Prijs / kwaliteit kunt ge niet beter vinden! Na een kort testritje met look 4x4 blijf ik toch bij SPD.
Welke klikpedalen?
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gewoonweg op elk kliksysteem.KV wrote:Ook niet als je schoenen van Shimano zelf zijn? ik dacht nochtans dat elke spd van shimano op elke schoen van Shimano pastte
Je kan elke schoen waar je schoenplaatjes op kan zetten op elke pedaal gebruiken, er zijn er wel bij waarbij je andere plaatjes zal moeten monteren
Natuurlijk kan je met eender welke schoen op eender welke pedaal ... Wat hierboven verteld wordt (martini) is dikke zever.KV wrote:Ook niet als je schoenen van Shimano zelf zijn? ik dacht nochtans dat elke spd van shimano op elke schoen van Shimano pastte
Het enige waarop je moet letten, zijn je schoenplaatjes.
Als je onder je schoenen spd-plaatjes vijst, kan je je schoenen gebruiken in combinatie met spd-pedalen. Wanneer je er time-plaatjes ondervijst, kan je time-pedalen gebruiken. En met eggbeater-plaatjes kan je ... juist ja, eggbeater-pedalen gebruiken.
Het enige dat dus "samenhoort" zijn de plaatjes en de pedalen. Het maakt geen bal uit onder welke schoenen die plaatjes gevezen staan, zolang je maar de juiste soort schoenplaatjes gebruikt bij de juiste soort pedalen.
EDIT : Kenny was me net voor ...
-
Explicarmelo
- Mountainbiker
- Location: Cube Airmatic Teamline, DtSwiss, Fox F100X, X.0, Magura Marta SL!
Post by Explicarmelo »
Eggbeaters jongens. Bestel ze net als ik in Duitsland en je bent goedkoop gesteld. Instappen in vier richtingen, ongelofelijk makkelijk te reinigen en cleats passen onder elke schoen.
Doen!
Doen!
540
inderdaad de 540 is subliem, als je de pedalen echt losjes zet is het vrij gemakkelijk in te stappen, vraagt gewoon wat gewenning in het begin, en als je toch valt is het omdat je er niet aan denkt dat je een zijdeligse beweging moet maken, eens je dat gewoon bent ben je weg.
shimano rules!
ps: 540 bewijst dat het niet altijd duur moet zijn!
shimano rules!
ps: 540 bewijst dat het niet altijd duur moet zijn!