Overwinteren... wie? hoe?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
herder ardi
Mountainbiker

Overwinteren... wie? hoe?

Post by herder ardi »

Vandaag begint de herfst, hoera. Naast de zekerheid dat er massaal pompoensoep gelepeld wordt en de blaadjes hun bomen verliezen en de mtb'ers die zich ergeren aan de wtc'ers vroeg ik mij af hoe iedereen overwintert. Wordt er voor een andere sport gekozen?
Volharders die ook 's avonds dikke kledij aantrekken en toch voor de mtb tocht met licht gaan? Fitnessen misschien?
Hoe zit het met de intensiteit van training? Wordt een training al eens een keertje geskipped, een ander schema misschien?

Ben zelf nog een beetje aan het zoeken. Nu valt het nog te doen om 19u thuiskomen en dan nog snel een paar uur op de fiets, maar ga toch een paar andere sporten opzoeken denk ik. 's weekends de wintertochten rijden met de mudbike maar in de week zwemmen, skeeleren langs het schipdonkkanaaal....

ardi
dvc
Mountainbiker

Post by dvc »

Ik kom pas om 19.40u thuis, dus een avondlijk ritje zit er vanaf nu niet meer in. Ik doe echter al geruime tijd af en toe een looptochtje van een 9-tal kilometer tijdens mijn middagpauze. Ik ben van plan dit wat op te drijven tijdens de wintermaanden. En dan in het weekend een rustig (baan)ritje op zaterdag en MTB op zondag (waarschijnlijk nauwelijks tt's, eerder vaste routes).

Ben benieuwd om de alternatieven van andere mensen te horen!
Mommen
Mountainbiker

Post by Mommen »

Als het echt modderig is blijf ik meestal thuis, ik heb tans een mudbike maar het schoonmaken in de kou zit me wat tegen. Als het echt hartje winter is en het vriest dan ben ik wel paraat, handschoenen aan, winterkledij aan, muts op de kop. Tevens vindt ik de bossen mooi in de winter, je kan overal kijken, overal bladeren, het is iets speciaals.
Wat de conditie betreft gaat ze wel wat achteruit, maar in de lente wordt die weer opgebouwd en in de zomer is die tiptop. Dus deze periode is meer een rustperiode voor mij. Ik ben btw ook geen competitierijder dus waarom moet de conditie super zijn. Liever wat genieten van de ritten en wat lachen :lol:
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

In de winter heb ik er 1 gewoonte bij die ik 's zomers niet doe, dat is de maandag eens gaan zwemmen.

Voor de rest gewoon doorrijden, andere jaren zette ik de koersfiets volledig opzij van half oktober tot 31 december en deed al mijn ritten (zowel weg als veld) op de mtb. Dit jaar ga ik blijven verder rijden met de koersfiets. Is ook praktischer met de modder e.d.

De winter is voor mij wel beter voor de TT's aangezien in 's zomers in het weekend werk en 's winters niet. Daarom gebeurt het 's winters meer dat ik 2 TT's per weekend rij. Maar de TT's worden dan wel rustiger afgehaspeld, er niet meer zo erg invliegen als 's zomers :-D
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Ik ga naar de fitness, daar krijg ik een aangepast programma. Let wel, als ik kan, ga ik toch liefst buiten een ritje gaan doen, maar als het weer teveel tegen zit, is de fitness en mooi alternatief. Ik heb ook rollen, maar dat verveelt na een dik half uur zo erg, dat ik het weinig doe. In de fitness ligt dat anders, daar zie je nog vrouwelijk schoon rond je 8)
KV
Mountainbiker

Post by KV »

ik vind biken in de winter net leuker dan in de zomer :-D
flip
Mountainbiker

Post by flip »

i-Mac wrote:Ik ga naar de fitness, daar krijg ik een aangepast programma. Let wel, als ik kan, ga ik toch liefst buiten een ritje gaan doen, maar als het weer teveel tegen zit, is de fitness en mooi alternatief. Ik heb ook rollen, maar dat verveelt na een dik half uur zo erg, dat ik het weinig doe. In de fitness ligt dat anders, daar zie je nog vrouwelijk schoon rond je 8)
Was eigenlijk ook na aan het denken over wat ik zou doen, mss dat ik 1x per week zal gaan zwemmen en 1x spinnen. Aan lopen heb ik ook gedacht, maar probleem is dat ik dan weer last krijg van m'n knieën.

Is fitness mits een aangepast programma een goede optie???
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

Dan wordt het rollentijd voor mij...Toch voor s'avonds.Dagen dat ik verlof heb of in het weekend,blijf ik doorfietsen,MTB meestal,soms koersfiets
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Een beetje fitness lat je een weekje gratis proberen (bij Fyzix is dat zo). Na die week heb je een beetje een idee of fitness je ligt. Goede begeleiding is wel belangrijk. Bij Fyzix is die heel goed. Ik kreeg na een weekje de mogelijkheid om een fit-test te laten uitvoeren. Die valt goed mee voor me.
frankex
Mountainbiker

Post by frankex »

Hela mannen (en vrouwen) !!
Zijn wij watjes of mtb-ers ? Blijven rijden verdomme.
Niks geen conditioneel verlies, niks geen kilo's bijkomen die je er achteraf moet aftrainen. Hebben jullie als eens in een fietswinkel geweest ?
Daar kun je aangepaste kledij (voor nat en koud weer) kopen, en ook
verlichting om op uwe velo te zetten. Blijven trainen in de week en
gaan vlammen in 't weekend, of het nu goed of slecht is.
Uwe velo onderhouden hoort er dan gewoon bij.

Anders hadden we evengoed wielrenners kunnen worden !
Post Reply