De anti-mountainbike bond

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Alvast bedankt voor de reaktie Ken, nu kennen we ook die zijde van het verhaal.

Eigenlijk verandert er niks aan wat we reeds wisten , en het antwoord van de Bond zal ook wel in die richting zijn (als er al een antwoord komt)

Het reglement dekt hun in, het is zo en zal zo blijven. Dat jij blijkbaar niet wist dat je met een daglicentie geen BK kon worden, is jammer maar volgens mij niet hun fout.

A la limite zou je de organisatie kunnen verwijten dat ze dit niet duidelijk gesteld hadden bij de inschrijving. maar als ik lees wat een klucht dat daar was..

Kent er eigenlijk iemand iemand van de organisatie? Was dat een MTB club of de stad Hotton zelf?
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

ik heb het daarjuist op een ander forum (hahaha) ook gepost, samen met een boel kommentaar die ik hier niet ga herhalen. Maar de belangrijkste zin is wel :

als ze willen dat we ze graag zien, dan moet zij ons ook graag zien

ik vraag me trouwens af wat dat dat zal geven in Theux, volgend jaar. Ik vrees dat "Le Pirate" ne keer een jaartje zal overslaan om Theux te rijden. Al heb ik persoonlijk wel degelijk een masters2 licentie : voor de verzekering, en om bepaalde paperasserij in het buitenland bij marathons en meerdaagsen te vermijden.
Bulkie
Mountainbiker

Post by Bulkie »

Best Adri,

Er was helemaal niets aangekondigd, zelf geen start!!!!

Gewoon het feit dat je je kunt inschrijven én ervoor betaalt, is al voldoende om te kunnen deelnemen, niet?

De organisatie treft zeker géén schuld; ik en alle anderen zijn hun héél dankbaar dat er toch een BK is gekomen!!!! Zij kennen geen titel noch trui toe, da's voor de federatie!

Daarenboven moet de bond wel een aantal voorwaarden stellen aan een organisatie, zodanig dat ze ook een beetje weten wat er vereist is en wat ze moeten doen. Zeker voor een eerste maal Hotton. Dat is ook de taak van een federatie!!!!

En wat beteft "dat je niet wist dat je geen BK kon worden met een daglicentie...": Gezien de reglementen die zo onduidelijk zijn, weten ze het zélf niet!!! Ze gebruiken dat gewoon als excuus, want anders moeten ze iets aanpassen, en dat vergt energie!

Dankzij je opzoekwerk weten we dit:
"schoon reglement :
1.1.002 Niemand mag deelnemen aan een wielermanifestatie georganiseerd of gecontroleerd door de UCI, de continentale confederaties van de UCI, de federaties die lid zijn van de UCI of hun leden, indien hij geen houder is van de vereiste vergunning.

1.1.030 De personen die occasioneel deelnemen aan een bijzondere manifestatie op nationaal niveau, worden toegelaten zonder voorlegging van een vergunning volgens het reglement van deze manifestatie

het mag niet, maar het mag wel !!!!"

--> Wat is een dan vereiste vergunning? Een daglicentie??? Dit noem ik geen reglement, maar iets dubbelzinnig interpreteerbaar, en zodanig toe te passen dat het je geen moeite kost. Amen.

Je schrijft daar ook “Wat daar allemaal gebeurd is, is een klucht”!

Wel Adri, ik kan je zeggen: zo is het steeds met de bond!!! Enkele voorbeeldjes: vorig jaar finish ik 3e op de open wedstrijd van houffalize, doch een gedubbelde wordt als 3e geklasseerd (opm: ik weet dat dit lang niet zo belangrijk is als de werledbeker, maar toch), lange inschrijvingsrijen, parcoursen die niet geschikt zijn voor MTB maar voor een koersfiets of crossfiets (zonder hierop afbreuk te doen!), veel betalen en weinig terugkrijgen, nooit iemand die van iets weet (“ik ben van de UCI, da’s mijn taak niet”, “ik doe de inschrijving , da’s mijn taak niet”, ..… “ik ben hier om pinten te pakken, da’s mijn taak niet”), mensen die niet in het klassement staan, geen klassement op internet, plotseling een ronde inkorten zonder aan te kondigen (reacties: “maar jongen toch, wat maakt dat nu uit”), etc etc etc…

Vraag het maar eens rond aan de wedstrijdrijders!

