11/9/2005 hotton

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
SOM epic ghost
Mountainbiker
Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon

Post by SOM epic ghost »

kort samengevat
chronorace geeft aanbevelingen hoe het best wordt opgemeten, maar het is uiteindelijk de organisatie die beslist.

De bond heeft er een soepeke van gemaakt en nog ideetjes gehad op het laatste moment !!!!!

de organisator vond het te duur om meerdere controles te plaatsten !!!!

mijn persoonlijke opmerking
op andere marathons staan er meerdere voor een lagere inschrijvingsprijs.
en als de bond nu eens een contract aanging met chronorace dan kan de prijs(voor het gebruik) direct een pak omlaag.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

De vertaling :

Hi all,

Ik excuzeer me voor mijn reactie in het frans op dit forum. Jammerlijk genoeg spreek ik niet genoeg vloms om te antwoorden in die taal. Als iemand het zou kunnen vertalen, het zou uiterst sympatiek zijn van zijnentwege.

1. Wat betreft het gebruik van de elctronische chips

De rol van onze firme is om organisatoren een chronometer service te geven. Onze rol is om informatie te geven, te suggereren hoe de zaken kunnen aangepakt worden, en om goede raad te geven.
Onze rol is echter niet om te organiseren, noch om beslissingen te nemen.

- wij beslissen niet waar de vertrek en aankomstlijn geplaatst wordt
- wij beslissen niet over de koers-regels (1 ronde na de aankomst of niet)
- wij voeren uit en respecteren de beslissingen van de organisator
- wij deklasseren niet zomaar renners die lijken getricheerd te hebben, of zich vergist hebben op het parkoers

Wij geven de organisatoren wel raad, volgens wat wij denken dat het het beste zou zijn. Voor Hotton hadden we aangeraden om de electronische chips te gebruiken, en 1 à 2 kontrolematten.

Wegens het verloop van de inschrijvingen, Simon (1 van de twee organisatoren) heeft me uitgelegd dat hij enkel electronische chips aan de aankomst wilde, voor het koers van het belgische kampioenschap. De officielen van de bond zouden de controles op het parkoers uitvoeren.

Wij hebben op dat moment de volgende raad gegeven :
- De chps zijn interessant om kontroles op het parkoers te doen, en om achteraf info te geven aan de renners
- De chips zijn interessant als er veel renners zijn
- De chips zijn interessant op een kort parkoers (nvdr : ik denk dat hij een XC parkoers bedoeld)
- De chips zijn niet interessant (en kosten te veel) om enkel de start en aankomsttijden op te nemen, zelfs als er 300 renners zijn.

De organisatoren van Hotton hadden een moeilijk opdracht : ze moesten een goede service leveren aan de renner, en toch realistisch blijven. Het is duidelijk dat 5 kontrolpunten op het parkoers met directe GSM verbinding interessant zijn, maar men moet er rekening mee houden dat het niet realistisch is, gezien het budget van een koers zoals in Hotton.
Kontroles op het parkoers plaatsen is duur, want het betreft zeer duur materiaal, personeel, wagens, etc...
De keuze van het hart en van de rede kwamen niet overeen. In dit geval heeft de rede de overhand genoment. Wij respecteren dit, en ondersteunen de organisator in zijn keuze.

2. Wat betreft de resultaten.

Ons werk bestond dus uit een manuele chronometrering bij start en aankomst van :
- chrono van de 60
- chrono van de 85
- BK

Gebeurtenissen waarvoor de organisatoren niet direct verantwoordelijk zijn hebben ervoor gezorgd dat het vertrek niet echt in orde was. Wijzelf waren er vanaf 7h smorgens, en de de aankomstlijn is pas om 14h30 echt bepaald geweest.
De organisatoren hebben zich in eerste instantie beziggehouden met de bepijling van het parkoers zelf, wat eigenlijk maar logisch is ook.

We hebben onze remork voor de tijdsopnemeing en het ingeven in de pjoeter dus geplaatst volgens de gegeven instructies.

Wat betreft de Chrono.

