d r i wrote:
Heinz wrote:

Dat klopt ja, je komt terug op het vervolg van de route, maar je mist eigenlijk een prachtige afdaling en een zeer leuke klim (en een modderig stuk :roll: )
het is inderdaad nog niet in mijn hoofd opgekomen om daar rechtdoor te rijden, vooral niet omdat het een prachtige afdaling is die zeer welkom is na die lastig klim er net voor...
en dat modderig stuk moeten we er maar bij nemen zeker...
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

ben effe niet mee, maar zo rij ik daar: klim van de "kluis', boven pijltje volgen naar links, dan rechts een afdaling nemen. Beneden wijst de pijl naar links richting modderstrook. Daar ga ik rechts af (korte niet te steile klim) en vlak aan een groene afsluiting naar links (smalle afdaling). Dan komt ge op een fietspad, links af. Aan het eerst kruispunt links af, de kasseien op. Zo komt ge dan aan de voet van de 'savenel'. Voordeel: kort off -road klim, off-road afdaling en geen modderstrook.

Ben ik mee of zitten jullie ergens anders op het parcours?

Willy
Post Reply