Houffalize

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
jervanheg
Mountainbiker

Tweede rit in Houffa

Post by jervanheg »

Wegens schitterend weer een dagje verlof genomen, en erop uit getrokken naar Houffa. Gisteren ben ik de rode 3 gaan verkennen - heb er in totaal drie uur over gedaan, maar ik ben dan ook een ab-so-lute beginner met ditto conditie en fiets (decathlon). Daags voordien heb ik al eens de gele route gedaan; vrij kort maar wel enkele spectaculaire stukken.

Vooral begin en laatste kilometers zijn leuk. Onderweg zijn er redelijk lange stukken beton/asfalt; maar daar stoor ik me niet aan (ik rij niet zozeer voor de kick van het biken zelf, maar vooral om van de natuur en "den buiten" te genieten).

Nadien op een terrasje uitgerust - een schitterende afsluiting van de zomer.

Vanaf nu heb ik me voorgenomen om minstens 1x per maand naar ginder te gaan, kwestie van de techniek en conditie wat op peil te brengen.

Jeroen
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

Dit weekend de beide blauwe gedaan - ééntje fantastisch, het andere niet meer dan recreatie.

Als iemand van plan is te vertrekken naar Houffa (en andere streken); bel even voordien naar de toeristische diensten.... er worden nu dagelijks wel ergens routes afgesloten wegens jachtseizoen.

En ik weet ook niet wat er aan de hand was dit weekend, misschien het mooie weer; maar de beide fietsenverhuren in Houffa waren al om 9u30 "uitverkocht".
Thys
Mountainbiker

Post by Thys »

Mms volgende week er eens op uit trekken (1dag heen en weer) om een luske te doen.
Iemand een idee wat ik mag verwachten modder (berijdbaarheid)?, bepijling? ber
Welke routes raden jullie mij aan? (1en3?-wordt gezegd een goede combinatie te zijn)
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

Net in het voorbije weekend nog eens de rode 3 gedaan.
Vrijdagnacht regen, en zaterdag was het een beetje... vochtig.

Maar eens je je ermee verzoend hebt dat je modderzwart naar huis gaat komen, viel het best mee. Ondanks plassen en modder bleef de mechaniek mooi vrij (het is geen klei-modder). Naar het eind toe kan het beekje al het overgrote deel van de modder wegspoelen!

Enkele delen waren afgesloten voor de jacht (omleiding was voorzien, die was trouwens erg mooi!). Route zelf was weer eens ronduit schitterend!!!! Totaal inclusief omleiding + 1 keer afslag gemist : 44 km.

Als je een fiets moet huren : Houffa bike was weeral eens uitverkocht, dus tijdig reserveren of langsgaan!
Splenter
Mountainbiker

Post by Splenter »

Op het infobord in het centrum kun je ook altijd terugvinden welke routes die dag vrij zijn. Sommige routes worden immers voor een dag afgesloten voor de jacht, en andere routes krijgen een omleiding. Mooi initiatief vind ik zo, dan begin je niet nutteloos aan een afgesloten route. Omleidingen zijn ook altijd goed geplaatst en ze zoeken ook naar offroad omleidingen. (dikwijls is de omleiding zelfs mooier dan de eigenlijke route!)

voor fietsverhuur kun je trouwens ook altijd terecht bij Moulin Bock, dat ligt op de weg richting La Roche, net voor je Houffalize verlaat aan de linkerkant. Is tijdens de week niet altijd open, maar tijdens het weekend normaal gezien altijd!
site: zie hieronder :wink:
detlefmoerman
Mountainbiker

Houffalize

Post by detlefmoerman »

ik ga al jaren gaan mountainbiken in houffalize, regen zonneschijn of sneeuw, altijd is het daar de moeite waard en een avontuur om zeker niet te missen
fvermander
Mountainbiker

Post by fvermander »

Op zondag 6 november heb ik samen met 3 collega's de rode route nr.3 gereden. Het was mijn eerste keer dat ik naar de Ardennen ging om te biken en het is inderdaad goed meegevallen. Mooi parcours, maar voor mij mocht het nog iets lastiger. Op zaterdag hebben we een stuk van de VTT-tocht van Bertogne gereden (die ook zondag plaatsvond) en dat was nog een stuk lastiger dan in Houffalize.

2 van mijn collega's hadden geen bike, we hebben die gehuurd (en gereserveerd :wink: ) bij Houffa-bike. Een zeer vriendelijke meneer! Ik mocht na de rit zelfs mijn eigen bike bij hem afspuiten. Allemaal geen probleem! De Houffa-bikes waren trouwens van een zeer degelijke kwaliteit.
...Jokke
Mountainbiker

Post by ...Jokke »

fvermander wrote:
2 van mijn collega's hadden geen bike, we hebben die gehuurd (en gereserveerd :wink: ) bij Houffa-bike. Een zeer vriendelijke meneer! Ik mocht na de rit zelfs mijn eigen bike bij hem afspuiten. Allemaal geen probleem! De Houffa-bikes waren trouwens van een zeer degelijke kwaliteit.
Die Gasten van Houffa bike zijn idd toffe kerels.
Na een rit in houffa kwam mijn wielnaaf los (XT). Ik even doorgereden naar houffa bike. Hij wilde dit herstellen voor mij; en ik kon er zelfs op wachten. Na 1h.30 was het uiteindelijk gemaakt en de rekening was erg schappelijk.
Goede service daar in Houffa =D>
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

Biker Jokke wrote:
fvermander wrote:
Die Gasten van Houffa bike zijn idd toffe kerels.
Na een rit in houffa kwam mijn wielnaaf los (XT). Ik even doorgereden naar houffa bike. Hij wilde dit herstellen voor mij; en ik kon er zelfs op wachten. Na 1h.30 was het uiteindelijk gemaakt en de rekening was erg schappelijk.
Goede service daar in Houffa =D>
Houffabike is zeer gemakkelijk zeker waneer je een weekje in houffa zit en er iets aan je bike komt.
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

Idd! Tijdens een tocht in de nazomer kwam ik op de rode 3 een groep nederlanders tegen, waarvan ééntje nogal zwaar ten val gekomen is. Hij herhaalde alles steeds, en kon zich verder niets herinnneren. Je zou denken een hersenschudding, maar dat kon het dus niet zijn.

Maar zijn vrienden vertelden me dat hij iets verder met de jeep werd opgehaald... door iemand van Houffa Bike.

Toch enkele autochtonen die beseffen dat hun inkomen afhangt van de service!
Post Reply