De tijden van de chrono zijn door 2 personen van ChronoRace genoteerd geweest, waarvan één een medewerkster was van de organisatie.

Elke renner die zich voor de remork gepresenteerd heeft, bij het vertrek, is genoteerd geweest. Elke renner die gearriveerd geweestis werd ook genoteerd. Sommige renners wisten misschien wel niet waar de vertreklijn was.

Daar er geen kontrole was OP het parkoers voor de chronos, wisten we dus niet welke afstand de renner echt gedaan had. Het waren niet wij die beslisten over de kontroles, wij raden enkel aan om die te doen.

Veel renners die ingeschreven waren voor de 85, hebben maar 60 gedaan, want ze waren te vemoeid.
- wij hebben ons gezond verstand gebruikt om de renners te klasseren in de ene of de andere afstand (onze medewerkster en de speaker hebben aan bijna alle renners gevraagd welke afstand ze gedaan hebben.
- Steven, de numéro 122, is altijd geklasseerd geweest, maar in de verkeerde afstand. Na zijn opmerking hebben we hem op de chrono van 85 geplaats, de tijden zijn altijd juist geweest.

Wat betreft het BK

De tijden van het BK zijn genoteerd geweest door
- drie medewerkers van de ChronoRace (waarvan één dus een medewerster van de organisatie)
- vier personen van de federatie.

De tijden voor het BK zijn genomen geweest op de lijn 50 meter NA de remork.

De beslissing om al dan niet een extra toer te doen na de aankomst is genomen geweest door de federatie, die er op gewaakt heeft om sportief correct te blijven (om er dus voor te zorgen dat er geen impact was op het uiteindelijke resultaat)
We hebben de tijdsopneming gedaan van die toer, maar hebben die niet gepubliceerd om geen verwarring te zaaien.

Christian
ChronoRace

(vertaling door Pieter, sorry als er hier of daar een nuance verschil in zit).
Last edited by Iegienie on Sat 17 Sep 2005 12:05, edited 1 time in total.
SOM epic ghost
Mountainbiker

Post by SOM epic ghost »

merci à chronorace pour la réaction.

J'ai déjà fait beaucoup de races qui sont chronométrées avec la puce.

les résultats sont toujours correctes et tres vite sur le website.

Je comprends bien la situation de chronorace dans cette affaire.
Je pense aussi que la plupart des coureurs sont contents avec votre systeme mais l'utilisation depend de l'organisateur.
(places de controle, nombre de controles)
Si j'étais de chronorace je livre sauf des puces si toutes les conditions pour avoir une bonne chronométrage sont faites.

effe in het nederlands (gaat vlotter)

bedankt voor de reactie van chronorace

ik heb al verschillende wedstrijden met chronorace gereden en de resultaten waren altijd correct en vlug beschikbaar op het web

ik begrijp heel goed de situatie van chronorace in deze zaak
ik denk dat het merendeel van de renners tevreden zijn met het registratiesysteem maar het gebruik hangt af van de organisator (plaatsen, aantal van de controles)

als ik van chronorace was leverde ik enkel chips als alle voorwaarden voor een goede tijdregistratie voldaan zijn.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Wel wel, het wordt hier steeds interessanter op dit forum, Christian Lemasson himself die het even komt uitleggen. Bedankt Christian =D>

Nog steeds geen reaktie van de Bond vermoed ik?

Voor de rest is het prima vertaald =D>
Last edited by A d r i on Sat 17 Sep 2005 18:57, edited 1 time in total.
SOM epic ghost
Mountainbiker

Post by SOM epic ghost »

hopelijk leest iemand van de bond dit
een chip kost 25euro
stel de bond koopt 500 chips aan. (moet voldoen voor de xc-wedstrijden)
je moet dit als grote organisatie(bond) minstens aan een prijs van 20 euro voor elkaar krijgen.

bij de aanvraag van de vergunning vraag je aan de renners of ze een chip nodig hebben. Zo ja dan reken je deze bijkomend aan voor 15 euro (als aanmoediging voor de renners) en direct kunnen de chipnrs toegewezen worden aan de renner

