De anti-mountainbike bond

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
Guest

Post by Guest »

frog wrote:
Streets wrote:mischien eens iemand van de "bond" aan het woord laten
het probleem is dat er 3 (of mischien meer) bonden zijn

Binnenkort heb je dan een soortement van kampioenschappen zoals de missverkiezingen
den domste ja knikker wint, #-o

Dus maw kan er een "bond" iemand aan het woord gelaten worden ??

Streets
Deze site is toch het officiele spreekorgaan van de bond naar de mountainbikers toe, of wil er toch voor doorgaan als er geen kritiek is . :evil: :evil:
Ben maar gerust Frog, hier zijn we allang mee bezig. Reageer a.u.b eens volwassen in deze topic en laat die eviltjes achterwege. Het is makkelijk om een tussenpersoon af te schieten. Ik merk uit je cynische opmerking dat je een beetje gefrustreerd bent, dus als je enkel uit frustratie kunt posten en wil schoppen, blijf dan weg.

wij kunnen niet meer doen dan jullie opmerkingen kenbaar maken aan de bond en zullen dit ook doen. Kenneth is er al mee bezig en zal een mail sturen naar de bond. De bond stelt het reglement op waarbinnen zij werken en indien je binnen deze club wil meedraaien zul je lid moeten worden. Het zou ook niet eerlijk zijn tegenover al die renners die wel lid zijn. Een lidmaatschap kost 40 euro per jaar, wie de keuze maakt om deze niet te betalen maakt ook de keuze om niet deel te nemen aan hun wedstrijden. Aan de andere kant zou de beste rijder idd moeten winnen en zou een daglicentie mss beter omschreven moeten worden.
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

Mail is ondertussen op weg naar de Bond. Hierin heb ik een aantal quotes geplaatst die afkomstig zijn van deze topic. Van zodra ik reactie heb mogen ontvangen zal ik ze hier plaatsen.

Mountainbike.be mag dan wel officiele mediapartner zijn van de Wielerbond, die betekent niet dat wij verantwoordelijk zijn voor hetgeen gebeurd is afgelopen weekend. Ook met de organisatie van het BK waren er contacten. Kritiek geven mag, wij zullen vervolgens proberen hierop te reageren middels tussenkomst van de bond/organisatie. Vrije meningsuiting telt en dus worden er zeker geen negatieve opmerkingen verwijderd.
Gertus
Mountainbiker

Post by Gertus »

Mooi, dit is wat ik verwacht van mountainbike.be =D>
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

aan KvdB: stuur uw ervaring naar http://www.vtm.be/4040/index.htm

:wink:
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Er stellen zich 2 vragen:

1)Waarom liet de organisatie mensen met een dagvergunning starten in het BK, wetende dat deze toch geen kampioen konden worden...dus blijkbaar was het enkel om de centjes binnen te rijven?
2)Waarom start iemand zonder KBWB-RLVB vergunning in het BK, en niet in de chrono?

Mogelijke oplossing: de mensen die de Fun klasse BK met dagvergunning gereden hebben, worden geklasseerd in de uitslag van de chrono, en krijgen het verschil aan inschrijvingsgeld terug.

@kadee : goed gedaan, ik ben benieuwd .
Cannonneke
Mountainbiker

Post by Cannonneke »

Pfff wat een heisa eigenlijk.

Dat funklasse gedoe loopt toch een beetje zijn doel voorbij, de eersten zijn eigenlijk in staat om zonder problemen bij de elites te rijden.

Is voor mij net zoals koersjes voor wielertoeristen op de weg, waar dan ook geregeld "klasbakken" aan de start komen en de pret voor de echte amateur vergallen.

Als ik eens meedoe in de funklasse, kan dat klassement mij eigenlijk gestolen worden (maar misschien is dat omdat ik toch kansloos ben :oops: :roll: )

Wat het topic zelf betreft, vind ik ook dat de eerste de eerste is, zo simpel is het nu eenmaal. Maar het zijn de reglementen die de winnaar bepalen, dus moeten die reglementen misschien maar herbekeken worden... want mogen starten maar niet mogen winnen [-X
Guest

Post by Guest »

A d r i wrote:Er stellen zich 2 vragen:

1)Waarom liet de organisatie mensen met een dagvergunning starten in het BK, wetende dat deze toch geen kampioen konden worden...dus blijkbaar was het enkel om de centjes binnen te rijven?
2)Waarom start iemand zonder KBWB-RLVB vergunning in het BK, en niet in de chrono?

Mogelijke oplossing: de mensen die de Fun klasse BK met dagvergunning gereden hebben, worden geklasseerd in de uitslag van de chrono, en krijgen het verschil aan inschrijvingsgeld terug.

@kadee : goed gedaan, ik ben benieuwd .
adri jij bent ook al hartelijk bedankt om al dat opzoekwerk te doen
=D>
Joybiker
Mountainbiker

Post by Joybiker »

A d r i wrote:Er stellen zich 2 vragen:

Mogelijks voor het prijzengeld he, dat voorbeeld met die Nederlandse is wel duidelijk. Ze kreeg de trui niet maar wel het prijzengeld voor de 1e plaats wat te Waregem niet mis was. Hier denk ik dat dit niet het geval is, Ken kan bij de elite wel meer prijzengeld samenrijden dan bij de funklasse. Het blijft jammer voor Ken maar met zo'n club achter zich, en met zo'n vriendenkring die toch ook wel 't een en ander kennen van gans het MTB wereldje, en de KBWB, mag je toch wel veronderstellen dat hij wist dat hij de trui niet kon krijgen.......
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Cannonneke wrote:... want mogen starten maar niet mogen winnen [-X
tuttut, hij heeft WEL gewonnen, maar is GEEN Belgisch Kampioen.. klein verschilleke :-D
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

Vandaag stonden de uitslagen van het Belgisch kampioenschap VWF op de weg in de gazet. Heb die hier nu niet bij de hand, maar in de B-categorie was de tweede kampioen, en ik geloof in de D-categorie dat het slechts de derde was die kampioen was. Ook daar geldt de regel, wie geen vergunning heeft, en ik denk zelfs dat ge een aantal wedstrijden moet gereden hebben, is geen kampioen.
Post Reply