De anti-mountainbike bond

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

Organisatie was idd in handen van Global Bike Event, al denk ik niet dat die iets te maken hebben met Dialogic (org. WC Houffalize).

De verantwoordelijken voor de organisatie in Hotton waren Simon Gueuning en Valéry Bougard. Beide personen zitten trouwens verveeld met alle negatieve opmerkingen over het BK. Zoals eerder vermeld is er vrij laat beslist om een BK marathon te organiseren en was de tijd misschien te beperkt. Wat misschien op zich geen excuus is.
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Man,man
als ik dat hier allemaal zo lees, dan is dit absoluut geen reklame voor de mtb-sport !!!
Wedstrijdrenners hadden dacht ik een DUIDELIJK en EENDRACHTIG reglement nodig, maar wat blijkt hier uit ???
Veel vragen dus !!
Hier kunnen alleen maar lessen uit geleerd worden en hopelijk doen ze dat ook !

Van mij krijgen allebei de heren een pluim, want ze waren elkaar blijkbaar waard !!

Groeten,
Casper :lol:
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

ka.dee wrote:Organisatie was idd in handen van Global Bike Event, al denk ik niet dat die iets te maken hebben met Dialogic (org. WC Houffalize).

De verantwoordelijken voor de organisatie in Hotton waren Simon Gueuning en Valéry Bougard. Beide personen zitten trouwens verveeld met alle negatieve opmerkingen over het BK. Zoals eerder vermeld is er vrij laat beslist om een BK marathon te organiseren en was de tijd misschien te beperkt. Wat misschien op zich geen excuus is.
ik denk wel dat je hen van harte kunt feliciteren met het parkoers dat aangeboden geweest is, ook de mensen van onze club waren er zeer over te spreken.

Maar een chrono organiseren houdt veel meer in dan alleen maar een (machtig) parkoers. Indien het hen interesseert, dan nodig ik hen bij deze uit om volgend jaar eens de Hagelandse Chrono vanbinnenin de organisatie te beleven. en wij zijn dan al vrij goed gerodeerd, als dat de eerste keer is dat je zoiets organiseert kan ik me voorstellen dat er een paar verrassingen op je afkomen die je niet echt ingekalkuleerd hebt !!!

kijk, het basisprobleem is dat als je 27 of 32 euro vraagt er ook kwaliteit op alle vlakken voor het vele geld gevraagd wordt. En volgens mij kan je dat als beginnend organisator NIET leveren, hoe hard je ook je best doet. Zoiets op poten zetten is nu eenmaal absoluut niet gemakkelijk.

Zie maar naar die andere organisatie in bouillon die ook een fortuin per km vraagt : elk jaar opnieuw is het ook daar weer hommeles omdat ze geen kwaliteit voor hun geld leveren.

Ook de velomediane verte is na twee jaar ten gronde gegaan aan de oorverdovende kritiek die ze op hun peperduur evenement kregen. Het parkoers was hemeltergend goed, maar als je buitensporige prijzen vraagt, dan krijg je buitensporige eisen terug van je deelnemers. En zodra dan iets verkeerd gaat : pang pang pang...

Kijk, organiseer deze tocht en vraag 10euro. De reactie van de mensen zal zijn : amaj amaj amaj, dat was hier ene schitterende tocht. En voor de eerste keer dat ze zoiets organiseren hebben ze dat toch al wel enorm goed gedaan... De onvolkomenheden worden dan toegedekt met de mantel der liefde voor "de waalse slag" van organiseren. Als ge echter 32euro vraagt, tja, dan zoek je problemen.
fvermander
Mountainbiker

Post by fvermander »

sleery wrote:Ik vind: je kan maar kampioen worden bij een bond als je er lid bij bent. Al de rest is cafépraat :drunk:

Wat stelt de titel van Belgisch Kampioen dan nog voor?

Niks, nul de botten, als je weet dat je pas tweede werd in je klasse!

Ik zou die trui alvast niet aanvaard hebben.
kurre
Mountainbiker

Post by kurre »

Ik zou eerst eens kijken naar wat Geert Van Herck over het hele jaar gepresteerd heeft voor dat je kommentaar geeft of hij de Belgische trui verdient of niet.
fvermander
Mountainbiker

Post by fvermander »

kurre wrote:Ik zou eerst eens kijken naar wat Geert Van Herck over het hele jaar gepresteerd heeft voor dat je kommentaar geeft of hij de Belgische trui verdient of niet.
Ik dacht dat dit topic enkel over het Belgisch Kampioenschap Marathon ging??

Nu moet ik ook nog even de andere wedstrijden van het hele jaar overlopen vooraleer ik een mening mag geven?

HIJ WAS TWEEDE! PUNT UIT!
Johan Degraeve
Mountainbiker

Post by Johan Degraeve »

ik dacht dat het hier vooral ging over het feit dat de bond een daglicentie verkoopt en dat achteraf blijkt dat zo'n daglicentie niet veel voorstelt, ge kunt er blijkbaar toch niet mee winnen (volgens de bond althans)

Ken en Geert die zullen elkaar wel waard zijn, of dat ze nu 1ste of 2de zijn
Stijnie
Mountainbiker

Post by Stijnie »

Ja ik ga mij ni teveel mengen in de discussie van wie nu eigenlijk bk marathon is. Wie het eerst over de finish komt is de winnaar natuurlijk, maar ja dan zijn er de reglementen van de bond natuurlijk hé. Het is nu eenmaal zo...
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat den bond= is aan een dikke nul.
In de funklasse wedstrijden is het altijd iets nooit eens iets goed. Het enige dat telt is de profs en hun zakken vullen. Ze hebben gewoon geen respect voor ons. En ze zouden van de funklasse nochtthans iets moois kunnen maken als je ziet hoeveel man er telkens aan de start staan.
Ik hoop dat er nog bikers van mijn mening zijn.
Het wordt hoog tijd dat er wat gebeurd en misschien moeten wij als bikers er zelf er iets aan doen. Wij mogen ook gewaardeerd worden.

:evil: :evil: :evil:
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

Ik bike al jaren zonder bonden. Dat gaat vrij moeiteloos. Veel gemakkelijker dan zonder banden. (niet verder vertellen he)

En dat Ken nen klassebak is, dat weet elk beetje mountainbiker. Ook daar hebben we geen bonden voor nodig.
flip
Mountainbiker

Post by flip »

kurre wrote:Ik zou eerst eens kijken naar wat Geert Van Herck over het hele jaar gepresteerd heeft voor dat je kommentaar geeft of hij de Belgische trui verdient of niet.
Of hij nu eerste of tweede was of welke plek hij dan ook verdient, daar spreek ik me niet over uit.

Maar het BK is geen prijs voor de verdienste van een gans jaar, maar voor een wedstrijd die op 1 dag wordt georganiseerd. En wie dan de sterkste is (/verdient) BK (/te zijn).

Het is niet omdat bvb Boonen tien koersen op een jaar wint dat hij over een paar weken WK moet worden hé!!!
Post Reply