De prijs voor mee te doen aan een wedstrijd blijft identiek maar diegenen met een chip krijgen een korting van 1 euro. (kwestie van uwen chip eruit te halen voor diegenen die veel rijden)
De anderen kunnen terplaatse een chip huren voor 1 euro. (moet toch 15 wedstrijden kunnen overleven)

Op de meeste XC wedstrijden volstaat 1 mat met registratie aan de aankomst/vertrek. (kan de bond toch aankopen hé)

heb je al eens berekend hoeveel dat dan maar kost !!!!!
en heb je al de voordelen gezien (rondetijden van de renners, niet meer 200 keer noteren, renners kunnen vergelijken met elkaar, etc.)

maar ja ik ben maar een simpel koereurke hé
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

A d r i wrote:Wel wel, het wordt hier steeds interessanter op dit forum, Christian Lemasson himself die het even komt uitleggen. Bedankt Christian =D>
Mountainbike.be heeft idd gepolst naar de mening en ervaring van Chronorace ivm Hotton. Het siert hun alvast dat ze zo vlug reageren. Bedankt hiervoor

PS. Op vraag van Christian heb ik zijn post toegevoegd aan de topic over Hotton.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

A d r i wrote:Wel wel, het wordt hier steeds interessanter op dit forum, Christian Lemasson himself die het even komt uitleggen. Bedankt Christian =D>

Nog steeds geen reaktie van de Bond vermoed ik?

Pieter, een zinnetje toegevoegd?

- Steven, de numéro 122, is altijd geklasseerd geweest, maar in de verkeerde afstand.
Beaucoup de coureurs inscrits sur le 85km n’ont fait que 60km car ils étaient fatigués. Na zijn opmerking hebben we hem op de chrono van 85 geplaats, de tijden zijn altijd juist geweest.

Voor de rest is het prima vertaald =D>
helemaal niks toegevoegd. die franse zin stond wat hoger, en is bij het vertalen ergens blijven plakken.
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

Iegienie wrote:helemaal niks toegevoegd. die franse zin stond wat hoger, en is bij het vertalen ergens blijven plakken.
Stond idd ook in de mail, die trouwens kompleet dezelfde Franse tekst is.
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

Ondertussen ook een paar reakties ontvangen van iemand van de bond.
Ik lees met veel interesse het item over het kampioenschap "funklasse" en het "geval" Vandenbulcke. Deze keer moet ik toegeven dat er veel mensen zijn die het bij het rechte eind hebben. Wat mij wel stoort is het feit dat er nergens melding wordt gemaakt van het feit dat VdB wel degelijk de geldprijs ontvangt als 1e in die categorie. Dat hij die trui niet ontvangt is niet meer dan logisch. De organisator wist heel goed dat ALLEEN vergunninghouders nationaal kampioen konden worden. Andere informatie verstrekt door de organisator heeft dus andere redenen.

Wat ik wel heel jammer vind is het feit dat er mensen zijn die vinden dat de funklasse geen nationaal kampioenschap dient te rijden. Ik heb persoonlijk de funklasse in ons land geintroduceerd omdat ik veel respect heb voor deze klasse.

Voor 40 euro per jaar ben je 24/24u verzekerd, betaal je geen dagvergunningen, kan je deelnemen aan zowel toertochten als wedstrijden en krijgt je er nog 4 maal per jaar een magazine bij.

Als de funklasse de "melkkoe" is van het MTB voor "de bond" dan moet men mij dat nu toch eens echt komen uitleggen. Het bedrag om deel te nemen aan wedstrijden gaat naar de organisator !!! Wie is dan de melkkoe ????? Trouwens die "dagvergunning" is de deelnemer zijn verzekering !!! Misschien moet men de wetgeving er eens op na slaan i.p.v zomaar iets te stellen.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

hmm, dat van die geldprijs heeft de heer kvdb idd wel netjes vergeten te vermelden.
Dat van die dagvergunning zijnde verzekering had ik ook al ergens vermeld in het andere topic . Dat is die 5 euro extra die hij moest betalen tegenover de gelicentieerden.
Post Reply