Strandrace Oostende 2 oktober

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
mikke
Mountainbiker

Strandrace Oostende 2 oktober

Post by mikke »

Op 2 oktober gaat de Trends Strandrace door in Oostende, maar ik vind hier vrij weinig info over. Ik ben dan vooral op zoek naar info betreffende het parcours: verhouding strand/duinen/asfalt/loopstroken. Kan iemand mij helpen?
Jeremy
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel 29er carbon 1, Trek x-caliber 29 en nen Eddy

Post by Jeremy »

Ik zie ook niet dirct iets te vinden, het zou wel leuk zijn om het plannetjevan het parkours te zien.
Ben reeds ingeschreven, hopelijk valt het weer niet te fel tegen.
Smile
Mountainbiker

Post by Smile »

Hey gasten, 'k zat eigenlijk net met dezelfde vraag. Zou graag wat gaan oefenen en daarom ook graag het parcours kennen. Enkele dagen geleden stond het in enkele zinnetjes nog beschreven op hun site, maar dat is ondertussen vervangen door het bericht dat Bjorn Rondelez het parcours getekend heeft.

By the way : zou m'n eerste beach tour zijn. Ben op zoek naar praktische tips en heb die op het forum al gevonden (bandenkeuze, tricks and tips). Moet ik voor ketting en versnellingen iets speciaals doen, tegen de moordende cocktail zoutwater/zand ? Smeren of niet ? Waarmee ?

Doei en tx!
Smile
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Parcours zou hertekend zijn tov de vorige jaren, spijtig want ik vond het een leuk parcours. Vorig jaar was het ongeveer 7km op den dijk, dan links af een soort park/speelplein in met een trap of 2, boomschors stukje, 2 korte steile heuveltjes van +-4 meter hoogteverschil die bijna iedereen te voet moet doen, dan nog wat draaien en keren op smalle paden in betontegels en dan weer het strand op met een serie golfbrekers.

Ik doe niets speciaal aan mijn fiets voor een beachrace, na de beachrace is veel belangrijker. Voor de beachrace, uiteraard goed smeren, maar dat is iets dat normaal altijd gebeurt. Want ik las in jouw reply 'smeren of niet?'.....

Van thuis uit vul ik mij een bidon of 2 (van 5l) op. En een goeie scheut dreft erbij. En direct de fiets goed kuisen na aankomst en weer smeren. Thuis kuis ik hem dan nog eens grondig (zoals bvb vork er eens uit nemen, crankstel eraf, braquet eruit)

Banden: zo weinig mogelijk profiel maar daar zijn hier ondertussen al tientallen (!) topics over. Met een beetje zoeken kan je lezen tot 2 oktober.

Tips en tricks:
bij de 22km: geven, geven, geven van bij de start!!!
Bij de 40km: 1e ronde in de wielen van de 22km meegaan, 2e ronde: zie 22km.
kenny!
Mountainbiker

Post by kenny! »

doe je mee freezy ? zoja de 22 of de 44 km ! ik doe de 22 km mee ! het parcour gaan ze nog wel vrij geven zeker ! allé hoop ik !
freezy
Mountainbiker

Post by freezy »

Ik doe de 22km, proberen beter doen dan de 71e plaats van vorig jaar.
kenny!
Mountainbiker

Post by kenny! »

hopelijk amuseer ik mij en een mooie resultaat neer zetten ! want den 3 de september zat ik te schudden van de kou op mijne velo ! ge moe ma ke goeiedag zeggen é als ge me voorbij vlamt !
Hansje
Mountainbiker

Post by Hansje »

Nieuwsflash van het Exal Racing Team: :-D

Op zondag 2 oktober zullen Joris en ik (ook wel bekend als het Exal Racing Team) een fusie aangaan met het Giani Banani Biking Team. (Waar we natuurlijk trots op zijn) Samen zullen we trachten een zo goed mogelijk resultaat neer te zetten in de teamrace, en dat is dus op de 22 kilometer.

Ik hoef hier natuurlijk niet meer de zeggen hoe hard we er weer naar dat koerske uitkijken. Waren we maar al 2 weekskes verder... =P~ :-D

Alleen vraag ik mij nu ook wel af hoe het parcours gaat zijn se. Vorig jaar lag het mij niet zo heel goed. Het is nu naar het schijnt een lange aanloop over het strand, en de ervaring leert mij dat zoiets mij beter ligt dan dat korte stukje vorig jaar. Dus hopen maar dat we daar als team een goed figuur zullen slagen eh.

Tot zondag den 2de

Hansje
www.exalracingteam.tk
The Raceface
Mountainbiker

Post by The Raceface »

Freezy, met al uw km, moet je toch gaan voor de volle afstand.
Trouwens ik vind het toch beter dat het een ander parkoer is, en dat het een echte beachrace is. Het vorig parkoer was meer een baankoers dan een beachrace. Mijn 66e plaats van vorig jaar wil ik toch verbeteren en voor de eerste 50 gaan.

Voor Freezy, Raceface = t126162
freezy
Mountainbiker

Post by freezy »

Die lange afstand ligt mij niet, ik ben veel beter in een kort 'tijdritje' van 22km dan een wedstrijd van 40km waar je in het begin al iets meer moet doseren...
Wordt iets om aan te werken voor volgend jaar.
Post Reply