In de winter kruip ik regelmatig op de hometrainer als het buiten te vies weer is.
De kou houdt me niet tegen. Heb genoeg winterkledij. Ik rij wel iets meer op de baan en duik enkel het bos in als het droog is.
Het modderdabben doe ik wel op de TT'en.
Overwinteren... wie? hoe?
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
-
herder ardi
- Mountainbiker
Post by herder ardi »
wie weet zijn we dat welfrankex wrote: Anders hadden we evengoed wielrenners kunnen worden !
-
$mokeyJoe
Post by $mokeyJoe »
Spinning is eigenlijk niet goed voor basis,maar eerder voor intervaltraining.Spinning is,ik weet niet of je het al gedaan hebt,constant afwisselende cadans en kracht.Niet echt ideaal voor basistraining zeg maar...Zalman wrote:nu vraag ik mij eigenlijk af of je met spinning een goede basis kunt opdoen in de winter?
zodat je er in het voorjaar terug kunt invliegen
Inderdaad,niet spinnen of fitness in!...Biken en afzien.Alhoewel de ritten doorgaans korter zijn in de winter.Voor het weer laat ik het niet zijn,voor den donker bedank ik meer.Ik rijd als het donker is op rollen(basistraining)Zolang het daglicht is...rijden verdomme!frankex wrote:Blijven rijden verdomme
Groetjes,
$mokeyJoe
- S-WORKS BIKER
- Mountainbiker
Post by S-WORKS BIKER »
RUSTEN?? dat staat er bij mij ff niet op de planning,trainen voor de winterduathlon te Kasterlee,3 à4 keer met de koersfiets of ATB op de weg(50à65km) en min.één TT op zondag maar dan wel min.80km(rij de TT tweemaal)en verder 2 keer lopen(10à15km) en 2 keer zwemmen(2km) per week
-
herder ardi
- Mountainbiker
Post by herder ardi »
overwinteren wil natuurlijk niet noodzakelijk zeggen rusten. Daarnet nogmaals geconfronteerd geweest met het gevaar van de duisternis. schoon lampkes gestoken en normale trainingsroute gereden (75% autoloos langs het schipdonkkanaal tss Gent en Deinze) maar dan een paar drukke kruispunten over en 2 maal bijna van de baan gereden. Dan maken ze nog van hun oren ... 't zal dan toch overwegend fitness zijn denk ik, de sauna nadien zal ook deugd doen
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Nie ziek en toch niet gereden vorige week en weekend, dat is al lang geleden. Heel lang geleden.
De sneeuw van vorig weekend zit er natuurlijk voor iets tussen maar vooral, ik heb mijn eigen eens anderhalve week bike-rust opgelegd. Tot zaterdag kom ik zelfs niet in de buurt van mijn velokes.
Honger is de beste saus
De sneeuw van vorig weekend zit er natuurlijk voor iets tussen maar vooral, ik heb mijn eigen eens anderhalve week bike-rust opgelegd. Tot zaterdag kom ik zelfs niet in de buurt van mijn velokes.
Honger is de beste saus
Een volledig overdekte ligfiets lijkt me een goed alternatief voor in de winter, zet er twee serieuze koplampen op en een achterlicht en hang hem vol reflectoren, en je kunt er vrij veilig en comfortabel lsd trainingen mee doen (het zijn vooral die trainingen die een probleem vormen in de winter, al moet je uitgerekend dan het meest aan je basis werken).