Zou jij nog een vergunning betalen voor zo een slechte organisatie???

(Ik heb door m’n studies een paar jaar weinig gereden, vorig jaar heb ik een jaarvergunning funklasse genomen. Dit jaar ging ik es kijken wat er ging verbeteren, nadat we uitgenodigd waren op de bond om “er iets aan te doen”)….

Ken
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Er is een lastenboek voor de organisatie.. dat vind je ook terug op de website van de Bond.

Het feit dat het allemaal rap-rap moest gebeuren, zal zeker niet in het voordeel van deze organisatie geweest zijn.

Ik lees dat chronorace daar was, waren ze hun matten en chips vergeten?

Dat van die daglicentie , dat kan zeker duidelijker in de reglementen ja, en misschien is het tijd dat dit ook gebeurd.

Je zegt dat je uitgenodigd was op de Bond om 'er iets aan te doen', wel wat hebben ze er effectief "aan gedaan" ?

Hoe ging dat in z'n werk, jullie praatten en zij luisterden?

Is het misschien niet aangewezen dat er een permanente afvaardiging van de renners (ook de individuele, dus niet alleen de clubs) is bij de Bond... als club heb je toch wat meer armslag en zijn je renners beter op de hoogte van wat er dient te gebeuren (reglementen en zo)

En die reakties die je aanhaalt, van de UCI verantwoordelijke en dergelijke , zo gaat dat nu eenmaal, en als renner kan je daar niks tegen beginnen, zij hebben de pan bij de steel.

Het is idd jammer dat hun (de mannen van de Bond) "betrokkenheid" zich niet verder uitstrekt dan hun eigen postje.

Ps: Dat van die reglementen dat je aanhaalt, je interpretatie is verkeerd . Jij had een vergunning (voor 1 dag) , dus je mocht deelnemen. je kon alleen geen BK worden.

puntje 1.1.030 : De personen die occasioneel deelnemen aan een bijzondere manifestatie op nationaal niveau, worden toegelaten zonder voorlegging van een vergunning volgens het reglement van deze manifestatie.

heb jij dan dit reglement gezien?
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Iegienie wrote:Al heb ik persoonlijk wel degelijk een masters2 licentie : voor de verzekering, en om bepaalde paperasserij in het buitenland bij marathons en meerdaagsen te vermijden.
Wat is de kostprijs dan juist vd jaarlicentie?Wordt hiervoor evenveel betaald als een wegwielrenner?
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

als ik het goed heb (tis ondertussen al weer en achtttal maanden geleden) is dat de ronde som van 50euro voor een masters2 licentie. je moet wel lid zijn van een club aangesloten bij de bond.
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

Wat is de kostprijs dan juist vd jaarlicentie?Wordt hiervoor evenveel betaald als een wegwielrenner?
Licentie voor de funklasse is 40 € voor een jaar
Is het misschien niet aangewezen dat er een permanente afvaardiging van de renners (ook de individuele, dus niet alleen de clubs) is bij de Bond... als club heb je toch wat meer armslag en zijn je renners beter op de hoogte van wat er dient te gebeuren (reglementen en zo)
Die rennersafvaardiging is er nu reeds, oa een Kris Henderieckx zit daar in
Kent er eigenlijk iemand iemand van de organisatie? Was dat een MTB club of de stad Hotton zelf?
Ik ken idd iemand van de organisatie, twas alleszins niet de gemeente zelf die organiseerde, ook geen echte club.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

ka.dee wrote:
Licentie voor de funklasse is 40 € voor een jaar
Die rennersafvaardiging is er nu reeds, oa een Kris Henderieckx zit daar in
Ik ken idd iemand van de organisatie, twas alleszins niet de gemeente zelf die organiseerde, ook geen echte club.
ik dacht dat dat (gedeeltelijk ?) dezelfde mensen waren als in houffalize ?
neen ?
The S-man
Mountainbiker

Post by The S-man »

Ik denk ook dat het dezelfde organisatie als in Houffalize was. Want ik heb een e-mail gekregen om me te bedanken voor de deelname in Houffa en dan ook de aankondiging dat men ook het BK te Hotton ging organiseren.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Dat moet dan Global Bike Event zijn.
Als ik me niet vergis zat Dialogic mede achter de organisatie van de World Cup in Houffalize.

Zo'n organisatie is een kluwen van sponsors en medesponsors.
Post Reply